Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Niet echt topic waardig dit, maar toch!
Zoek je nog nieuwe handschoenen? Zoek dan niet verder! Op de Volkswagen Webshop bij het kopje lifestyle kan je de enige echte Volkswagen iTouch handschoenen kopen! Ze zijn niet duur en echt heel zacht aan de binnenkant. Je kunt de meeste schermen ermee gebruiken door het koperdraadje in 3 van de vingertoppen. De maat is One Size. Ik heb redelijk grote handen, en die passen er prima in!

Hierbij een foto en een linkje:

AB45E593-8FD3-4C58-8469-C3E526CD893F.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Robin en iichel
Nieuw record zuinig rijden, 20.7 km per liter! Tank niet helemaal leeggereden nog maar de polo geeft nu dus aan 880 km op een tank. Twee keer op en neer naar Amsterdam en naar Maastricht helpen natuurlijk enorm door lekker constant te rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_2183.jpg
    IMG_2183.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 24
  • IMG_2185.jpg
    IMG_2185.jpg
    2.7 MB · Weergaven: 23
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Nieuw record zuinig rijden, 20.7 km per liter! Tank niet helemaal leeggereden nog maar de polo geeft nu dus aan 880 km op een tank. Twee keer op en neer naar Amsterdam en naar Maastricht helpen natuurlijk enorm door lekker constant te rijden.
Oeeeh, niet gek! Op een hele tank is het me nooit gelukt, om zo zuinig te rijden. Maar wel eens op een enkele rit.
 

Bijlagen

  • PXL_20221025_164708711.jpg
    PXL_20221025_164708711.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en Max1996
Nieuw record zuinig rijden, 20.7 km per liter! Tank niet helemaal leeggereden nog maar de polo geeft nu dus aan 880 km op een tank. Twee keer op en neer naar Amsterdam en naar Maastricht helpen natuurlijk enorm door lekker constant te rijden.
Oeh goed bezig! In deze tijd wel handig.
In deze Polo haal ik max. 1:16, maar in mijn vorige auto lukte het soms om 1:21+ te rijden. (Golf 7)

1670179697545.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en Max1996
Net een afspraak gemaakt om een aantal onderdelen van de auto te laten vervangen.
Het is een flinke lijst:
  1. Distributieriem
  2. Waterpomp
  3. Alle bijbehorende rollers
  4. Multiriem / v-snaar
  5. Klein materiaal
Omdat de motor zoveel ruimte inneemt moet deze uit de auto komen voor deze klus... Super!
En omdat de motor eruit moet, moet de auto ook weer uitgelijnd worden, kwam er ook nog bij.
En of ik dan Gates wil, of originele onderdelen. Het 2e natuurlijk. Weer €100 duurder.

Het zal ze 10.5 uur duren om alles te doen. Oftewel de auto is 2 dagen weg op z'n minst.

Ik hou mijn hart vast dat dit goed gaat, en vooral dat er geen onbekende problemen naar voren komen.
Wel weer een voordeel van de motor laten zakken, dan kan ik ze gelijk nieuwe motorsteunen laten installeren. Scheelt mij weer een middag werk!

En dat alles bij een BOVAG garage, voor meer dan €1000 euro minder dan bij de dealer. Die waren erg aan de prijs voor dit klusje. Een offerte van bijna €2500... :eek:
 
Wat is er mis met een gates? Origineel is een gates/contitech met een VW sticker op de doos.
De artikelnummers en vooral de naam op de factuur zijn de reden. Kwaliteit kan wel 'grotendeels' hetzelfde zijn, maar het gaat om de 'historie' zodra ik hem verkoop.

+ Een slechte ervaring met zo'n Gates riem gehad, dus ik doe alleen maar origineel tegenwoordig. Zal vast wel toeval geweest zijn, maar toch.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!