Het grote 'kleine vragen' topic

Is er iemand die zich verdiept heeft in de werking van de manuele kachelbediening? Ik was toen al verbaasd dat mijn airco vanzelf aangaat als ik de knop naar boven draai (voor luchtstroom naar de voorruit) nu viel mij vandaag weer iets op. Als ik de temp op maximaal warm zet hoor ik een relais schakelen linksonder? Wat doet dit relais?? Misschien weet @joosspekloos dit?
Ook de knop op max koud schakelt de airco in
 
Iemand hier toevallig ervaring mee?
- mijn stuur knopjes / radio muziek besturing doet af en toe raar. 2 keer snel op volume omlaag denkt ie dat ie t nummer opnieuw moet starten (niet altijd), soms switch het ook wel eens naar mn telefoon menu, zonder dat ik op de desbetreffende knop druk) en belt ie random... Wel apart uit te leggen dat mn auto besloot te bellen.. Misschien slijtage? of toch intern iets? Valt dit uit te lezen of klinkt t meer als stekkertjes die maybe niet 100% meer zijn?

-sinds het weer kouder is maakt mijn auto beetje aparte geluiden :tearsofjoy: het klinkt net alsof ie spint als een kat, hoge frequenties prrrr prrr geluiden.Vrij ritmisch ook overigens met een paar seconde pauze ertussen. Iemand dit eerder gehoord?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75PK > 115 PK 
Is er iemand met een 1.2TSI (6R) die even kan kijken hoe het volgende onderdeel bij hem of haar vast zit in de motor?

62A5EBF3-B7EC-4DF4-9D72-5DBFDD59E945.jpeg
DB28C426-CFF9-4C9E-9092-4B926841248E.jpeg

het liefst even met een fotootje van de zijkant, zodat ik kan zien hoe het vast zit. Zoals op de tweede foto te zien is, staat bij mij die onderkant open. En ik twijfel of dit normaal is..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Is er iemand met een 1.2TSI (6R) die even kan kijken hoe het volgende onderdeel bij hem of haar vast zit in de motor?

62A5EBF3-B7EC-4DF4-9D72-5DBFDD59E945.jpeg
DB28C426-CFF9-4C9E-9092-4B926841248E.jpeg

het liefst even met een fotootje van de zijkant, zodat ik kan zien hoe het vast zit. Zoals op de tweede foto te zien is, staat bij mij die onderkant open. En ik twijfel of dit normaal is..

Ik heb zo snel geen foto. Maar er ontbreekt een deel. Hiermee zit het normaal vast aan de turbo. Aan de vettigheid te zien verlies je nu inlaatdruk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Bij de bovenste foto heb ik het kapje eraf, dat klopt. Maar bij de onderste foto zit deze er weer op of mist er nu alsnog een onderdeel?

Ow verrek, niet goed gezien. Dan lijkt het zo te zitten zoals het hoort. Althans, zo zit het bij mij ook. Lijkt alsof het er verder overheen geschoven zo moeten zitten is mijn idee. Maar schijnbaar hoort t zo.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Is er iemand met een 1.2TSI (6R) die even kan kijken hoe het volgende onderdeel bij hem of haar vast zit in de motor?

62A5EBF3-B7EC-4DF4-9D72-5DBFDD59E945.jpeg
DB28C426-CFF9-4C9E-9092-4B926841248E.jpeg

het liefst even met een fotootje van de zijkant, zodat ik kan zien hoe het vast zit. Zoals op de tweede foto te zien is, staat bij mij die onderkant open. En ik twijfel of dit normaal is..
Klopt gewoon man. Kapje erover en sxhroeven maar! Verder niks geks aan, zo zit de mijne ook. Check wel even (mocht je niet boven de 4000 toeren komen) of er aan de bovenste kant van dat ding binnenin een rubberen afdichtring zit! :) als je die mist, sluit het niet lekker af.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!