Het grote 'kleine vragen' topic

Volgens de marketingafdeling van Volkswagen:

GTI - snelle benzine
GTD - snelle diesel
GTE - snelle hybride
Wel grappig dat de GTE ook de enige echte hybride is.

De GTD motor ligt ook in andere auto's maar dan heeft ie niet eens die naam
De snelste 'gewone' TDI (dus niet de amarok V6/touareg V10) is de 2.0 TDI in de Passat bi-TDI

En de GTI is niet eens de snelste benzine, dat is de R. En die motor ligt dan weer in andere modellen waar geen stickers en logo's op zitten.

Het is dus vooral een marketing dingetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Jay511
Wel grappig dat de GTE ook de enige echte hybride is.

De GTD motor ligt ook in andere auto's maar dan heeft ie niet eens die naam
De snelste 'gewone' TDI (dus niet de amarok V6/touareg V10) is de 2.0 TDI in de Passat bi-TDI

En de GTI is niet eens de snelste benzine, dat is de R. En die motor ligt dan weer in andere modellen waar geen stickers en logo's op zitten.

Het is dus vooral een marketing dingetje.
Er zijn ook andere hybrides geweest, alleen niet met de GTE naam.

De Jetta is als een van de eerste hybrides in het VW productie-gamma gekomen. Er was ook de Touareg hybride, grappig genoeg was de Touareg een V6 benzine Stick Out Tongue

Edit:
Natuurlijk is er ook nog de XL1
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik als metaalbewerker neem wel een kilo aan staalkrullen per week mee de auto in. Met die stoffen matten kan je ze eruit pulken, bij rubber even eruit halen en uitkloppen!
Dan snap ik het wel ja. Ik eet mijn pepernoten gewoon op kantoor dus voor mijn werk hoeft t niet Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Ik heb m'n weerstand en m'n ventilator van m'n climatronic nu vervangen, alles werkt maar die foutcode en het knipperen blijft. Moet ik m eerst helemaal resetten via vagcom voordat dat weg is?
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Voor het monteren van de stoelverwarming op de bijrijdersstoel kom ik de gordelsensor tegen. Kan ik het matje zo over de sensor leggen, of moet ik de sensor loshalen en weer bovenop het verwarmingsmatje monteren?
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Iemand die goede LED lampen storingsvrij weet voor vervanging van mijn mistlampen? Ik vind het lelijk dat heel mijn koplamp unit LED is behalve mijn mistlampen / bochtenverlichting..

Soort lamp zou de H8 - 35 watt (PGJ19-1) moeten zijn.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!