Het grote 'kleine vragen' topic

Goedemorgen,
Sinds een dag of 3 hoor ik een krakend geluid aan de voorkant van de auto. Dit hoor ik alleen bij het nemen van een verkeersdrempel.

Enig idee wat dit kan zijn?
Uitgedroogd rubber of iets?
Wil er zeker even mee naar de garage op korte termijn.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
Goedemorgen,
Sinds een dag of 3 hoor ik een krakend geluid aan de voorkant van de auto. Dit hoor ik alleen bij het nemen van een verkeersdrempel.

Enig idee wat dit kan zijn?
Uitgedroogd rubber of iets?
Wil er zeker even mee naar de garage op korte termijn.
Dit is normaal bij polo’s. Als t weer wat warmer is zal je merken dat je het niet meer hoort. Is denk ik de kwaliteit van het rubber dat ze gebruikt hebben
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: SantanoS
Goedemorgen,
Sinds een dag of 3 hoor ik een krakend geluid aan de voorkant van de auto. Dit hoor ik alleen bij het nemen van een verkeersdrempel.

Enig idee wat dit kan zijn?
Uitgedroogd rubber of iets?
Wil er zeker even mee naar de garage op korte termijn.

Dit zijn waarschijnlijk je stabilisator rubber.
Indien je de juiste nieuwe rubbers plaats ben je er weer een tijdje af.
 
  • Leuk
Waarderingen: SantanoS
Een van mijn ruitenwissers is beschadigd bij het rubber dus zal ik deze moeten vervangen. Welk merk adviseren jullie en waar is de aanschaf het beste (lees: redelijk goedkoop)
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Een van mijn ruitenwissers is beschadigd bij het rubber dus zal ik deze moeten vervangen. Welk merk adviseren jullie en waar is de aanschaf het beste (lees: redelijk goedkoop)
Mijn ervaring is via Amazon.de, heb er tot nu toe al 2x een setje Bosch wissers voor rond de 12 euro kunnen oppikken. Achter voor 6 euro. Hier in NL betaal je al snel rond de 40 voor een setje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono en HoMi
Bij het monteren van mijn 16" winterset vertelde ik de monteur dat ik een 17"zomerset klaar had liggen.
Nu zei de monteur dat het wellicht niet verstandig was om 17"te gaan rijden, want Volkswagens hebben veel last van cuppen.
Klopt het wat hij zegt en hebben veel VW rijders last van cuppende banden met 17" en groter?
Kan het mij haast niet voorstellen dat zowat alle VW rijders cuppende banden krijgen bij 17" en groter...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Bij het monteren van mijn 16" winterset vertelde ik de monteur dat ik een 17"zomerset klaar had liggen.
Nu zei de monteur dat het wellicht niet verstandig was om 17"te gaan rijden, want Volkswagens hebben veel last van cuppen.
Klopt het wat hij zegt en hebben veel VW rijders last van cuppende banden met 17" en groter?
Kan het mij haast niet voorstellen dat zowat alle VW rijders cuppende banden krijgen bij 17" en groter...

Het zijn altijd de banden op de niet aangedreven as. Bij de Polo dus aan de achterzeide. Een band van harder rubber vaak cupt sneller. De enige oplossing is banden kiezen van wat zachter rubber. Denk bijvoorbeeld aan Michelin. En de wielen voor naar achter wisselen. Bijvoorbeeld om de 4 maanden. (Er vanuit gaande dat je van begin maart tot en met oktober op zomerbanden rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Het zijn altijd de banden op de niet aangedreven as. Bij de Polo dus aan de achterzeide. Een band van harder rubber vaak cupt sneller. De enige oplossing is banden kiezen van wat zachter rubber. Denk bijvoorbeeld aan Michelin. En de wielen voor naar achter wisselen. Bijvoorbeeld om de 4 maanden. (Er vanuit gaande dat je van begin maart tot en met oktober op winterbanden rijdt.
Cuppen onstaat dus altijd bij 17" en groter?
Ik wil er Dunlop Sport Maxx RT 2 op leggen iig.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!