Het grote 'kleine vragen' topic

Niet zo lekker stationair kan door de bougies en luchtfilter komen.
Tikken klinkt riskanter. Misschien de ketting? (Misschien had je ergens al gezegd dat ie geen ketting heeft geen idee).
Maar de mijne loopt wel weer iets lekkerder sinds de nieuwe ketting.
Al is het wel zo dat de auto zelf de timing van de ontsteking compenseert voor eventuele rek in de ketting.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Sinds korte tijd heb ik een tik in de motor en het gevoel dat hij niet lekker stationair loopt. Heb ik nooit gehad. Filmpje naar mijn monteur gestuurd maar die vond het niet zo erg. Mij zit het niet lekker. Zijn er enkele dingen die ik evt kan checken?
Misschien kun je het filmpje ook met ons delen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Weet iemand of de lampentabel van de polo AW klopt zoals hier vermeld? http://maikel.dediweb.nl/xenforo/index.php?pages/lampentabel-aw/
Met name het PY21W aapje voor het rem en stadslicht, is dit echt gecombineerd?
py21w is een oranje knipperlicht lampje

maar dat staat niet bij het achterlicht en remlicht.
Iemand zou het na moeten kijken/ een foto van het binnenwerkje moeten maken om de lamptabel volledig en juist te maken.

1 lampje kan wel 2 functies hebben,
dan heet de fitting vaak: ba15d en daar gaat dan een lampje in: P21/5w (wat bij polo 9n3 rem en achterlicht is in 1 lampje.)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Mijn hitteschild rammelt als een bezetene. Bij de VW dacht ik een nieuwe te kunnen halen maar het blijkt dat dít hitteschild om de achterdemper heen zit. Wil je deze vervangen dan moet je de hele achterdemper vervangen vermoed ik. Uitlaat zelf is echter nog in prima staat en gasdicht.

Iemand tips?

Het verroeste gedeelte is voor zover mogelijk weggehaald en de rest is (tijdelijk) vast gezet met ijzerdraad.

Helaas geen foto van.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Klein vraagje, daar is de topic voor namelijk... Die dikke Polo’s met gele mistlampen, is dit gewrapped of gespoten? Hoe gaat dat in z’n werk?

En belangrijk: ben zo technisch als een baksteen, valt dit zelf te doen? Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: debroervanhenk
@Jay511 Ik denk dat dit iets is wat je zelf kan doen. Op youtube moet je zoeken op wrap fog lights. Staan veel voorbeelden met uitleg.

Zou dan wel goede folie kopen, als je gaat doen. Je hebt wel een fohn nodig en kennis hoe je je mistlampen moet demonteren en monteren. Maar is niet zo moeilijk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Beste leden,

Ik kan mijzelf vaag herinneren over een sportieve onderlip van een ibiza fr voor de voorbumper van een 9n3. Heeft iemand enig idee over dit of een ander idee?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
@Jay511 Ik denk dat dit iets is wat je zelf kan doen. Op youtube moet je zoeken op wrap fog lights. Staan veel voorbeelden met uitleg.

Zou dan wel goede folie kopen, als je gaat doen. Je hebt wel een fohn nodig en kennis hoe je je mistlampen moet demonteren en monteren. Maar is niet zo moeilijk.
Heb je toevallig een linkje naar een goede folie?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Bij mij zit het mechanische waarmee je de gordel kan verstellen vast en zorgt ook voor geluiden tijdens het rijden door het trillen. Het gaat om het mechanisme aan de bijrijderskant. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Of hoe je in ieder geval bij het mechanisme kan komen (alle kappen eraf)?

20190420_171608.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Mijn hitteschild rammelt als een bezetene. Bij de VW dacht ik een nieuwe te kunnen halen maar het blijkt dat dít hitteschild om de achterdemper heen zit. Wil je deze vervangen dan moet je de hele achterdemper vervangen vermoed ik. Uitlaat zelf is echter nog in prima staat en gasdicht.

Iemand tips?

Het verroeste gedeelte is voor zover mogelijk weggehaald en de rest is (tijdelijk) vast gezet met ijzerdraad.

Helaas geen foto van.
Die zooi gewoon eraf scheuren.
Heb je alleen maar last van.
Ik heb het er bij mijn ook afgehaald.
Kan het ook niet meer rammelen,
erg veel nut heeft het tog niet, want die plaat word zelf ook warm, dus geeft de warmte gewoon door.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Die zooi gewoon eraf scheuren.
Heb je alleen maar last van.
Ik heb het er bij mijn ook afgehaald.
Kan het ook niet meer rammelen,
erg veel nut heeft het tog niet, want die plaat word zelf ook warm, dus geeft de warmte gewoon door.
Dank je. Hoe heb jij dit gedaan? Ik vermoed dat de enige manier is om de uitlaat de demonteren, de plaat van de demper te verwijderen en daarna weer te monteren. De persoon die een groot gedeelte heeft verwijderd van het hitteschild kan niet bij de rest zegt hij.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dank je. Hoe heb jij dit gedaan? Ik vermoed dat de enige manier is om de uitlaat de demonteren, de plaat van de demper te verwijderen en daarna weer te monteren. De persoon die een groot gedeelte heeft verwijderd van het hitteschild kan niet bij de rest zegt hij.
Ik heb toen een nieuwe uitlaat geplaatst omdat die oude lek was,
en dat was een goede kans om al die zooi eraf te halen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ik heb toen een nieuwe uitlaat geplaatst omdat die oude lek was,
en dat was een goede kans om al die zooi eraf te halen.
Kan jij mij vertellen welke uitlaat er origineel onder zit? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

bij het openen van mijn sleutel is mijn rfid chip kapot gevallen. Wat is nu een logische stap? Heb gelukkig nog wel mijn reservesleutel.
Of naar de lokale sleutelboer maar als je pech hebt (zoals ik destijds) is hij niet zomaar na te maken en dan moet je hem via de dealer bestellen en dat kost wel wat. Schijnbaar zijn niet alle sleutels zomaar na te maken. Ik was € 82,01 kwijt bij een dealer in Duitsland paar jaar geleden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Kan jij mij vertellen welke uitlaat er origineel onder zit? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nee, dat kan ik niet want heb m bij de dealer gehaald.
En de middendemper vervanger zelf gebakken.

Gewoon een kale demper met een pijp in een bocht eraan.
Zonder poespas.
Ff hitte bestendig zwart gespoten en eronder gemeubeld.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Kan ik de opstaande roestrand op remschijven (die nog niet de minimale dikte hebben bereikt) met schuurpapier veilig verwijderen als ik de remmen daarna weer ontvet? Met eventueel schuurpapier?

Dan even een vraagje van mijn vader: remschijven die metaal-op-metaal hebben geremd, moeten die per definitie altijd vervangen worden, of kan, ten koste van de remblokjes, deze nog 'rechtgetrokken' worden?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!