Het grote 'kleine vragen' topic

wel eens eentje gezien, zou niet zo 1 2 3 kunnen zeggen dat het aftermarket betrof, na inspectie inleglijsten in de bumper was de fitment net niet.. mja, we hebben polooows geen bentleys he
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Klein vraag je hier over de Kw V3 past deze set van Skoda Fabia 2 op een Polo 6R/6C

De veer nummers en het TUEV Rapport zijn het zelfde voor de Polo alleen de demper typennummers zijn wel verschillend ...

Aslast van de voorzijde 926 tot 960 kg
Verlaging tussen de 30 - 60 mm aan voor en achterzijde .

Bedankt :)
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Hey vraagje:

Ik heb gemerkt dat de voor en achter parkeersensoren van mijn polo aw veel trager (minder gevoelig) reageren dan bij mijn vorige polo.

Wanneer ik op het werk de parkeergarage uit rijd piepten mijn sensoren van mijn oude polo meteen bij het omhoog rijden (veel betonnen paaltjes, muren, borduur,...)

Bij mijn nieuwe polo aw piept hem niet meteen. Pas wanneer ik boven ben detecteert hij pas dat er een muur staat.
Ook mijn achter parkeersensoren lijken me trager te werken dan voordien. Bij het achteruitrijden uit een plaats (bv bij de AH) zat ik gisteren bijna tegen de auto achter mij aan wanneer hij pas begon te piepen...

De afstand voor en achter wanneer de sensors rood aangeven is wel kleiner dan bij de vorige polo. De vorige polo liet voor en achteraan redelijk veel plaats wanneer hij rood aan gaf.

Enig idee of dit normaal is? Iemand dit ook al gemerkt?

thanks
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 59KW 
Hey vraagje:

Ik heb gemerkt dat de voor en achter parkeersensoren van mijn polo aw veel trager (minder gevoelig) reageren dan bij mijn vorige polo.

Wanneer ik op het werk de parkeergarage uit rijd piepten mijn sensoren van mijn oude polo meteen bij het omhoog rijden (veel betonnen paaltjes, muren, borduur,...)

Bij mijn nieuwe polo aw piept hem niet meteen. Pas wanneer ik boven ben detecteert hij pas dat er een muur staat.
Ook mijn achter parkeersensoren lijken me trager te werken dan voordien. Bij het achteruitrijden uit een plaats (bv bij de AH) zat ik gisteren bijna tegen de auto achter mij aan wanneer hij pas begon te piepen...

De afstand voor en achter wanneer de sensors rood aangeven is wel kleiner dan bij de vorige polo. De vorige polo liet voor en achteraan redelijk veel plaats wanneer hij rood aan gaf.

Enig idee of dit normaal is? Iemand dit ook al gemerkt?

thanks

Niemand die dit ook al opgemerkt heeft in zijn polo aw?
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 59KW 
Hoe kan ik zien of mijn polo een 6R of 6C is? Bouwjaar 2016 bij ovi rdw geeft die 6R aan maar ik dacht altijd dat deze bouwjaren alleen geleverd waren in 2016. Wie kan mij hiermee helpen?BFBD81FB-FFDC-495B-94E0-8EE107B27B05.jpeg
 
Volkswagen  R  1.2 TSI 
In de vrije tijd mag ik graag rondstruinen op Martkplaats rondkijkenend naar potentiële leuke polo's. Heel enkel zie ik dan eentje met een sportknop in het dashboard (zie foto). Is dit een optie geweest en wat doet deze? Deze die ik tegenkwam zit namelijk in een 1.2 TSI..
 

Bijlagen

  • 20190715_204701.jpg
    20190715_204701.jpg
    136.7 KB · Weergaven: 37
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik probeer het toch.

De afdekplaat van mijn Polo 9n3 1.4 benzine is ook mijn luchtinlaat/filter.
Toen ik deze eens openmaakte zag ik aan de voorzijde een soort klep zitten die met een veer aan een metalen bus zit.
Voor zover ik kon beoordelen bepaalt deze klep of er koude buitenlucht of warme lucht van de motor wordt aangezogen.
A: Klopt het wat ik zeg?
B: Zo ja, wat is het resultaat hier van?
C: Wat ik eigenlijk het liefst zou weten is hoe de klep bediend wordt aangezien er geen kabeltjes of dergelijke aan vast zitten.

Ik heb geen problemen ofzo, maar ik vind het leuk om dergelijke dingen te begrijpen :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
@Randy ik neem aan dat je het klepje aan de kant van je voorruit bedoeld? Dat is voor zover ik begrepen had om de hoeveelheid lucht die binnenkomt te regelen, komt direct vanuit de luchtfilter.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!