Het grote 'kleine vragen' topic

Je moet even opletten dat je twee types regensensor erin kunt doen
6R voorruit met vierkante 1K0 regensensor
6C voorruit met ronde 5k7 regensensor

Op zich niet zo spannend. Bij de 1k0 regensensor hoort ook de rechthoekige binnenspiegel, bij de ronde regensensor hoort de afgeronde binnenspiegel van een 6C. Dus gje hebt keus.

En als je het helemaal ingewikkeld wilt maken kun je ook nog een verwarmde voorruit nemen uit een Russische polo sedan met ronde regensensor. Maar dat maar door 1 iemand gedaan in NL. Voor als je niet van krabben houdt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje ik heb 2 sleutels bij mijn Polo1.8 TSI GTI 2017 als ik de ene gebruik en op de knop openen druk gaat de claxon 2 keer af en bij sluiten 1 keer, maar als ik de andere gebruik doet de claxon niks.... ❓❓❓.
Of moet je die ook inleren
 
Volkswagen  Polo gti  1.8 tsi gti 220 pk 6C 
Je moet even opletten dat je twee types regensensor erin kunt doen
6R voorruit met vierkante 1K0 regensensor
6C voorruit met ronde 5k7 regensensor

Op zich niet zo spannend. Bij de 1k0 regensensor hoort ook de rechthoekige binnenspiegel, bij de ronde regensensor hoort de afgeronde binnenspiegel van een 6C. Dus ga hebt keus.

En als je het helemaal ingewikkeld wilt maken kun je ook nog een verwarmde voorruit nemen uit een Russische polo sedan met ronde regensensor. Maar dat maar door 1 iemand gedaan in NL. Voor als je niet van krabben houdt
Zo’n verwarmde voorruit zou wel chill zijn.
Thuis staat ie lekker in de garage maar op mijn werk niet, moest gisteren sinds jaren weer eens krabben :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Je moet even opletten dat je twee types regensensor erin kunt doen
6R voorruit met vierkante 1K0 regensensor
6C voorruit met ronde 5k7 regensensor

Op zich niet zo spannend. Bij de 1k0 regensensor hoort ook de rechthoekige binnenspiegel, bij de ronde regensensor hoort de afgeronde binnenspiegel van een 6C. Dus gje hebt keus.

En als je het helemaal ingewikkeld wilt maken kun je ook nog een verwarmde voorruit nemen uit een Russische polo sedan met ronde regensensor. Maar dat maar door 1 iemand gedaan in NL. Voor als je niet van krabben houdt
Het is wel een leuk idee maar de auto staat thuis binnen in een loods dus zal dat voor mij niet snel nodig zijn
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI BM 140 PK 
Nu het voor het eerst flink gevroren heeft mis ik de verwarmde spiegels toch wel echt, vooral aangezien het redelijk kleine spiegels zijn waar je moeilijk met je krabber bij kunt... Nu wil ik dus als projectje zorgen dat ik verwarmde spiegels krijg, echter kan ik niet echt ergens documentatie hierover vinden. Mijn huidige spiegels zijn volledig handmatig bediend, dus ik ga er ook niet vanuit dat de kabels voor verwarmde spiegels er al in zitten. Ik heb geen zin om een heel nieuw deurpaneel, met bijbehorend bedieningselement voor de spiegels, 2 andere buitenspiegels én aanpassingen aan de kabelboom te moeten kopen of uitvoeren. Ik wil simpelweg alleen verwarmde buitenspiegels aangezien ik mijn spiegels tóch nooit hoef te verstellen.

Is er een manier om zelf 2 kabels te trekken, en deze aan te sluiten op bijvoorbeeld de schakelaar van de achterruitverwarming? Of trekt dit dan te veel stroom? Of is er een andere manier om dit makkelijker te doen? Ik wil éigenlijk alleen 2 nieuwe spiegelglaasjes hoeven kopen...
 
@joosspekloos rijden er in west Europa polo sedan uitvoeringen?

Nog nooit een gezien!

Wel vaak ingezeten maar dat was in oekraine.

Kun je deze auto's op kenteken krijgen via import?
ja ze rijden in het oostblok, india, mexico en zuid afrika gewoon rond. in NL nog nooit gezien, maar een voorruit van een sedan past blijkbaar in een hatchback
 
Nu het voor het eerst flink gevroren heeft mis ik de verwarmde spiegels toch wel echt, vooral aangezien het redelijk kleine spiegels zijn waar je moeilijk met je krabber bij kunt... Nu wil ik dus als projectje zorgen dat ik verwarmde spiegels krijg, echter kan ik niet echt ergens documentatie hierover vinden. Mijn huidige spiegels zijn volledig handmatig bediend, dus ik ga er ook niet vanuit dat de kabels voor verwarmde spiegels er al in zitten. Ik heb geen zin om een heel nieuw deurpaneel, met bijbehorend bedieningselement voor de spiegels, 2 andere buitenspiegels én aanpassingen aan de kabelboom te moeten kopen of uitvoeren. Ik wil simpelweg alleen verwarmde buitenspiegels aangezien ik mijn spiegels tóch nooit hoef te verstellen.

Is er een manier om zelf 2 kabels te trekken, en deze aan te sluiten op bijvoorbeeld de schakelaar van de achterruitverwarming? Of trekt dit dan te veel stroom? Of is er een andere manier om dit makkelijker te doen? Ik wil éigenlijk alleen 2 nieuwe spiegelglaasjes hoeven kopen...
desnoods maak je zelf een schakelaar met een nieuwe zekering, dat is niet zo lastig... :) origineel trekt ie maar 5A
 
desnoods maak je zelf een schakelaar met een nieuwe zekering, dat is niet zo lastig... :) origineel trekt ie maar 5A
Ooooh, dat valt reuze mee. Wil graag dat het op dezelfde manier werkt als de achterruitverwarming, want als ik dat als gewone "losse" schakelaar ga doen dan weet ik 100% zeker dat ik het eens ga vergeten en de dag erna de accu leeg is. Zou de schakelaar van de achterruitverwarming die extra 5A kunnen trekken?
 
Je moet even opletten dat je twee types regensensor erin kunt doen
6R voorruit met vierkante 1K0 regensensor
6C voorruit met ronde 5k7 regensensor

Op zich niet zo spannend. Bij de 1k0 regensensor hoort ook de rechthoekige binnenspiegel, bij de ronde regensensor hoort de afgeronde binnenspiegel van een 6C. Dus gje hebt keus.

En als je het helemaal ingewikkeld wilt maken kun je ook nog een verwarmde voorruit nemen uit een Russische polo sedan met ronde regensensor. Maar dat maar door 1 iemand gedaan in NL. Voor als je niet van krabben houdt
Zit er ook verschil in de ramen voor de ronde of vierkante? Of is er voor beide sensoren hetzelfe raam gebruikt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI BM 140 PK 
Wat voor systeem heb je.
Foto?

in bijlage, is identiek aan de mijne kan pas over uur foto maken. heb geprobeerd met andoid auto maar dat is echt een drama. Nou dacht ik ook er aan om via mijn laptop en usb kabel, maar weet niet of dit zou kunnen werken. Heb ook een uitlees apparaatje voor vw tot mijn beschikking.
 

Bijlagen

  • volkswagen-polo-infotainment-system.jpg
    volkswagen-polo-infotainment-system.jpg
    60.2 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  Polo 6aw (2021)  1.0 TSI 95pk Highline 
ja die heb ik gebruikt, de android auto maar werkt voor geen meter. Dacht misschien via usb programma te installeren in de infosysteem zou makkelijker zijn. Wil alleen navigatie erbij op
 
Volkswagen  Polo 6aw (2021)  1.0 TSI 95pk Highline 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!