Het grote 'kleine vragen' topic

Beste Polo-liefhebbers,
Wie wil me helpen aan informatie over de volgende vraag: hoe vervang ik de voormistlampenkap van mijn Cross Polo 2011.

Volgende vraag:

De navigatie informatie van mijn Cross Polo uit 2011 is verouderd. Wie kan helpen met de nieuwste versie? Gaat om software versie 0357 Systeem hardware versie H19.
Dank,
Frank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen Cross Polo  Cross Polo 6  1.4 
Beste Polo-liefhebbers,
Wie wil me helpen aan informatie over de volgende vraag: hoe vervang ik de voormistlampenkap van mijn Cross Polo 2011.
Als 't hetzelfde werkt bij de cross als bij de gewone polo, dan heb je een haakje gekregen bij je polo. Onder de mistlamp zit een gaatje. Haakje erin en voorzichtig trekken. Daarna wat torx schroefjes losdraaien en vervangen.
 
Volgend seizoen moet ik wisselen van banden, en wil ik eigenlijk ook wisselen van velg. Ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen: de velgen van de winterbanden zijn nog prima in orde. Ik ben aan het denken om daar een setje all-seasons op te gooien, maar ben niet echt thuis in de allseason markt. Zijn er banden die qua performance een beetje vermogen op de grond kunnen zetten? Zou zonde zijn als ze altijd zouden slippen bij het optrekken. Wat is jullie ervaring?

Alternatief is nieuwe zomerbanden en een nieuw setje velgen, maar qua kostenplaatje is de all-season optie natuurlijk wat aantrekkelijker.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Volgend seizoen moet ik wisselen van banden, en wil ik eigenlijk ook wisselen van velg. Ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen: de velgen van de winterbanden zijn nog prima in orde. Ik ben aan het denken om daar een setje all-seasons op te gooien, maar ben niet echt thuis in de allseason markt. Zijn er banden die qua performance een beetje vermogen op de grond kunnen zetten? Zou zonde zijn als ze altijd zouden slippen bij het optrekken. Wat is jullie ervaring?

Alternatief is nieuwe zomerbanden en een nieuw setje velgen, maar qua kostenplaatje is de all-season optie natuurlijk wat aantrekkelijker.
Je hebt kwalitatief goede all-seasonbanden voor de wet. Tussen de prestaties van all-seasonbanden ten opzichte van winterbanden zijn wel wat verschillen. Die zijn er vooral op het gebied van tractie en zijdelingse grip in de sneeuw. De vraag is hoe vaak rij je in de sneeuw in Nederland?

Daarnaast kan je geld besparen met all-seasonbanden. Ik wissel nu namelijk elk jaar mijn banden op dezelfde velg voor 70 euro per keer, dus 140 euro per jaar om ook weer terug te wisselen.

Als je all-seasonbanden aanschaft let dan wel op het 3PMSF symbool (bergpictogram met sneeuwvlok, ook wel alpinesymbool genoemd). Dit symbool geeft aan dat de banden zijn getest voor gebruik bij winterse omstandigheden. Volgens mij is dit zelfs verplicht in landen zoals Zwitserland? Niet zeker..
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
@Max1996 thanks. Ik rij eigenlijk alleen maar in Nederlandse winterse omstandigheden. Ik zal wel de bijbehorende picto's op de all-season moeten hebben omdat ik regelmatig de Duitse grens oversteek. Eén setje banden is denk ik toch gemakkelijker. Ik ga eens wat bandentests opzoeken!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Volgend seizoen moet ik wisselen van banden, en wil ik eigenlijk ook wisselen van velg. Ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen: de velgen van de winterbanden zijn nog prima in orde. Ik ben aan het denken om daar een setje all-seasons op te gooien, maar ben niet echt thuis in de allseason markt. Zijn er banden die qua performance een beetje vermogen op de grond kunnen zetten? Zou zonde zijn als ze altijd zouden slippen bij het optrekken. Wat is jullie ervaring?

Alternatief is nieuwe zomerbanden en een nieuw setje velgen, maar qua kostenplaatje is de all-season optie natuurlijk wat aantrekkelijker.
Ik heb CrossClimates + onder de GTI en dat is prima te doen, wanneer je niet constant aan het hoeken, gooien en smijten bent. Michelin noemt deze band ook niet voor niets geen 4 seizoenen band, maar zomerband met winter eigenschappen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Even een niet Polo maar wel Volkswagen gerelateerde vraag;

Ik heb voor mijn vader een Android radio gekocht voor zijn Transporter uit 2011, en ingebouwd. Alleen zit ik nu met één probleem. De radio herkent de CANBUS niet, dus hij wilt nog niet eens opstarten uit zichzelf... Ik heb vanuit de achterkant van het bedieningspaneel van de clima een geschakelde plus afgetapt (transporters hebben veel minder geschakelde plussen, en in de quadlock stekker zit óók geen geschakelde plus), om zo de radio überhaupt in te kunnen schakelen.

Ik ben vervolgens in de geavanceerde instellingen gaan rondneuzen, en heb letterlijk iéder CANBUS protocol geprobeerd dat gemaakt was voor VAG, maar tevergeefs, geen voertuiginformatie e.d.

Heeft een van jullie misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen? En heeft iemand misschien een pinout van de originele indeling van de Quadlock stekker, want er is vanuit de dealer met veel gehannes ooit een aftermarket Pioneer ingezet, dus het zou zomaar kunnen dat hiermee geklooid is.
 
Hoi allemaal!
Ik heb zelf een polo zonder ACC. Bij bestuurdershulpsystemen heb ik dan ook alleen front-assist staan. Weet iemand vanaf welke snelheid deze ik werking treed? Ik weet dat deze boven de 30 werkt maar ben benieuwd of dat ook daaronder zo is of dat je dan echt ACC moet hebben.
Dank!

Voor hogere snelheden zul je dus ACC nodig moeten hebben, welke in gevaarlijke situaties kan gaan ingrijpen. Ik heb bij mij verschillende situaties gehad waarbij ACC/Front Assist (en ik dacht dat er nog eentje was) ingreep.

Volgens mij geeft front assist ook aan of je te dicht op een voorligger rijd (zonder in te grijpen).

Bij mij bij een snelheid van 100 km/h op ACC heeft de auto ingegrepen, doordat er een kettingreactie ontstond. Eerst remt ACC de auto sterk af, totdat deze buiten de snelheidslimieten komt (dus onder 50km/h als ik het goed heb). Raas je dan nog steeds te snel op een auto af, krijg je een waarschuwing dat ACC buiten de limiet komt. De auto schakelt dan over naar front-assist. Front-assist is het laatste redmiddel, zal eerst waarschuwen dat bestuurder in moet grijpen. Bij niet ingrijpen word er een noodstop gemaakt.

Bovenstaande is alleen van toepassing bij handgeschakelde modellen. Bij een automaat zal ACC ook bij lagere snelheden werken, en niet zo dramatisch reageren.

Ik dacht eigenlijk dat er 3 systemen waren, of in iedergeval 3 verschillende snelheids ranges waarbij de verschillende systemen werken. Ook terug te vinden in het boekje van de auto.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Voor hogere snelheden zul je dus ACC nodig moeten hebben, welke in gevaarlijke situaties kan gaan ingrijpen. Ik heb bij mij verschillende situaties gehad waarbij ACC/Front Assist (en ik dacht dat er nog eentje was) ingreep.

Volgens mij geeft front assist ook aan of je te dicht op een voorligger rijd (zonder in te grijpen).

Bij mij bij een snelheid van 100 km/h op ACC heeft de auto ingegrepen, doordat er een kettingreactie ontstond. Eerst remt ACC de auto sterk af, totdat deze buiten de snelheidslimieten komt (dus onder 50km/h als ik het goed heb). Raas je dan nog steeds te snel op een auto af, krijg je een waarschuwing dat ACC buiten de limiet komt. De auto schakelt dan over naar front-assist. Front-assist is het laatste redmiddel, zal eerst waarschuwen dat bestuurder in moet grijpen. Bij niet ingrijpen word er een noodstop gemaakt.

Bovenstaande is alleen van toepassing bij handgeschakelde modellen. Bij een automaat zal ACC ook bij lagere snelheden werken, en niet zo dramatisch reageren.

Ik dacht eigenlijk dat er 3 systemen waren, of in iedergeval 3 verschillende snelheids ranges waarbij de verschillende systemen werken. Ook terug te vinden in het boekje van de auto.

Ik heb ook ACC en Front Assist in de Polo AW. Heb wel eens dat je te dicht op je voorganger rijdt dan zie je links onderin 2 auto's staan, dit zal de waarschuwing wel zijn. één keer gehad, dat iemand de weg wou op draaien, maar gewoon netjes stopte. Kreeg een radar in beeld en een hoge piep toon, zelf genegeerd en doorgereden. Maar ik rij niet altijd op ACC, als je dit systeem uit hebt staan en "gewoon" rijdt en auto voor jou trapt plots op de rem, grijpt Front Assist dan ook in? of is dit enkel met ACC? Los van de snelheid die je rijdt.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ik heb ook ACC en Front Assist in de Polo AW. Heb wel eens dat je te dicht op je voorganger rijdt dan zie je links onderin 2 auto's staan, dit zal de waarschuwing wel zijn. één keer gehad, dat iemand de weg wou op draaien, maar gewoon netjes stopte. Kreeg een radar in beeld en een hoge piep toon, zelf genegeerd en doorgereden. Maar ik rij niet altijd op ACC, als je dit systeem uit hebt staan en "gewoon" rijdt en auto voor jou trapt plots op de rem, grijpt Front Assist dan ook in? of is dit enkel met ACC? Los van de snelheid die je rijdt.

Dat is een goeie vraag. Maar front assist herkend wel zonder ACC dat je te dicht op iemand zit. Misschien dat ie dus ook ingrijpt, dat weet ik niet. Bij mij geeft ie bijna altijd aan dat ik te dicht op iemand zou rijden, terwijl er makkelijk 2,5 Polo's tUssen passen. Afstand al ingesteld op klein.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Dat is een goeie vraag. Maar front assist herkend wel zonder ACC dat je te dicht op iemand zit. Misschien dat ie dus ook ingrijpt, dat weet ik niet. Bij mij geeft ie bijna altijd aan dat ik te dicht op iemand zou rijden, terwijl er makkelijk 2,5 Polo's tUssen passen. Afstand al ingesteld op klein.
Bij front-assist piept hij inderdaad. Als je echt te dicht in de buurt komt icm te hoge snelheid zal die uiteindelijk zelf remmen of noodstop maken. Ook geeft de front assist aan wanneer je te dicht op je voorganger zit met de twee auto icoontjes idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Gister heb ik mijn winter wielen weer gewisseld voor de zomer wielen.
Toen heb ik de winter wielen ingespoten met velgenreiniger protecton .
Maar wat een slecht spul is dat zeg heb het meteen in de prullenbak gegooit, het begint alleen maar een beetje te schuimen en als je het afspuit met water is het remstof nog niet weg.
Nu is mijn vraag aan jullie met welke velgenreiniger hebben jullie goede ervaringen?
Ik lees veel over monello non ferro, iron x, alu duivel
Ik krijg graag advies van jullie!
Beetje laat op dit topic maar het beste is de dasty vd wibra, gebruik dit al jaren ook voor motorblokken etc te reinigen!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90 pk 
Heydaar! Gister een polo gti gekocht uit 2019, gelijk aan het denken gegaan wat ik allemaal al weer kan veranderen veren,uitlaat, en de helix subwoofer! Ik heb de helix subwoofer al eens in mijn oude polo 6c gehad en deze er voor de verkoop uitgehaald, hierbij is helaas een stekkertje genseuveld... zie de fotos iemand enig idee of hier los aan te komen is? Of mischien ergens te bestellen is? Ik hoor het graag!
 

Bijlagen

  • E7C7D346-F9C5-41DE-B6DA-F9B1B71DBE03.jpeg
    E7C7D346-F9C5-41DE-B6DA-F9B1B71DBE03.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 36
  • 7A121030-9839-4E06-8E6D-76D1A90C7545.jpeg
    7A121030-9839-4E06-8E6D-76D1A90C7545.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 31
  • 8F07633B-68E5-4DE4-9274-209B826BB23B.png
    8F07633B-68E5-4DE4-9274-209B826BB23B.png
    572.5 KB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Heydaar! Gister een polo gti gekocht uit 2019, gelijk aan het denken gegaan wat ik allemaal al weer kan veranderen veren,uitlaat, en de helix subwoofer! Ik heb de helix subwoofer al eens in mijn oude polo 6c gehad en deze er voor de verkoop uitgehaald, hierbij is helaas een stekkertje genseuveld... zie de fotos iemand enig idee of hier los aan te komen is? Of mischien ergens te bestellen is? Ik hoor het graag!
Prachtige auto, gefeliciteerd!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Bobby geurtz
Danku danku allen! Ik kan niet wachten de auto zaterdag op te halen in zuid duitsland (en hem voor het eerst te zien Stick Out Tongue ) hierbij nog 2 lekker maak fotos/screenshots
 

Bijlagen

  • B918805A-852F-41F7-B39E-3A85B4B29FD8.jpeg
    B918805A-852F-41F7-B39E-3A85B4B29FD8.jpeg
    200.1 KB · Weergaven: 42
  • 01A412E1-977B-426B-8C0E-D967D1F5D6A1.jpeg
    01A412E1-977B-426B-8C0E-D967D1F5D6A1.jpeg
    190.2 KB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en kawazxr
Heydaar! Gister een polo gti gekocht uit 2019, gelijk aan het denken gegaan wat ik allemaal al weer kan veranderen veren,uitlaat, en de helix subwoofer! Ik heb de helix subwoofer al eens in mijn oude polo 6c gehad en deze er voor de verkoop uitgehaald, hierbij is helaas een stekkertje genseuveld... zie de fotos iemand enig idee of hier los aan te komen is? Of mischien ergens te bestellen is? Ik hoor het graag!
Ik heb alles aangesloten zonder die 2 kabeltjes van jouw foto.
 

Bijlagen

  • IMG-20201206-WA0024.jpeg
    IMG-20201206-WA0024.jpeg
    1,002.9 KB · Weergaven: 20
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!