Het grote 'kleine vragen' topic

koop een ali kabel.
kan je voortaan alle dingen zelf aanpassen!

Maar aan een kabel alleen heb ik niet genoeg, je hebt ook nog software nodig neem ik aan?

Overigens ook nog een vraag over H7 koplampen. Ik lees allerlei tegenstrijdige berichten. De ene zegt dat je een H7 koplamp kunt kopen (van Hella bijvoorbeeld) en gewoon aan kunt sluiten zonder problemen (plug en play) maar andere mensen zeggen dat je weer een aanpassing moet doen via VCDS omdat anders iets niet goed staat met grootlicht/dimlicht... Wat is het nou?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Maar aan een kabel alleen heb ik niet genoeg, je hebt ook nog software nodig neem ik aan?

Overigens ook nog een vraag over H7 koplampen. Ik lees allerlei tegenstrijdige berichten. De ene zegt dat je een H7 koplamp kunt kopen (van Hella bijvoorbeeld) en gewoon aan kunt sluiten zonder problemen (plug en play) maar andere mensen zeggen dat je weer een aanpassing moet doen via VCDS omdat anders iets niet goed staat met grootlicht/dimlicht... Wat is het nou?
Hangt er van af of je dimlicht uit gaat als je seint met je groot licht.
Als die nu al aan blijft met H4 dan ga je het niet hinderlijk vinden.
Gaat die uit dan gaan straks met seinen je buitenste lamp uit en je binnenste lamp aan als je seint.
Wat de codering verandert is dat tijdens seinen de 2 lampen grootlicht en dimlicht bij h7 tegelijk aan blijven.

En op groot licht gaat je buitenste lamp(dimlicht) uit en binnenste(grootlicht) aan.


Een drama is het dus niet als die niet omgecodeert word.
Wel lastig als je bijvoorbeeld after-market xenon erin hebt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Hangt er van af of je dimlicht uit gaat als je seint met je groot licht.
Als die nu al aan blijft met H4 dan ga je het niet hinderlijk vinden.
Gaat die uit dan gaan straks met seinen je buitenste lamp uit en je binnenste lamp aan als je seint.
Wat de codering verandert is dat tijdens seinen de 2 lampen grootlicht en dimlicht bij h7 tegelijk aan blijven.

En op groot licht gaat je buitenste lamp(dimlicht) uit en binnenste(grootlicht) aan.


Een drama is het dus niet als die niet omgecodeert word.
Wel lastig als je bijvoorbeeld after-market xenon erin hebt.

Moeten beide lampen dan niet aan blijven bij gebruik van groot licht en H7? Ik rijd redelijk vaak met grootlicht als ik snachts alleen op de weg ben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Moeten beide lampen dan niet aan blijven bij gebruik van groot licht en H7? Ik rijd redelijk vaak met grootlicht als ik snachts alleen op de weg ben.
Ja, volgens mij hoort dat wel ja bij H7.
Daar doel ik op.

Een H4 lampje heeft 2 functies in 1 lampje (2 gloeispiraaltjes),
Kunnen niet langdurig tegelijk branden.
Maar kan zomaar zijn dat die dat wel doet.
Net hoe de auto is ingesteld.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Heluppp Ik wil graag overstappen van velgen heb nu rial 15 inch, op-zich leuk setje hoor maar wil mijzelf eens verwennen met een mooie 17 inch set..

Nu twijfel ik erg tussen Parabolica of pretoria wielen...

Hebben jullie hier ervaring mee en welk bedrijf raden jullie aan? Ik heb hier en daar wel eens vernomen dat er ondegelijke namaak in omloop is en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Heluppp Ik wil graag overstappen van velgen heb nu rial 15 inch, op-zich leuk setje hoor maar wil mijzelf eens verwennen met een mooie 17 inch set..

Nu twijfel ik erg tussen Parabolica of pretoria wielen...

Hebben jullie hier ervaring mee en welk bedrijf raden jullie aan? Ik heb hier en daar wel eens vernomen dat er ondegelijke namaak in omloop is en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk.
Ja of OEM Mallory's... :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb me parabolica ook gekocht via marktplaats.
Helaas was deze kwaliteit niet best.
Lees: naaf diameter was net iets te groot, hierdoor trillingen ect.
Laten uitdraaien en een goede ring er in en het was weg.
Ook wordt het gepolijste deel toch snel lelijk(als je kritisch ben)
Dus persoonlijk zou ik niet de Parabolica aan raden.

Dan denk ik dat ik toch voor de Pretoria ga, weet jij nog bij welk bedrijf je dit heb laten doen?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!