Het grote 'kleine vragen' topic

Even een paar vragen over mijn nieuwe radio:

Van de week een MIB2 PQ gekocht (model zonder NAV) met DAB+.
Nu weet ik dat ik een USB geschikt voor CarPlay nodig heb én een DAB+ antenne. Daarom heb ik de volgende artikelen al in mijn winkelmandje staan op Ali.

- USB/AUX + bijbehorende kabelset (onderdeelnummer: 5G0035222E)
- DAB antenne met FAKRA connector voor op de voorruit

Zijn dit de juiste onderdelen?

Wat ik nu nog nodig heb volgens mij is een microfoon. De ingebouwde microfoon (eerder gekoppeld aan mijn RNS 310 en later ook de RCD 330+) werkt niet op de nieuwe unit. Enige idee of ik een nieuwe microfoon nodig heb of dat ik de pin-layout van de connector moet veranderen?

Wat ik ook nog niet weet is of de camera welke ik op mijn oude RCD 330+ had aangesloten ook werkt op de MIB2 PQ.
 

Bijlagen

  • IMG_7833.PNG
    IMG_7833.PNG
    342.1 KB · Weergaven: 10
  • IMG_7834.PNG
    IMG_7834.PNG
    394.8 KB · Weergaven: 10
  • tempImageegKvjd.png
    tempImageegKvjd.png
    9.7 MB · Weergaven: 9
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Vraagje omtrent dashboard verlichting in mijn polo 6r 1.2bm zonder automatische verlichting.
Weet of het zo hoort maar of de verlichting schakelaar is ooit door de vorige eigenaar vervangen door een zonder automatische verlichting of het hoort zo.

Het volgende is mij opgevallen.
Met Obd11 zie ik dat alles omtrent de automatische verlichting of regensensor is uitgeschakeld.
Maar als ik met verlichting schakelaar op stand 0 rij dus alleen drl aan staat de ene keer de verlichting is het tellerhuis aan en de andere keer weer uit.
Merk op dat bij zeer goede weersomstandigheden het tellerhuis verlichting uit staat.
En bij mindere omstandigheden dus aan, kan alleen niet met de potmeter de licht intensiteit in het tellerhuis regelen.

Je zou haast zeggen dat er toch ergens een sensors is die de lux meet.
Hoort dit zo, meer mensen zonder automatische verlichting die dit hebben.
Zo niet dan ga eens ff zoeken naar een schakelaar met automatische stand om te testen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI Bluemotion 
Goedemiddag allen,

Iemand die weet of het mogelijk is om de ventilator rooster los te krijgen die boven op achterin de dashboard zit? foto ter illustratie.

1633366794550.png
 

Bijlagen

  • 1633366632539.png
    1633366632539.png
    203.1 KB · Weergaven: 10
Volkswagen  Polo  - 
Momenteel 1 afdekkap van de Groenlandvelgen van de Polo 6R 1.2TDI BM verloren. Kan ze niet 123 los vinden op het internet. Iemand een plekje of adresje waar je een enkele afdekkap kunt kopen? Of toevallig iemand nog 1 liggen ter overname?
 
Kan iemand mij op weg helpen/uitleg geven over de mogelijkheid om DAB+ ingebouwd te krijgen in mijn GTI ? Ik heb de radio waar een NAV knop rechtsboven aanwezig is. Klopt het dat er een DAB+ antenne aansluiting hierop aanwezig is? Ik ben het spoor bijster.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Ah, dat was bij de mijne (2018) ook het geval, maar daar werkte het gewoon. Nmm zou het er standaard in moeten zitten. Als je nu een nieuwe Polo koopt, zit het standaard in elke uitvoering, zo te zien. Kan het niet iets zijn met verkeerde firmware of dat er wellicht iets geactiveerd moet worden? Er is hier vast wel iemand die je kan helpen. Maar soms sneeuwen de vragen in dit topic een beetje onder. Je kunt het, mocht je hier geen antwoord krijgen, altijd nog eens proberen met een apart topic
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ah, dat was bij de mijne (2018) ook het geval, maar daar werkte het gewoon. Nmm zou het er standaard in moeten zitten. Als je nu een nieuwe Polo koopt, zit het standaard in elke uitvoering, zo te zien. Kan het niet iets zijn met verkeerde firmware of dat er wellicht iets geactiveerd moet worden? Er is hier vast wel iemand die je kan helpen. Maar soms sneeuwen de vragen in dit topic een beetje onder. Je kunt het, mocht je hier geen antwoord krijgen, altijd nog eens proberen met een apart topic
Bedankt voor je tijd en suggesties in ieder geval! Ik maak even een nieuw topic met foto's. Misschien ook beter voor het overzicht.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Weet iemand dit toevallig? In mn polo heb ik een gewoon verwarmings bedieningspaneel zitten zonder scherm.
Nu zie ik er best veel voor weinig op de sloop incl scherm / digitaal. Bijv:
1633552939116.png
Kan ik deze gewoon omwisselen plug n play?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75PK > 115 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!