Het grote 'kleine vragen' topic

Even de multi meter op de plus en min zetten terwijl de auto gewoon stationair draait. Als je op of rond 14v zit, is de dynamo goed in ieder geval.
De accu moet je met een ander apparaat testen, kan bijv ook bij Brezan. Succes [emoji106]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Even de multi meter op de plus en min zetten terwijl de auto gewoon stationair draait. Als je op of rond 14v zit, is de dynamo goed in ieder geval.
De accu moet je met een ander apparaat testen, kan bijv ook bij Brezan. Succes [emoji106]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Getest en geeft 14,2V.
Word dus andere accu.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Problemen met de nieuwe AW Polo

Er zijn problemen met de nieuwe Polo AW de autogordel linksachter los schieten
Bij in een bocht rijden van auto
Je kan het stukje lezen in de autoweek op de computer van nu
Geld ook voor de Seat Ibiza en Aroza
Gr Ron
 
Volkswagen  Polo Highline  TSI 1,0 DSG 7 
Getest en geeft 14,2V.
Word dus andere accu.
14,2 volt is in principe een mooie spanning. Maar wat gaat er mis dan?accu moet getest worden met een belasting, je test hem door te starten met licht vol op aan. Slaat de motor aan dan is de accu voor 90% goed. De dynamo test ik eerder altijd met draaiende motor de plus losnemen van de accu en dan meten wat de spanning is op de plus kabel en de massa. Moet minimaal 13.8 volt zijn bij normale toerental. Makkelijk en veilig omdat met 2 personen te doen. Zo zou ik het doen en kijken wat het resultaat is.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Volkswagen Polo 6R hoogglans grill
€ 65,00
http://link.marktplaats.nl/m1281466839


Bedankt !!.

Dynamo testen door alle verbruikers aan te zetten als motor stationair draait.
multimeter op voltage op de + en - zetten.
Als je spanning boven de 13v/13,5v blijft en hij hem op spanning houdt is het goed.
indien de spanning afloopt is je dynamo kapot of spanningsregelaar in je dynamo.

Accu kunnen ze met een speciale meter testen bij de dealer.
dan zie je gelijk of die kapot is of dat die slecht is
 
Na hoeveel km of jaren vervangen jullie je rem/koppelings vloeistof?
En is er iemand die weet hoe je het filtertje uit het resevoir kan halen en of het uberhaupt eruit kan?
Ik kreeg het niet voor elkaar
Dat gele filtertje op de foto
 

Bijlagen

  • 1A677A89-F652-4072-96B6-ADC8F088FDED.jpeg
    1A677A89-F652-4072-96B6-ADC8F088FDED.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 36
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Koppeling maakt gebruik van dezelfde olie als de remmerij en gebruikt hetzelfde reservoir vandaar rem/koppelings vloeistof.
Thanks voor je antwoord!
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Oh kijk, dat wist ik niet. Mooi, haha.

En nu heb ik een vraag. Ik heb al 235.000km op de auto zitten en tot nog toe geen problemen.

Ik wil me alleen wel voorbereiden door alvast materialen in te kopen, of in ieder geval informatie in te winnen over de materialen die ik wil gaan inkopen.

Ik ga er vanuit, dat ik ooit te maken ga krijgen met de koppeling. Ik heb echter geen ideeeee waar een koppeling allemaal uit bestaat, dus ben ik even op autodoc.nl gaan kijken en toen zag ik een koppelingsset. Op Google lees ik dat een set bestaat uit een drukgroep, koppelingsplaats en de druklager.

Merk:

1 - Valeo = 144 Euro voor een set
2 - Sachs = 130 Euro voor een set
3 - LUK = 225 Euro voor een set

De prijzen verschillen enorm, van 130 Euro naar 225 Euro. Is LUK echt het beste? Welk merk komt origineel uit de Polo 6R?
EDIT: Ik lees op internet dat LUK de originele koppeling is van VW en is dus daarom de duurste?

En dan zie ik nog dat de diameter van SACHS 228mm is terwijl die van LUK en VALEO 230mm is.

Iemand enig idee?

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/koppelingset-10151/vw/polo/polo-6r-6c/32819-1-2-tdi
 
Ik zou zowieso geen onderdelen bestellen bij autodoc, heb er veel negatieve verhalen over gelezen en ook over gehoord binnen me vrienden kring.
Wat koppelingen betreft staat luk wel op nummer 1.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik zou zowieso geen onderdelen bestellen bij autodoc, heb er veel negatieve verhalen over gelezen en ook over gehoord binnen me vrienden kring.
Wat koppelingen betreft staat luk wel op nummer 1.
Ik heb zelf onderdelen besteld bij autodoc en niks op aan te merken. En vooral hele nette prijzen. Elke week bijna wel een dag dat je 23% korting hebt. Verschilt namelijk per dag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Getest en geeft 14,2V.
Word dus andere accu.
Gister na lange tijd aan externe lader te hebben gehangen. Was accuspanning als auto helemaal uit is, 12,25V
Rond 13u vandaag, was het 11,95V en erna een ritje van 15min gemaakt, is het 12,24V.

Lijkt dus best prima.
Wel is mijn accu niet lang genoeg, accu kan schuiven, wat tevens apk afkeur is. Terwijl bij aanschaf er ff snel een APK op gezet was, wat dus weinig voor stelt.

Waarom accu dan gisteren leeg was, geen idee. Al zag ik eerder deze week, dat m'n xenon niet goed wilde starte, maar iets erna wel werkte. Misschien dat die de boosdoener was.

Hier in Eindhoven zit een autozaak, die gratis dynamo en accu checkt en monteert, daar maar even langs gaan.

Wat is nou de juiste afmeting van een Polo 6R 1.4 accu? Als ik op websites zoek op m'n type auto, varieert de lengte wel.
Van bijv. 207mm tot 242mm..
En wat raden jullie aan kwa vermogen? 56? 63Ah? En kwa koudstartstroom, 480-540-610?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Ik heb sinds een tijdje een ratel wat opkomt en weer verdwijnt bij stationair draaien.
Ik heb de db ketting al laten na kijken en die is helemaal in orde dus dat is al uitgesloten.
Het geluid lijkt meer van recht achter vandaan te komen.
Daar bevindt zich ook de brandstofpomp dus ik heb het vermoede dat die aan het overlijden is.
Maar is een klein ratel geluid een kenmerk van kapotte brandstofpomp?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!