Het grote 'kleine vragen' topic

Ik wil graag de Bluemotion logo's en de Polo letters weghalen van de auto.

Ik heb al gezien dat je ze weg kunt halen dmv een föhn en visdraad/floss draad maar ik heb een vraag daarover. Het Bluemotion logo op de voorkant zit op een plastic onderdeel, zit die ook gelijmd of zit die met pins vast?

Mijn Polo is metallic grijs, krijg ik dan kleurverschil?
Zitten beide gelijmd, föhn erop en je kunt ze er bijna zonder visdraad afhalen. Ik kreeg de lijmresten er wel af maar je bleef vlekken zien waar de logo's zaten, 2 minuten polijsten en het is weer helemaal strak.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en NickD
Ik heb geen polijstschijf en ik heb daar ook helemaal geen ervaring mee. Misschien moet ik de letters dan maar laten zitten, straks verpest ik de lak :coldsweat:

Zo simpel als even de letters en lijm verwijderen is het dus niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Achterlogo's kan je met fohn en flos of visdraad verwijderen. Daarna lijmresten eraf pulken, had zelf haast niks. Daarna met zacht doekje met scratchremover wegpoetsen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik heb geen polijstschijf en ik heb daar ook helemaal geen ervaring mee. Misschien moet ik de letters dan maar laten zitten, straks verpest ik de lak :coldsweat:

Zo simpel als even de letters en lijm verwijderen is het dus niet.
Ik heb ze met visdraad en een fohn weggehaald en toen met de hand netjes opgepoetst. Zie je niks meer van! Pepper grey btw..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb geluk. Ik had het erover op het werk en toen zei een collega dat hij het wel wilde doen voor me. Hij heeft het bij zijn eigen auto gedaan en het resultaat is perfect, hij heeft ook een caramelschijf en kan ook polijsten. Volgend weekend even langs en dan doet hij het voor me, kost me slechts een 6 pack bier :)

Alsnog bedankt voor de tips!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: NickD en HoMi
Hi, rij nu bijna een jaar met heel veel plezier een Polo 6N uit 1997, maar met de problematiek omtrent de E10 benzine en de leeftijd van mijn auto, toch de check gedaan. Nu staat "mijn" Polootje er niet bij, maar er staan sowieso geen auto's met een bouwjaar onder 2000 in het overzicht. Kan ik nu blij zijn en E10 tanken, of hebben ze de auto's voor 2000 gewoon niet meegenomen. Want er rijden nog best wel veel Polo met en bouwjaar voor 2000 rond op de Nederlandse snelwegen!
 
VW  Polo 6N  1600 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!