Het grote 'kleine vragen' topic

Beste,

Sinds kort heb ik een Polo 6R aangeschaft. De auto heeft een alarm systeem 3 ingebouwd gekregen van de vorige eigenaar.
Nu is het zo dat ik een auto schakelaar heb gekocht van Ali Express, na succesvol hebben ingebouwd doet de auto raar wanneer je de schakelaar op AUTO zet.
Als de schakelaar op AUTO is en je trekt de sleutel eruit, blijft de motor draaien. Even later valt deze dan uit, en gaat het contact aan zonder dat er een sleutel in het contact is.

Daarna krijg je meldingen met ''geen sleutel''. Als je de auto dan uit zet, en weer aan dan werkt de coming home functie, maar gaat mijn alarm aan.

Ik denk dat mijn ingebouwde alarm roet in het eten gooit voor de automatische lichtschakelaar, wat denken jullie ?

Gr

MK
Had ik ook! Je moet van die schakelaar de pin TFL ombuigen en dan doet alles weer normaal
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 

Dit is mijn polo bij de koude start.
Ketting hoorbaar, distributieketting maar vervangen?
Hangt er van af hoelang het duurt; is het na enkele sekonden verdwenen, dan kan het geen kwaad. Duurt het langer, dan zou ik idd alarm slaan. Van wanneer is de auto en is de ketting al eens vervangen? In het verleden is dit wel een veel voorkomend probleem geweest en zijn veel kettingen preventief vervangen onder garantie; bij één van mijn vorige auto's ook.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hangt er van af hoelang het duurt; is het na enkele sekonden verdwenen, dan kan het geen kwaad. Duurt het langer, dan zou ik idd alarm slaan. Van wanneer is de auto en is de ketting al eens vervangen? In het verleden is dit wel een veel voorkomend probleem geweest en zijn veel kettingen preventief vervangen onder garantie; bij één van mijn vorige auto's ook.
Mijn auto komt uit 2011, en dit duurt net ietsjes langer dan 3 seconden.
Soms lijkt het ook dat als ik tijdens het rijden gas geef in de lage toeren de ketting kan horen...
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
Dat is wel een "verdacht" bouwjaar . Ik zou er achter zien te komen of de ketting ooit is vervangen via de onderhoudshistorie (indien aanwezig) . En zo niet of onbekend, zeker naar laten kijken. Denk een duur grapje als de ketting vervangen moet worden, maar absoluut noodzakelijk als het nodig is. Gevolgen van er mee doorrijden kunnen dan rampzalig zijn. Als het na 3 sekonden verdwijnt, is er waarschijnlijk geen reden tot zorg. Maar better safe than sorry.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ben woonachtig in Epe, is er iemand die voor mijn polo 2 puffers passend wil maken, de puffers heb ik al.

dit zou ik graag willen zodat mijn kofferbak automatisch omhoog gaat
Dan gaat die wel een stuk zwaarder dicht.
Gewoon Skoda gasveren erop en klaar, dat stelt echt weinig voor. Even Google'n voor de juiste nummers.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Dat is wel een "verdacht" bouwjaar . Ik zou er achter zien te komen of de ketting ooit is vervangen via de onderhoudshistorie (indien aanwezig) . En zo niet of onbekend, zeker naar laten kijken. Denk een duur grapje als de ketting vervangen moet worden, maar absoluut noodzakelijk als het nodig is. Gevolgen van er mee doorrijden kunnen dan rampzalig zijn. Als het na 3 sekonden verdwijnt, is er waarschijnlijk geen reden tot zorg. Maar better safe than sorry.
Thanks voor je mening!
Ik heb de auto gekocht met 6 maanden garantie, dus zou er even kijken wat we ermee kunnen doen. De distributieketting + spanner zijn beide gedekt.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield

672827000.png


nummertje 10
 
Thanks voor je mening!
Ik heb de auto gekocht met 6 maanden garantie, dus zou er even kijken wat we ermee kunnen doen. De distributieketting + spanner zijn beide gedekt.


Heb hetzelfde probleem gehad. Distributieketting werd niet onder coulance vervangen door VW omdat de ratel niet langer duurde
dan 3 seconden. Dan maar zelf betaald. Kostte 750 euro. Heb ook meteen de waterpomp (215 euro) vervangen die een beetje lekte.
Probeer eerst onder garantie bij de garage waar je de Polo hebt gekocht. Geeft die niet thuis dan coulance bij de VW dealer proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rocket247

Dit is mijn polo bij de koude start.
Ketting hoorbaar, distributieketting maar vervangen?
Je zou even naar mijn video kunnen kijken, ik heb het idee dat ik dit zelfde ook hoor bij jou. geratel bestaat dan uit twee geluiden.

1 de ketting (mag niet langer dan 3 sec. duren zoals ik het begreep)
2, is bij een koude start de actuator stang van de turbo waar speling zit, deze kan ik in mijn gevalt met de hand beetje tegendruk geven en dan is het geluid weg.

voor de rest inderdaad wat @rosinfield zegt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Rocket247
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!