Het grote 'kleine vragen' topic

Ik heb bij mijn vorige polo 6n2 Een vergelijkbare kwaal gehad. Eindeloos wielen balanceren. Nieuwe banden etc.

Toen heb ik de wielen laten richten. Er bleek een forse slag in 2 van de 4 velgen te zitten. En. Vooral een hoogte slag.

Dus qua balanceren leken ze goed. Maar qua velgen dus toch krom.

Misschien de moeite waard om na te gaan voordat je verder gaat zoeken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Dank voor je reactie.
De velgen zijn 100% recht, daar heeft de bandenboer en ik zelf nog naar gekeken tijdens het draaien op het balanceer apparaat.
Wat ik raar vindt is dat me ouders een auto hebben met banden van 2008 en bij hun trilt het stuur niet.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dat is wel opmerkelijk. Maar zoals ik al schreef. Ik had m’n wielen alle vier op het banden balanceer apparaat gebalanceerd op waardes 0 en 0. Oftewel perfect volgens de machine. En toch had ik nog last van de omschreven trillingen. Dus uiteindelijk nadat een kennis hetzelfde probleem had gehad toch ook maar eens laten controleren bij de velgenrichter. En daar waren dus toch 2 van de 4 krom.

Als je in de gelegenheid bent kan je altijd even banden wisselen op de verdachte velgen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thijspolo6r
Vanochtend mijn zomer voorwielen gewisseld voor de voor winterwielen om te proberen of het trillen van het stuur dan weg zou zijn.
En ja hoor het trillen is weg.
Maar wat ik me nu afvraag de zomer wielen zijn pas geleden opnieuw gebalanceerd omdat ze trilde, maar na het balanceren trilt het stuur nog steeds.
Wat de banden boer toen al zei: ik ben bang dat het trillen niet weg gaat want de banden zijn al aardig oud en er zitten ook al aardig wat droogte schuurtjes in.
Nu vraag ik me af kan het daarmee te maken hebben dat ze oud zijn?
De dot code is 5010
Die banden zijn al 8 jaar oud en als er droogtescheurtjes in te vinden zijn wordt het denk ik tijd voor een nieuwe set

Edit: Na een snelle google search lees ik dat het aanbevolen wordt om banden na 6-7 jaar te wisselen..
 
Volkswagen  X  X 
Ja zijn originele mistral velgen.
Het trillen was eerder ook niet het is nu sinds een maand/ anderhalve maand en kan me geen oorzaak bedenken waardoor het kan komen.
Heb geen stoepranden of iets dergelijks geraakt.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Zolang je banden nog goed zijn is 6 jaar vv echt onzin, wie weet hebben die banden eerst 2 jaar in het magazijn gelegen.

Zodra ze droogte scheuren krijgen en het draad van de band zichtbaar is moet je ze vv.

Zijn het originele velgen die trillen?.imitatie willen nog wel is een iets te groot naafgat hebben.
Hierdoor centreert die niet goed.
Een band heeft een levensduur van 10 jaar maar na 6 jaar is de kans op een klapband veel groter ongeacht of het altijd in een magazijn heeft gezeten o.i.d.

Ook heb ik dit vandaag binnengekregen: https://nl.aliexpress.com/item/DOXA...614.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.33064c4dQuYLer

Het werkt zoals het hoort maar ik heb een extra "module" bijgekregen met rode kabels (niet zichtbaar op de foto's). Die heb ik er ook maar bij aangesloten. Maar nu vraag ik me af of het mogelijk is om coming/leaving home te krijgen met dit, ik heb via vcds al de coming home aangezet op 5 seconden (stond eerst op uit). Moet ik met de schakelaar bewegen totdat het bepaalde piepjes maakt o.i.d.? Ook ben ik benieuwd wat die tunnel mode/wide lights e.d. handelingen betekenen want ik word niet echt wijzer van de beschrijving..

Hopelijk weten jullie het!
 
Volkswagen  X  X 
Dan ben ik bang dat het in je banden zit.
Of het balanceer apparaat bij hun is ruk..
Heb de wielen 2 keer laten balanceren bij verschillende garage,s , ik dacht ook al mischien ligt het aan het apparaat maar dat is al uitgesloten.
Zou het kunnen dat een motorsteun of een of andere versleten kogel de trillingen veroorzaakt?
Polo heef 85000 gelopen
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Heb de wielen 2 keer laten balanceren bij verschillende garage,s , ik dacht ook al mischien ligt het aan het apparaat maar dat is al uitgesloten.
Zou het kunnen dat een motorsteun of een of andere versleten kogel de trillingen veroorzaakt?
Polo heef 85000 gelopen
Als het weg is met andere velgen en banden dan ligt het aan de oude set, want nu is het uigesloten dat het de motor- en wielophanging is
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Het zijn originele vw velgen(mistral).
Met de winterwielen was het over.
Toch vindt ik het raar dat het aan de banden kan liggen wat zou er dan niet goed kunnen zijn aan banden?
En het was met name heuvel opwaards met gas geven, komt er dan extra kracht op de banden ofzo?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Hulp gevraagd!

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb een nieuwe a stijl bij de dealer gehaald omdat mijn tweeter het niet deed.

Dus ik die a stijl er af gehaald maar wat schetst mijn verbazing de vorige tweeter was niet eens aangesloten. Dat is dus pech. Echter kan ik de kabel voor aansluiting niet vinden en ben ik bang dat deze naar onder gevallen is. En ja ik heb er bekabeling voor want het lijkt me sterk dat er alleen voor de rechter tweeter bekabeling is.

Is er iemand in Brabant die mij hier mee kan helpen?? Om die kabel terug te vinden..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Een USB camera op een slang. Aka een endoscoop met een haakje zou je kunnen helpen.


Wat ik van de bekabeling wist/ weet is dat er van de radio 2 draden links en 2 draden rechts gaan. Deze lopen naar de speaker, maar halverwege zal er een vertakking zijn naar de tweeter.

Bij een Lupo zit dit achter de teller verstopt. Maar hoe dit exact bij een polo is gedaan weet ik niet.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
ik snap trouwens überhaupt niet waarom je een nieuwe tweeter besteld, zonder dat je van te voren controleert of er misschien iets mis is met de bekabeling.

Of de tweeter van links naar rechts wisselt om te testen of deze wel überhaupt kapot is.

Ook snap ik niet dat je hulp nodig hebt om een kabel te herleiden, als ik jou was zou ik alles in het vervolg maar lekker door de garage laten doen.
 
-  Sirt  Kowed 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Steefje
Oké bedankt Emiel!
En wat betreft slowmotion, inderdaad niet handig dat ik dat niet eerst gecontroleerd heb. Stick Out Tongue

Ik zal straks eens kijken of ik de kabel van de radio kan volgen en zo hopelijk bij het draadje uitkom

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Je kan aan de linker zijkant van je dashboard als je deur open is, voorzichtig dat soort van ronde plaatje er uitwippen. Dan kan je er een beetje in kijken en kijken of je je kabeltje terug vind. Er zit rond het kabeltje een soort van schuim bescherm laag. Dat herkent makkelijker. [emoji106]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!