Het grote 'kleine vragen' topic

Dank beide. Ben ondertussen ook wat research aan het doen op internet en er zijn wel wat meer issues met de 1.4 TSI blokken van dat bouwjaar.
O.a. zuigerveren (hoog olieverbruik), uitrekkende ketting, scheurend onderblok.

Denk toch maar dat ik dit model oversla. Jammer, vind 'm echt top...
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Beste forumleden, ben lang stil geweest op dit forum[emoji854], maar heb weer een " probleem ", de polo schokt best hevig bij koude motor, en soms zo hard dat je even heen en weer gaat in de auto[emoji52], van plan binnenkort even de intercooler eruit te halen en eens de kleppen te gaan bekijken, vermoed dat een van de kleppen helemaal zijn vervuild met het veel korte afstanden rijden de laatste 30 duizend km....
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Beste forumleden, ben lang stil geweest op dit forum[emoji854], maar heb weer een " probleem ", de polo schokt best hevig bij koude motor, en soms zo hard dat je even heen en weer gaat in de auto[emoji52], van plan binnenkort even de intercooler eruit te halen en eens de kleppen te gaan bekijken, vermoed dat een van de kleppen helemaal zijn vervuild met het veel korte afstanden rijden de laatste 30 duizend km....
Vervelend... maar wat zijn nou echt korte afstanden dan?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Dank beide. Ben ondertussen ook wat research aan het doen op internet en er zijn wel wat meer issues met de 1.4 TSI blokken van dat bouwjaar.
O.a. zuigerveren (hoog olieverbruik), uitrekkende ketting, scheurend onderblok.

Denk toch maar dat ik dit model oversla. Jammer, vind 'm echt top...

Volgens mijn gaat dit meer over de 1.4 met compressor en turbo. 150pk dacht ik.

Me vader heeft de 1.4 122pk in zijn tiguan en daar heb ik weinig problemen op internet over gevonden.
Ook heeft hij zelf niet heel veel problemen
 
Klopt. 122pk is alleen met turbo en de 160pk versie is een twincharger.

Beide motoren kunnen last hebben van een uitgerekte ketting. Vaakst komt dit voor bij de 160pk versie.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Vervelend... maar wat zijn nou echt korte afstanden dan?
Ik dacht dat ik eerder al had gereageerd, maar blijkbaar niet op verzonden geklikt...[emoji52], maar ongeveer 3 a 4km met koud starten en dan weer uit, en dan weer uren later van werk naar huis zelfde verhaal.
P.s. Auto heeft o.a. al 164 duizend km
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Ik dacht dat ik eerder al had gereageerd, maar blijkbaar niet op verzonden geklikt...[emoji52], maar ongeveer 3 a 4km met koud starten en dan weer uit, en dan weer uren later van werk naar huis zelfde verhaal.
P.s. Auto heeft o.a. al 164 duizend km
Hmm ja dat is wel erg kort zeg idd.. zal er ook wel wat sludge in zitten denk ik?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Mijn Polo met DSG is uitgerust met hill hold. Als ik op een helling stil sta en de rem loslaat zorgt de hil hold ervoor dat de auto netjes op zijn plek blijft. Wanneer ik de rem dan indruk voel je dat de druk van het rempedaal afgaat en wordt het pedaal erg zwaar. Is vergelijkbaar met als de auto niet gestart is en je een paar keer op de rem trapt, dan gaat de druk er ook af. Zijn er mensen die dit herkennen of weten dat dit "normaal" is?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Mijn Polo met DSG is uitgerust met hill hold. Als ik op een helling stil sta en de rem loslaat zorgt de hil hold ervoor dat de auto netjes op zijn plek blijft. Wanneer ik de rem dan indruk voel je dat de druk van het rempedaal afgaat en wordt het pedaal erg zwaar. Is vergelijkbaar met als de auto niet gestart is en je een paar keer op de rem trapt, dan gaat de druk er ook af. Zijn er mensen die dit herkennen of weten dat dit "normaal" is?

Is normaal na een paar seconde wordt de rem weer normaal en kan je m weer drukken
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
goedenavond heb een vraag heb laast w5w stads lichten besteld van aliexpress maar deze is canus vrij zeggen ze,

Maar ze geven alsnog lampje op me dambord dus lijkt me geen canus.

Iemands ervaring met wel canbus van aliexpress
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
Goedenacht,

Zouden onderdelen van de golf 6 evt passen in een polo 9n3? Specifiek de stuurschakelaar (cruise en richtingwijzer), tweeters in de deur & zonneklep?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Laaste tijd heb ik regelmatig last van trillend geluid. Het doet zich voor bij rijdend gasgeven met meer dan 2000 toeren. Het is dus niet als ik stil sta en gas geef. Het is niet altijd, de ene rit doet het wel voor de andere rit niet.


Iemand een idee? Zie het filmpje voor het geluid..
 
Volkswagen  Polo GTI 6R  1.4 TSI 
Yo mannen!
Ik zocht het topic over de resonantie van onder je dashboard vandaan komt!
Kan t alleen niet vinden.
Weet iemand waar het staat?
Of de oplossing om t te verhelpen.
Ik weet alleen dat het iets kleins was!
Thnx
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!