Het grote 'kleine vragen' topic

Op zoek naar een audio expert/audiofiel die eens samen kan luisteren naar mijn setup. Ik krijg de set niet lekker spelend en mis een hoop lage tonen.

setup:
- JL Audio H0112RG-W3V3 (12” 500W RMS 2ohm)
- JBL GTO 7001 monoblock (700W RMS)
- Mosconi HLA Slim (hi/lo converter)
- HU Discover Media

71A76AA7-4C0F-4181-87EF-EE8C23637B73.jpeg

hoor graag via pb iemand uit regio zuid holland, tegen betaling uiteraard!
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Vraagkse. Ik weet dat mijn polo last heeft van een bekende plek waarbij er olie zweet/lekt langs twee pakkinkjes bij de kettingspanner. Nu moet daarvoor de ketting met een speciale tool vastgezet worden en al met al een werkje waar dat ik liever uitbesteed. Maar ik wil wel de kleppendeksel van een laagje spuitverf voorzien. De pakking die gebruikt wordt voor de kleppendeksel is rubber met daarin een metalen binnenlaag. Kan ik deze pakking 1/2 dagen herbruiken of is dit echt af te raden (ik weet: normaal gewoon een nieuwe pakking)? Anders heb ik namelijk 2 sets pakkingen nodig (1 voor als ik de kleppendeksel thuis verf en een voor als de deksel er weer af moet bij de automonteur om die kleine pakkingen te vervangen).
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Thanks alle 3!

Nog een vraagje: vanmorgen startte ik de auto en bij het intrappen van de koppeling (zowel warme als koude motor) merkte ik dat ik een soort van klapperend geluid onder uit de auto hoorde komen. Ging ik rijden/cruisen was het weg. Heb t enkele keren gehoord en toen ik de koppeling inhield op plek van bestemming hoorde ik het niet meer. Iemand enig idee wat zulke symptomen zouden kunnen betekenen?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
is het geluid alleen aanwezig als de koppeling ingetrapt is? klapperend geluid denk ik snel aan een vliegwiel. maar dat is op dit moment slechts speculaasie

Als ik de koppeling loslaat in z'n vrij is het er ook. Geef ik gas lijkt het te verdwijnen (maar het motorgeluid kan het ook verbergen). Het is alleen in de auto hoorbaar. Buiten lijk ik het niet te horen.

Zou ook best je druklager kunnen zijn. Zodra de koppeling intrapt en de druklager z’n werk moet doen dat je de versleten lagers hoort.

Thanks voor de tip!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Het gaat weer eens vriezen in NL, dan krijg je weer van die lui die zeggen dat je de handrem er niet op moet zetten.

Hoe doen de DSG rijders onder ons het? Wel of geen handrem? In P of in N?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Automaat, DSG, of schakel, in de P zet ik de bak of in zijn 1e versnelling. Gebruik al jaren geen handrem bij parkeren, sta ik ergens stil dan trek ik af en toe de handrem aan om te testen of die het nog doet en hoeveel tandjes het duurt voor die vast zit.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Goedemorgen leden, iemand hier handig met het verwijderen van de discover media? Mijne blijft ondanks het gebruik van de juiste sleuteltsjes nu half uit het dashboardkastje zitten. Krijg hem er niet uit maar ook niet meer erin "geklikt"

HELP!
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!