Het grote 'kleine vragen' topic

883E96C1-6825-4D9C-A63C-62C04ED5DB13.jpeg
Ik ben even de schuur in gedoken. Misschien kan je hier iets mee.
De linker (voor) veer is een r-line/sport onderstel veer 15mm lager tov van origineel.
Rechter (achter) veer is een originele veer.

De gekleurde stippen zijn de ‘codering’ van t product. Je kan even vergeten welke bij jou er onder zitten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R, Teun en Sal
Als ik de bijrijdersportier met de sleutel (heb geen AB) van het slot afhaal dan blijft de bestuurdersportier op slot zitten. Als ik mij niet vergis dan kon ik ze vroeger beiden vanaf elke kant openen.

Herinner ik het mij verkeerd (dat beide portieren open moeten gaan) of is er iets mis?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Gisteren een EPC lampje op het dashboard, vandaag even uitgelezen en bleek een P0571 storing, remlichtschakelaar. De remlichten deden het daardoor dus ook niet. Nu heb ik eerst even de zekering gecontroleerd, en die bleek te zijn gesprongen. Ik heb een nieuwe zekering erin gedaan en dit lijkt vooralsnog het probleem te hebben opgelost. Het EPC lampje is uit en de remlichten doen het weer. Zijn er veelvoorkomende problemen met de bekabeling in een 9N(3)? Ik kan me eigenlijk anders niet bedenken waar de gesprongen zekering anders vandaan zou kunnen komen...
 
@Peet_B bekend probleem, althans bij mij. Op zowel mijn Polo 9N als mijn 9N3 gehad (bij de GTI werkt dan zelfs de ESP ook niet). Vervang de remlichtschakelaar ook even mee, kost je een tientje, is niet lastig en dan kun je er weer fris tegenaan. Als de zekeringen springen mbt de remlichtschakelaar is dat meestal het schakelaartje zelf.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Peet_B bekend probleem, althans bij mij. Op zowel mijn Polo 9N als mijn 9N3 gehad (bij de GTI werkt dan zelfs de ESP ook niet). Vervang de remlichtschakelaar ook even mee, kost je een tientje, is niet lastig en dan kun je er weer fris tegenaan. Als de zekeringen springen mbt de remlichtschakelaar is dat meestal het schakelaartje zelf.
Thanks! Dan ga ik die schakelaar vervangen!
 
Even een klein vraagje. Als mijn motor koud is en ik druk de koppeling in is het geen probleem. Gaat soepel, vrijwel geen weerstand. Als ik een stukje gereden heb en de motor is warm kraakt de koppeling als ik deze in trap en gaat ie enorm stroef, veel weerstand (maar koppelt wel nog goed). Dit is ook als de motor niet draait.

Is dit een gevalletje druklager of een gevalletje hulpcylinder van de koppeling?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Even een klein vraagje. Als mijn motor koud is en ik druk de koppeling in is het geen probleem. Gaat soepel, vrijwel geen weerstand. Als ik een stukje gereden heb en de motor is warm kraakt de koppeling als ik deze in trap en gaat ie enorm stroef, veel weerstand (maar koppelt wel nog goed). Dit is ook als de motor niet draait.

Is dit een gevalletje druklager of een gevalletje hulpcylinder van de koppeling?
Ik denk gevalletje druklager. Blijft 'ie soms ook "plakken"?
 
Hoi allemaal!
Ik heb zelf een polo zonder ACC. Bij bestuurdershulpsystemen heb ik dan ook alleen front-assist staan. Weet iemand vanaf welke snelheid deze ik werking treed? Ik weet dat deze boven de 30 werkt maar ben benieuwd of dat ook daaronder zo is of dat je dan echt ACC moet hebben.
Dank!
 
Volkswagen  polo  1.0 TSI 
Hoi allemaal!
Ik heb zelf een polo zonder ACC. Bij bestuurdershulpsystemen heb ik dan ook alleen front-assist staan. Weet iemand vanaf welke snelheid deze ik werking treed? Ik weet dat deze boven de 30 werkt maar ben benieuwd of dat ook daaronder zo is of dat je dan echt ACC moet hebben.
Dank!
Front assist werkt enkel als je echt te dicht op je voorligger komt. Heb het bij de mijne een aantal keer gehad in de bebouwde kom dat die ineens ging piepen omdat een auto afsloeg maar ik zag dat ik er makkelijk langs kon.

Als je op dat moment bijv. je koppeling intrapt of een beetje remt dan schakelt de Front assist zichzelf even uit. Het systeem werkt, en werkt erg goed bij mij :).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!