Het grote 'kleine vragen' topic

Ik dacht een idee te hebben. Haal de uitlaat eronder vandaan, sloop het hitteschild weg, plaats de uitlaat terug.

Maar iemand vertelde mij dat dan de hele achteras er onder vandaan moet wat mij heel erg sterk lijkt.
Iemand anders zei dat, als ik de wagen opkrik aan beide zeiden, dat de as dan op een soort 0 punt komt en dat je dan de uitlaat er zo onder vandaan kan halen. Het hele achterste gedeelte is n.l. 1.8 meter lang. Dus even het dempertje er onderuit halen werkt niet zonder de gaan zagen.

Kan ik de opstaande roestrand op remschijven (die nog niet de minimale dikte hebben bereikt) met schuurpapier veilig verwijderen als ik de remmen daarna weer ontvet? Met eventueel schuurpapier?
Waarom zou je dat doen? Je ziet het nauwelijks, je voelt er niets van en de remblokken zijn er op ingesleten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Kan ik de opstaande roestrand op remschijven (die nog niet de minimale dikte hebben bereikt) met schuurpapier veilig verwijderen als ik de remmen daarna weer ontvet? Met eventueel schuurpapier?

Dan even een vraagje van mijn vader: remschijven die metaal-op-metaal hebben geremd, moeten die per definitie altijd vervangen worden, of kan, ten koste van de remblokjes, deze nog 'rechtgetrokken' worden?
niet vervangen. vrolijk doorrijden
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Waar zit de massa van de achterlichten van de Polo 9N?
Sinds kort gaat soms mijn mistlampje aan op het dashboard als ik rem, m'n knipperlicht gebruik of achteruit rij.

Het is meestal na een regenbui dus ik denk dat ergens water naar binnen stroomt. Iemand tips?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
De bekleding bij de achterlichten verwijderen, en met een plantenspuit kijken of er ergens water binnen sijpelt, kijk ook naar de afdichtingen van de achterlichten en dat de fittingen van de lampjes droog zijn, indien nodig een beetje opschuren of het betreffende lampje vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Ja dat wilde ik inderdaad al doen, bedankt voor de tips! Heb ik wel wat aan. Ik was alleen op zoek naar de massa want aan de bestuurderskant lopen erg veel kabels. Dus geen idee waar de massa zit.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik hoor sinds gisteravond een raar kloppend/bonkend geluid van (ik denk) links voor komen.
Het is een regelmatig geluid en het wordt erger als ik mijn koppeling indruk of naar links of rechts stuur.

Iemand enige ervaring met zoiets?
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Hoi iedereen een vraagje,
ik merk als ik auto rij dat de auto/stuur een beetje trilt, en bij remmen trilt het stuur aanzienlijk harder. De auto trekt geen kant op of iets dergelijk maar het is voelbaar het trillen. Nu werd me verteld dat het komt vanwege 17" banden onder mij polo maar zie dat meerdere mensen dat hier hebben. Las al op het forum dat het misschien de remschijven zijn die krom kunnen zijn? iemand anders advies hoor het graag!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Toevallig afgelopen meeting met @Franklin Polo6R even getest maar als je stilstaat bij het stoplicht en je gaat hem planken duurt het zeker 2 tal seconden voor hij hem oppakt en toeren gaat geven. Kun je bij de 6r ook iets tweaken met de inspuitpomp? Of heeft dit puur te maken met die kut bm technologie
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Toevallig afgelopen meeting met @Franklin Polo6R even getest maar als je stilstaat bij het stoplicht en je gaat hem planken duurt het zeker 2 tal seconden voor hij hem oppakt en toeren gaat geven. Kun je bij de 6r ook iets tweaken met de inspuitpomp? Of heeft dit puur te maken met die kut bm technologie
ik denk dat we hiermee moeten leven))))
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Hoi iedereen een vraagje,
ik merk als ik auto rij dat de auto/stuur een beetje trilt, en bij remmen trilt het stuur aanzienlijk harder. De auto trekt geen kant op of iets dergelijk maar het is voelbaar het trillen. Nu werd me verteld dat het komt vanwege 17" banden onder mij polo maar zie dat meerdere mensen dat hier hebben. Las al op het forum dat het misschien de remschijven zijn die krom kunnen zijn? iemand anders advies hoor het graag!
Ik had hetzelfde als jou. Vooral bij stevig remmen op de snelweg trilde hij enorm. Mijn rem schijven waren krom en moesten vervangen worden. Als jouw banden niet helemaal rond meer zijn dan gaat de boel ook trillen (heb ik helaas ook last van gehad). Als ik jouw was zou ik even langs de garage rijden en vragen of zij kunnen kijken waar het probleem precies ligt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Titanx
Ik had hetzelfde als jou. Vooral bij stevig remmen op de snelweg trilde hij enorm. Mijn rem schijven waren krom en moesten vervangen worden. Als jouw banden niet helemaal rond meer zijn dan gaat de boel ook trillen (heb ik helaas ook last van gehad). Als ik jouw was zou ik even langs de garage rijden en vragen of zij kunnen kijken waar het probleem precies ligt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Hi Willykr, bedankt voor je antwoord. Achterbanden zijn nieuw gekocht en die voorop zaten waren ook bijna zo goed als nieuw. Zal wel gewoon 4 nieuwe remschijven monteren, gelijk ook de blokjes doen. Bedankt voor je hulp!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Toevallig afgelopen meeting met @Franklin Polo6R even getest maar als je stilstaat bij het stoplicht en je gaat hem planken duurt het zeker 2 tal seconden voor hij hem oppakt en toeren gaat geven. Kun je bij de 6r ook iets tweaken met de inspuitpomp? Of heeft dit puur te maken met die kut bm technologie

Na 2 seconden gas in de mijnes zat je al op 50 kmpu Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Iemand enig idee of deze foutmeldingen erg zijn? En zo Ja wat moet ik er aan vervangen. En kan het te maken hebben met dat niet alles meer standaard is bij mijn auto?20190409_194511.jpg
 
Volkswagen  Polo6R  1.4 TSI 230pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!