Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ik moest vandaag weer lachen. Of huilen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik houd het op lachen.

Een klant, we noemen hem Henk. Omdat hij een buitenlandse naam heeft, maar we willen niet profileren. Henk.
Henk wou vorig jaar maart graag adapters voor z'n xenon koplampen hebben in een 6R.
Prima, speciaal voor Henk een paar adapters gemaakt. Henk zou ze zelf monteren, adres ontvangen, tikkie verstuurd, 75 euro incl verzending.
Doodse stilte. SIndsdien bestond ik niet meer voor Henk.

Vandaag kwam Henk weer tot leven. Of ik adapters kon maken? Ja, heb ik op voorraad. Blijdschap alom.
Adres ongewijzigd? Ja hoor. Tikkie verstuurd, 100 euro incl verzending. Nou, toen begon het hoor, of ze van goud waren?
Hij vond de prijs al hoog maar dit was buitenproportioneel, wat ik wel niet dacht, omdat ik de enige was dat ik de prijs wel zou bepalen??
Kortom, Henk was pissig. Hij voelde zich zelfs opgelicht. Ik zal het hele relaas niet posten, maar de boodschap was duidelijk.
Hij verkocht nog liever die koplampen dan dat hij adapters bij mij zou kopen.

Henk zal wel onder een steen leven, want materialen zijn gewoon duurder geworden, flink duurder verzending is duurder geworden en ik draag ook BTW af tegenwoordig.

Man man man wat een druif was dat zeg. Wellicht ten overvloede, maar Henk zal geen iichel adapters in z'n auto krijgen. No way.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik moest vandaag weer lachen. Of huilen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik houd het op lachen.

Een klant, we noemen hem Henk. Omdat hij een buitenlandse naam heeft, maar we willen niet profileren. Henk.
Henk wou vorig jaar maart graag adapters voor z'n xenon koplampen hebben in een 6R.
Prima, speciaal voor Henk een paar adapters gemaakt. Henk zou ze zelf monteren, adres ontvangen, tikkie verstuurd, 75 euro incl verzending.
Doodse stilte. SIndsdien bestond ik niet meer voor Henk.

Vandaag kwam Henk weer tot leven. Of ik adapters kon maken? Ja, heb ik op voorraad. Blijdschap alom.
Adres ongewijzigd? Ja hoor. Tikkie verstuurd, 100 euro incl verzending. Nou, toen begon het hoor, of ze van goud waren?
Hij vond de prijs al hoog maar dit was buitenproportioneel, wat ik wel niet dacht, omdat ik de enige was dat ik de prijs wel zou bepalen??
Kortom, Henk was pissig. Hij voelde zich zelfs opgelicht. Ik zal het hele relaas niet posten, maar de boodschap was duidelijk.
Hij verkocht nog liever die koplampen dan dat hij adapters bij mij zou kopen.

Henk zal wel onder een steen leven, want materialen zijn gewoon duurder geworden, flink duurder verzending is duurder geworden en ik draag ook BTW af tegenwoordig.

Man man man wat een druif was dat zeg. Wellicht ten overvloede, maar Henk zal geen iichel adapters in z'n auto krijgen. No way.
Hahah, ga stuk. Maar uiteindelijk wel jammer voor jou en jammer voor Henk. Helaas
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Iemand van hier?
 
Iemand van hier?
Wow! Als daar een bijrijder was geweest dan was deze zijn of haar benen kwijt :eek:.

(Wonderlijk is ook dat de alarmlichten het nog doen)
 
Vandaag uitgevonden dat de Cupra Born trommelremmen achter heeft.
Dat lijkt mij helemaal niet praktisch met zo'n krachtige (en zware) auto.
Is dit een optie om achter schrijfremmen te hebben of komt dit gewoon niet op die auto?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-01-28 at 19.39.47.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-28 at 19.39.47.jpeg
    122.6 KB · Weergaven: 13
De ID reeks heeft allemaal achterwielaandrijving dacht ik. De elektrische motor op de achteras kan ook afremmen en elektrische energie terug in de batterij steken. Combinatie elektrische motor die afremt en trommelremmen zal voldoende remkracht op de achteras zijn lijkt me. En zal ook wat goedkoper zijn om te produceren dan een setje schrijfremmen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Vandaag uitgevonden dat de Cupra Born trommelremmen achter heeft.
Dat lijkt mij helemaal niet praktisch met zo'n krachtige (en zware) auto.
Is dit een optie om achter schrijfremmen te hebben of komt dit gewoon niet op die auto?

Dat is bewust gedaan omdat trommelremmen efficiënter zijn dan schijfremmen (minder rolweerstand). Interessant leesvoer.

Een elektrische auto remt overigens voornamelijk op de motor, de schijfremmen dienen enkel ter ondersteuning (vooral als je helemaal tot stilstand wil komen).

Bij een elektrische auto kan het ook heel lang voorkomen dat je de remmen uberhaupt niet gebruikt en dat is voor schijfremmen niet goed. De schijven gaan roesten en daarnaast gaan ze piepen tijdens het remmen. Trommelremmen kunnen daar beter tegen.

Schijfremmen zijn voor een EV alleen maar nadelig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik moest vandaag weer lachen. Of huilen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik houd het op lachen.

Een klant, we noemen hem Henk. Omdat hij een buitenlandse naam heeft, maar we willen niet profileren. Henk.
Henk wou vorig jaar maart graag adapters voor z'n xenon koplampen hebben in een 6R.
Prima, speciaal voor Henk een paar adapters gemaakt. Henk zou ze zelf monteren, adres ontvangen, tikkie verstuurd, 75 euro incl verzending.
Doodse stilte. SIndsdien bestond ik niet meer voor Henk.

Vandaag kwam Henk weer tot leven. Of ik adapters kon maken? Ja, heb ik op voorraad. Blijdschap alom.
Adres ongewijzigd? Ja hoor. Tikkie verstuurd, 100 euro incl verzending. Nou, toen begon het hoor, of ze van goud waren?
Hij vond de prijs al hoog maar dit was buitenproportioneel, wat ik wel niet dacht, omdat ik de enige was dat ik de prijs wel zou bepalen??
Kortom, Henk was pissig. Hij voelde zich zelfs opgelicht. Ik zal het hele relaas niet posten, maar de boodschap was duidelijk.
Hij verkocht nog liever die koplampen dan dat hij adapters bij mij zou kopen.

Henk zal wel onder een steen leven, want materialen zijn gewoon duurder geworden, flink duurder verzending is duurder geworden en ik draag ook BTW af tegenwoordig.

Man man man wat een druif was dat zeg. Wellicht ten overvloede, maar Henk zal geen iichel adapters in z'n auto krijgen. No way.
Nu ben ik wel erg benieuwd wat die "adapters" precies zijn? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!