Het grote 'kleine vragen' topic

Vorig jaar kleine beurt gehad en nu nog geen 10.000 km verder vraagt mijn polo om een inspectie wat dus 150EURO kost.
Volgens de dealer als ik hem niet neem en dus oversla verlies ik mijn wegenhulp omdat ze ze niet garant kunnen staan als er iets gebeurt gezien ze het hadden kunnen ''voorkomen''...

Wat vinden jullie hiervan? Gewoon doen of skippen en pas bij grote beurt?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
Vorig jaar kleine beurt gehad en nu nog geen 10.000 km verder vraagt mijn polo om een inspectie wat dus 150EURO kost.
Volgens de dealer als ik hem niet neem en dus oversla verlies ik mijn wegenhulp omdat ze ze niet garant kunnen staan als er iets gebeurt gezien ze het hadden kunnen ''voorkomen''...

Wat vinden jullie hiervan? Gewoon doen of skippen en pas bij grote beurt?
Als jij voor de garantie je intervallen moet aanhouden, zeker doen.

Buiten de garantie lekker doen wat je wilt, als het nog geen tijd er voor is volgens jou lekker zelf resetten en doorrijden.

Ik doe mn onderhoud zelf aan mijn auto (kortere intervallen dan mn auto aangeeft) dus ik moet regelmatig mijn meldingen resetten zonder er daadwerkelijk iets aan te doen.

Edit: elke 15k een kleine beurt en elke 30k een inspectie zijn normale intervallen, in principe is je auto dus inderdaad over 5k km gewoon aan de inspectie toe.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: SilentSam en iichel
Zijn hier audiofielen uit de regio Zuid-Holland die een handje kunnen helpen met afstellen van een versterker?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Bij de testrit van mijn Golf zag ik naast de lichtschakelaar en onder de hoogteverstellers een schakelaartje zitten. Ik kon er zo snel niet achter komen wat deze deed. Weet iemand waar dit voor dient? Lijkt niet origineel.Screenshot_20210114-110742_Chrome.jpg
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Da's niet oem nee, wat het wel is, geen idee, schietstoel?

Ik weet dat ik zwaar ben, maar toen ik 'm indrukte bleef ik zitten. Ik dacht zelf aan interieur leds (het was overdag dat ik een testrit maakte dus viel me niet gelijk iets op). Een vriend van me zei dat het wellicht is om je remlichten uit te schakelen, zodat wanneer je politie ziet je ongemerkt kan afremmen.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik weet dat ik zwaar ben, maar toen ik 'm indrukte bleef ik zitten. Ik dacht zelf aan interieur leds (het was overdag dat ik een testrit maakte dus viel me niet gelijk iets op). Een vriend van me zei dat het wellicht is om je remlichten uit te schakelen, zodat wanneer je politie ziet je ongemerkt kan afremmen.
Hoop het niet. Dalijk rem je een keer wat harder, zit er een auto achterop.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik weet dat ik zwaar ben, maar toen ik 'm indrukte bleef ik zitten. Ik dacht zelf aan interieur leds (het was overdag dat ik een testrit maakte dus viel me niet gelijk iets op). Een vriend van me zei dat het wellicht is om je remlichten uit te schakelen, zodat wanneer je politie ziet je ongemerkt kan afremmen.

Ik denk dat als je politie ziet, dat 9 van de 10 keer voor je is, tenzij je de gehele tijd in je spiegels aan het turen bent, dus dat afrem verhaal lijkt me sterk.

Steek je kop eens onder het dashboard of je draden ziet, ben nu wel benieuwd.
 
was het een testrit bij particulier? zou het goed uitzoeken, kan het iets met de startermotor te maken hebben? weet dat bij oudere auto's nog soms erin werd gemonteerd (door beunie's ook) lijkt me sterk dat hij bij een polo ook zo is Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6aw (2021)  1.0 TSI 95pk Highline 
Ik weet dat ik zwaar ben, maar toen ik 'm indrukte bleef ik zitten. Ik dacht zelf aan interieur leds (het was overdag dat ik een testrit maakte dus viel me niet gelijk iets op). Een vriend van me zei dat het wellicht is om je remlichten uit te schakelen, zodat wanneer je politie ziet je ongemerkt kan afremmen.
Je kan beter iets te hard doorblijven rijden dan in de ankers gaan.
bij het laatste wordt je sowieso staande gehouden en als je doorrijdt niet (zeg 10/15 te hard).

mijn persoonlijke ervaring, en heb er nogal wat
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
1610719007264.png

Heeft iemand enig idee hoe bovenstaand onderdeel moet functioneren (onderdeel van de carter/kleppendekselontluchting)? Ik had een nieuwe besteld en gemonteerd, alleen begon de luchtfilter toen opeens hoorbaar veel meer lucht aan te zuigen ten opzichte van de oude. Hoe kan ik testen of deze defect is en of de nieuwe niet defect is geleverd?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!