Het grote 'kleine vragen' topic

Weet iemand misschien heel toevallig of deze Helix sub
https://shop.ahw-shop.de/plug-play-...r-tuning-subwoofer-5-kanal-verstaerker?c=1714

Met deze Chinese RCD330(Plus) ook plug&play is?
3.jpg
 
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met een OBDeleven te zien of de motor wel eens pingelt? Zelf zou ik niet weten waar dat te zien is, maar misschien is het wel mogelijk. Als iemand weet hoe het met VCDS moet, dan hoor ik dat ook graag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met een OBDeleven te zien of de motor wel eens pingelt? Zelf zou ik niet weten waar dat te zien is, maar misschien is het wel mogelijk. Als iemand weet hoe het met VCDS moet, dan hoor ik dat ook graag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik zou een obd2 interface adapter kopen. De elm327 is een fijne, samen met de app torque kan je alle waardes uitlezen, ook terwijl je rijdt. wie weet kan je daaruit wat informatie lezen.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Weet iemand misschien heel toevallig of deze Helix sub
https://shop.ahw-shop.de/plug-play-...r-tuning-subwoofer-5-kanal-verstaerker?c=1714

Met deze Chinese RCD330(Plus) ook plug&play is?
3.jpg

Ik gok dat je een hi-low converter nodig zult hebben. Ik heb zelf ook een rcd330 van Ali op een pioneer platte sub aangesloten. Ik weet overigens niet in hoeverre deze sub plug-and-play is met een originele vw radio, dus misschien dat dit anders is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Dit helpt zeker. Hiermee zou je het wel eens kunnen zien:
Misfire sum counter
Misfires per 1000 revolutions of cyl. 1 intake manif. injection
Misfires per 1000 revolutions of cyl. 2 intake manif. injection
Misfires per 1000 revolutions of cyl. 3 intake manif. injection
Misfires per 1000 revolutions of cyl. 4 intake manif. injection
Misfires per 1000 revolutions of cylinder 1
Misfires per 1000 revolutions of cylinder 2
Misfires per 1000 revolutions of cylinder 3
Misfires per 1000 revolutions of cylinder 4

Read more: http://forum.obdeleven.com/thread/3262/control-unit-setup#ixzz5mytJjh2G
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Vandaag nieuwe apk op me wagen laten zetten.
Zonder opmerking goedgekeurd.
Alleen ze konden geen de uitstoot niet uitlezen (geen probleem).
Maar wel zei hij: als we steekproef krijgen dan komt er een ouderwetse roetmeting.
Kan het komen omdat mijn egt is uitgeschakeld is dat ze de uitstoot niet kunnen uitlezen?
Of is was er een fout in hun apparatuur?
Ben gewoon benieuwd.........
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
@Franklin Polo6R indien de auto na 2006 is moet de polo worden uitgelezen dmv eobd lezer.
Hierin wordt aangegeven of er foutcodes zijn en of de readiness goed is uitgevoerd.
Readiness moet goed zijn afgerond, indien die hier iets niet goed in heeft gemeten is het geen afkeur, maar moet er ouderwets worden roet gemeten.

Indien er een foutcode inzit moet er een roetmeting plaats vinden.
Vorig jaar zijn de apk regels verandert en zijn foutcodes geen afkeur meer maar gewoon roetmeten.

Meestal hebben monteur geen zin in een roetmeting omdat dit nogal wat tijd kost en 9/10x toch goed is.
Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
@Franklin Polo6R indien de auto na 2006 is moet de polo worden uitgelezen dmv eobd lezer.
Hierin wordt aangegeven of er foutcodes zijn en of de readiness goed is uitgevoerd.
Readiness moet goed zijn afgerond, indien die hier iets niet goed in heeft gemeten is het geen afkeur, maar moet er ouderwets worden roet gemeten.

Indien er een foutcode inzit moet er een roetmeting plaats vinden.
Vorig jaar zijn de apk regels verandert en zijn foutcodes geen afkeur meer maar gewoon roetmeten.

Meestal hebben monteur geen zin in een roetmeting omdat dit nogal wat tijd kost en 9/10x toch goed is.
Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto;)
Top....
weer wat wijzer...
Bedankt voor de duidelijke uitleg!:);)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik gok dat je een hi-low converter nodig zult hebben. Ik heb zelf ook een rcd330 van Ali op een pioneer platte sub aangesloten. Ik weet overigens niet in hoeverre deze sub plug-and-play is met een originele vw radio, dus misschien dat dit anders is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kick, ik ben ook bezig met een Helix subwoofer. Weet iemand of dit 1 op 1 werkt met een RCD330G apple CarPlay?
 
Seat  Leon FR  2.0 TDI DSG 150PK 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Ik kon de navigatie stopzetten op mijn Fabia door het wieltje rechts op het stuur te draaien en dan de vraag of ik wilde stopzetten bevestigen met ok. Dat wieltje zit echter niet op mijn Polo en dus vraag ik mij af of dit bij de Polo ook via het stuur kan. Wel zo makkelijk n.l.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik weet dat ik op een polo forum zit, maaaaar:

Iemand ervaring met de motoren Golf 6 1.4 TSI 122pk? Heb een golf op het oog en wil even weten of die motoren any good zijn.
Zoals het nu uit ziet blijf ik bij volkswagen ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik weet dat ik op een polo forum zit, maaaaar:

Iemand ervaring met de motoren Golf 6 1.4 TSI 122pk? Heb een golf op het oog en wil even weten of die motoren any good zijn.
Zoals het nu uit ziet blijf ik bij volkswagen ;)
1.4tsi staat bekend om problemen met de ketting. Goed luisteren tijdens het starten als je geen geratel hoort.;)

Voor de rest is het een zeer fijne auto!
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Enig idee wat een kettingreparatie ongeveer kost? @Jurgen6R
Durf ik zo niet zeggen. Wel een paar honderd euro, de meeste kosten zijn de sleutel uren. Goedkoop is het zeker niet.
Niet elke 1.4tsi heeft hier natuurlijk last van maar zeker een belangrijk punt om te controleren. Vraag anders na of de ketting al eens vervangen is.:)

Heeft de golf een DSG bak? De dsg7 heeft af en toe bij sommige ook aardige wat kuren.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Ketting voor een polo kost bij de dealert 930 euro, dat heb ik althans betaald. Gok dat het voor een golf rond hetzelfde bedrag zit.
Vagtechniek heeft ook specifieke prijzen op hun site staan. Maar die doen ook minder compleet werk tov van de stealer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!