Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Zijn hier ook mensen die de app "Spritmonitor" gebruiken en zo ja, waar kan ik het accountnummer vinden voor hier op het forum in te vullen bij de accountgegevens.
Yep. Je moet hier voor je ID nummer hebben. Dat is een 7-cijferige code en staat bij de voertuigen die je hebt toegevoegd.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Heb ook spritzmonitor maar eens ingevuld met al mijn tankbeurten. Hield het al bij via Fuelio. en vind Fuelio eigenlijk wel een fijnere app hebben, dus nog maar even afwachten hoe lang ik spritzmonitor nog bijhoud.
Maar 18,4km/L over ~20.000km is opzich wel representatief voor de rest van de tijd dat ik de Polo zal hebben
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Het is vreemd, toch even het kenteken, wat wel gevraagd wordt, weggehaald en dan zie ik nu inderdaad het verbruik onder de avatar.
Verbruik ligt hoog omdat ik maar zeer korte stukken rij.
Na 11 maanden heb ik al 3102 km gereden. :disappointed:
Ik vind dit netjes hoor voor zo weinig kmers.
Ik zit gemiddeld rond de 1/14 ook door alle kleine stukjes.
 
Toen ik nog moest werken had ik de Audi A4 1.8t automaat, die gebruikte gemiddeld ongeveer 1/13 tot 1/14 op de kortere stukken, op het langere traject soms wel 1/19 tot 1/20.
De tweede auto was toen een VW move Up! van 03-2012, begin 2022 ingeruild op de nieuwe Polo met ongeveer 42000 km op de klok na 10 jaar, verbruik onbekend, nooit op gelet maar wel zuinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Een electrische auto is momenteel net zo duur of duurder in gebruik dan een benzine auto.
Met benzine even naar het tankstation en binnen +/- 10 minuten kan er weer enkele honderden kilometers mee gereden worden.
Aanschaf electrisch vind ik veel te duur en tweede hands hoef ik er geen, nieuwe accu is duurder dan een goede auto.
ook wil ik geen electrisch voor de deur hebben staan in verband met eventuele zelfontbranding van de accu, dus laat staan om zoiets in de garage te zetten.

Dus, voor mij geen electrische of hybride auto.
Maar smaken en ideeën verschillen, gelukkig. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Een electrische auto is momenteel net zo duur of duurder in gebruik dan een benzine auto.
Met benzine even naar het tankstation en binnen +/- 10 minuten kan er weer enkele honderden kilometers mee gereden worden.
Aanschaf electrisch vind ik veel te duur en tweede hands hoef ik er geen, nieuwe accu is duurder dan een goede auto.
ook wil ik geen electrisch voor de deur hebben staan in verband met eventuele zelfontbranding van de accu, dus laat staan om zoiets in de garage te zetten.

Dus, voor mij geen electrische of hybride auto.
Maar smaken en ideeën verschillen, gelukkig. :)
+1!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!