Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ik heb gelijk de mobiliteit service gebeld en zij komen ASAP naar mij toe... Wordt vervolgd!
Thank god, zoals verwacht is het niets groots. Ik kreeg ook al geen foutmeldingen en de monteur zag niks geks. Hij dacht dat het wel eens zou komen omdat de auto nu hard moet werken vanwege het warme weer, m.b.t. airco en alles. Bij het uitlezen kwam er ook geen foutmelding.

Hij ging de motorruimte nog een keer inspecteren en zag dat de luchtinlaat (denk ik, correct me if I'm wrong, foto hieronder) niet correct vast zat. Hierdoor kreeg de auto te veel lucht en sloeg hij af, aldus de service monteur.
Hij heeft deze losgehaald, O-ring vervangen en opnieuw vast gezet, probleem verholpen! Iets heel kleins en dom, maar toch fijn dat het niets ergs is.
Vermoedelijk is dit onderdeel niet goed vast gezet na het vervangen van de bougies vorig jaar juli. Dit was gedaan door een derde partij en niet de dealer.
Nu zit alles weer vast, dus ik ben blij!
De Polo werd zelfs gecomplimenteerd op zijn uiterlijk, hij ziet er goed uit! Dat hoor ik natuurlijk graag, haha.

Motorruimte.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Mede Polo liefhebbers.
Mijn waterpomp is aan vervanging toe, aldus VAG na mijn APK keuring en onderhoudsbeurt. Ik moet ook vaak koelvloeistof bijvullen.
Dus ik de VAG gebeld hoe veel centjes mij dit zou kosten.
Als de waterpomp vervangen wordt, is het slim om de distributieriem ook te vervangen, aldus VAG. Tsja, zij zien pegels. Ik zou voor allebei, dus waterpomp en distributieriem, houd je even vast. €1600 kwijt zijn. Dat gaan we dus mooi niet doen.
Vervolgens heb ik de garage gebeld waar mijn ouders al sinds jaar en dag komen, toen kreeg ik te horen dat mijn auto 2 waterpompen heeft. Eén elektrische én een “normale”. Is het gek dat ik dat nog nooit heb gehoord?
Na mijn welverdiende vakantie ga ik even naar ze toe om te trouble shooten en kijken wat het mij gaat kosten. Hij kan me al verzekeren dat het fors minder gaat zijn dan bij de VAG…
Wordt vervolgd! :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
heeft jouw chz motor niet een waterpomp aan de kant van de versnellingsbak, die aangedreven wordt door de nokkenas?


Dan is het een kwestie van een paar boutjes loshalen, hoeft de riem niet voor vervangen te worden.
 
Als de waterpomp word aangedreven door de distributie riem is het niet alleen aan te raden maar ook verstandig.
Zo een riem komt nooit meer onder de zelfde spanning terug dus zou eventueel geluid kunnen maken.
En de boel is toch open dus je lijkt wel”gek” om het niet te doen.
Tenzij je de auto wil verkopen, maar als je er in wilt blijven rijden zou ik alles vervangen.
 
heeft jouw chz motor niet een waterpomp aan de kant van de versnellingsbak, die aangedreven wordt door de nokkenas?


Dan is het een kwestie van een paar boutjes loshalen, hoeft de riem niet voor vervangen te worden.
Hij gaat in ieder geval na mijn vakantie eerst naar de garage voor een trouble shooting sessie, waarna we gaan kijken wat er vervangen gaat worden.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Grrrr echt balen dit zeg wat een pech, hopelijk is het meeste eruit te poetsen en gaat het meevallen uiteindelijk.
Maar blijft het ergste wat er is mensen die dit veroorzaken en gewoon zonder bericht wegrijden.
 
Volvo  -  - 
De camera in de tuin heeft zichzelf terugbetaald!
Ik ben gaan kijken of het misschien hier op de parkeerplaats gebeurt is.... en ja hoor.

Direct naar de buren gegaan met het filmpje en het meisje gaf het zelf ook nog toe daarna.
Morgen maar een offerte laten maken voor het spuiten/poetsen.

Ze wilden het bij 'een bekende van hun' laten doen, mooi niet.

De camera van €100 heeft me €400 euro bespaart, zo zie je maar.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!