Het grote 'kleine vragen' topic

Even een niet Polo maar wel Volkswagen gerelateerde vraag;

Ik heb voor mijn vader een Android radio gekocht voor zijn Transporter uit 2011, en ingebouwd. Alleen zit ik nu met één probleem. De radio herkent de CANBUS niet, dus hij wilt nog niet eens opstarten uit zichzelf... Ik heb vanuit de achterkant van het bedieningspaneel van de clima een geschakelde plus afgetapt (transporters hebben veel minder geschakelde plussen, en in de quadlock stekker zit óók geen geschakelde plus), om zo de radio überhaupt in te kunnen schakelen.

Ik ben vervolgens in de geavanceerde instellingen gaan rondneuzen, en heb letterlijk iéder CANBUS protocol geprobeerd dat gemaakt was voor VAG, maar tevergeefs, geen voertuiginformatie e.d.

Heeft een van jullie misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen? En heeft iemand misschien een pinout van de originele indeling van de Quadlock stekker, want er is vanuit de dealer met veel gehannes ooit een aftermarket Pioneer ingezet, dus het zou zomaar kunnen dat hiermee geklooid is.
Misschien kan @joosspekloos je verder helpen?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Even een niet Polo maar wel Volkswagen gerelateerde vraag;

Ik heb voor mijn vader een Android radio gekocht voor zijn Transporter uit 2011, en ingebouwd. Alleen zit ik nu met één probleem. De radio herkent de CANBUS niet, dus hij wilt nog niet eens opstarten uit zichzelf... Ik heb vanuit de achterkant van het bedieningspaneel van de clima een geschakelde plus afgetapt (transporters hebben veel minder geschakelde plussen, en in de quadlock stekker zit óók geen geschakelde plus), om zo de radio überhaupt in te kunnen schakelen.

Ik ben vervolgens in de geavanceerde instellingen gaan rondneuzen, en heb letterlijk iéder CANBUS protocol geprobeerd dat gemaakt was voor VAG, maar tevergeefs, geen voertuiginformatie e.d.

Heeft een van jullie misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen? En heeft iemand misschien een pinout van de originele indeling van de Quadlock stekker, want er is vanuit de dealer met veel gehannes ooit een aftermarket Pioneer ingezet, dus het zou zomaar kunnen dat hiermee geklooid is.
Een vriend van mij heeft ook een android radio en die heeft een specifieke canbus decoder aan de radio moeten aansluiten. Was een apart wit klein kastje (2x2x1cm) die dan weer aan de radio vast zit via een stekker. Die kan de canbus decoderen voor de radio, zodat die aan/uit gaat met de auto en geen onnodig stroom verbruikt. Het was mee geleverd met de radio, dus weet niet of die aprt te krijgen zijn en of die werken op jouw radio.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Een vriend van mij heeft ook een android radio en die heeft een specifieke canbus decoder aan de radio moeten aansluiten. Was een apart wit klein kastje (2x2x1cm) die dan weer aan de radio vast zit via een stekker. Die kan de canbus decoderen voor de radio, zodat die aan/uit gaat met de auto en geen onnodig stroom verbruikt. Het was mee geleverd met de radio, dus weet niet of die aprt te krijgen zijn en of die werken op jouw radio.
Deze zit er ook bij, en is ook aangesloten :( Het is dus een kwestie van óf het kastje zelf is kapot, óf via VCDS zijn zowel de radio als navigatie niet ingeprogrammeerd. Ik ga vrijdag eventjes de laptop aan de Transporter hangen om te kijken of dit tweede het probleem kan veroorzaken. Het zou ook nog zomaar eens kunnen zijn dat de bedrading gewoon verkeerd zit...
 
Deze zit er ook bij, en is ook aangesloten :( Het is dus een kwestie van óf het kastje zelf is kapot, óf via VCDS zijn zowel de radio als navigatie niet ingeprogrammeerd. Ik ga vrijdag eventjes de laptop aan de Transporter hangen om te kijken of dit tweede het probleem kan veroorzaken. Het zou ook nog zomaar eens kunnen zijn dat de bedrading gewoon verkeerd zit...
OH, dat is balen. Meer weet ik ook niet. De juiste pin out van de quadlock moet toch wel op internet te vinden zijn. Moet je alleen jopen dat alle kleuren wel hetzelfde zijn als die in jouw auto
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Kan een afgedopte EGR evengoed nog koelwater lekken? Mijn EGR is weggeschreven door VVT en afgedopt met een plaatje. Nu heb ik last van een matig koelvloeistofverlies, ik heb bij visuele inspectie geen sporen gevonden. Hij staat na 5000km 1cm onder de min streep, het verlies dus heel langzaam.

Nu weet ik dat door de EGR koelwater stroomt om de uitlaatgassen te koelen en ondanks er nu geen uitlaatgas meer stroomt, stroomt er nog wel koelvloeistof. Hoe groot is de kans dat deze lekt?

Het betreft een 1.2 TDI. Olie is normaal, verbruik is normaal. Koelvloeistof is mooi roze van kleur en het reservoir bouw geen druk op.
Een afgedopte EGR kan zeker nog lekken

Even na langere periode hierop teruggekomen;

Ik heb nog steeds een klein beetje koelvloeistofverbruik; ik heb zo'n 10.000km geleden de koelvloeistof tot het maximale niveau bijgevuld, maandag kreeg ik een melding van te laag koelvloeistofniveau. Weer bijgevuld, en ik zie het wel weer.

Echter nu de meer technische vraag; bij mij Lupo hadden we de EGR klep volledig verwijderd, was nogal hip bij die oude TDI's, waren via Ebay zelfs volledige vervangingsbuisjes te krijgen. De overgebleven koelslangen sloten we kort met een stukje 15mm CV pijp.

Nu op de Polo de EGR klep feitelijk niets meer doet en ik ik dus vermoed dat hij de lekkage veroorzaakt, is er een technisch bezwaar om de koelslangen door te verbinden? Gewoon met een 90 graden bochtje. Ik zie dit soort kitjes voorbij komen; https://tafmet.pl/english/egr-valve...th-12-16-20-tdi-cr-engines-5902553471090.html

Daarin zit ook een kniestukje; echter wil ik optisch alles lekker laten zitten, het gaat er met name om of ik de slangen (al dan niet tijdelijk, om de lekkage op te sporen) kan doorverbinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Is er iemand die mij kan vertellen of ik via obd/vagcom de stoelverwarming dusdanig kan aanpassen dat deze niet meer na 10 min terug gaat naar stand 1? Ik word hier echt gek van, het gaan om een polo gti uit 2019
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Goedenavond,

Vandaag met een multimeter de accu van mijn polo doorgemeten en deze lijkt aan vervanging toe (In de uit stand 11.5 volt, en met een draaiende motor +- 14.7 volt). Nu vroeg ik mij af hoe makkelijk het is om zelf een accu om te wisselen. Ook had ik ergens gelezen dat een accu ingeleerd dient te worden, is dit enkel via VCDS te doen, of kan dit ook via een andere manier. Mocht het mogelijk zijn om dit zelf te doen, welke accu zouden jullie dan aanbevelen?

Alvast bedankt voor de hulp,

Met vriendelijke groet,

Koen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 95pk 
Goedenavond,

Vandaag met een multimeter de accu van mijn polo doorgemeten en deze lijkt aan vervanging toe (In de uit stand 11.5 volt, en met een draaiende motor +- 14.7 volt). Nu vroeg ik mij af hoe makkelijk het is om zelf een accu om te wisselen. Ook had ik ergens gelezen dat een accu ingeleerd dient te worden, is dit enkel via VCDS te doen, of kan dit ook via een andere manier. Mocht het mogelijk zijn om dit zelf te doen, welke accu zouden jullie dan aanbevelen?

Alvast bedankt voor de hulp,

Met vriendelijke groet,

Koen
11,5 volt op een uitstaande auto is inderdaad wel laag, dit kan wel verschillende oorzaken hebben. de accu kan inderdaad slecht zijn of er is stroom verbruik geweest zonder dat de motor heeft gelopen. bij een lopende motor hoort er een verschil te zijn in voltage (14.7V) in vergelijking met een goede accu met de auto uit (12-12.7V). correct me if i am wrong
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI BM 140 PK 
  • Leuk
Waarderingen: koen__2000
Is er iemand die mij kan vertellen of ik via obd/vagcom de stoelverwarming dusdanig kan aanpassen dat deze niet meer na 10 min terug gaat naar stand 1? Ik word hier echt gek van, het gaan om een polo gti uit 2019
Stand 2 is niet warm zat voor even? Stick Out Tongue
In onze Caddy heeft stoelverwarming 3 standen, dat is echt beter. Stand 2 is goed in de Caddy maar vind bij een lange rit stand 2 in de Polo te warm.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Vraagje wie weet hoe ik het beste mijn gti letters logo kan loshalen op de grill van mijn Polo1.8 TSI GTI dsg 2017 , ik wil hem verwisselen voor een zwarte logo
 

Bijlagen

  • 20201219_091428.jpg
    20201219_091428.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 9
Volkswagen  Polo gti  1.8 tsi gti 220 pk 6C 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!