Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ik zie dat ik een flinke discussie aan de gang heb gebracht Stick Out Tongue De oudere man in kwestie is mentaal (in mijn ogen dan weliswaar) nog wel net in staat om veilig te rijden, echter door zijn fysieke gezondheidsklachten ontstaan de gevaren. De reden dat hij 20 seconden op het gaspedaal bleef drukken was vanwege een aandoening waardoor hij met speciale (veel bredere) schoenen moet lopen, en dus ook autorijden. Hier bleef hij naar eigen zegge mee achter het rempedaal hangen waardoor hij op het gas bleef drukken. Dit zou voor mij als zoon in ieder geval een reden zijn om het extreem onverantwoord te vinden om een nieuwe kleinere auto te kopen. Als hij deze aandoening niet had gehad dan had ik de keuze voor een nieuwe auto wel gesnapt.

Wat het "roekeloze jongeren" onderdeel betreft ben ik het hier mee eens. Een overmoedige testosteronbom is vaak gevaarlijker dan een oudje achter het stuur, maar veel van deze streken kunnen worden afgeleerd. Ik ben zelf nooit een roekeloze testosteronbom achter het stuur geweest, maar ik ken er wel een aantal persoonlijk. Het verschil zit 'm in dat wanneer ik bij zo iemand in de auto stap en deze roekeloos rijdt ik hier iets van zeg, en hij/zij hier meestal rekening mee houdt (en dus ook normaal en veilig kan rijden). Wanneer ik bij een oudere in de auto stap kan ik daarentegen niet vragen of hij/zij wat "veiliger" zou willen rijden, omdat dit mentaal of fysiek gewoonweg niet gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Ah het was dus wel een human factor dingetje; lijkt me inderdaad dan maar beter er mee te stoppen. Zoiets wil je niet midden in het verkeer
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
mijn punt is dat ik denk dat de verkeersveiligheid meer heeft te lijden onder de domme-impulsieve-dronken-onvolwassen-roekeloze-jeugd en andere eikels die te hard rijden, bumperkleven, rechts inhalen en weinig geduld en tolerantie hebben, etc etc dan onder de beperkte rijvaardigheid van onze opa's en oma's.
Maar dat eerste wat je noemt wordt al lang aangepakt. Daar is de politie voor. Rijbewijzen worden afgepakt. Bekeuringen worden gegeven. Etc etc. Rijvaardigheid van oudjes wordt vrij weinig aan gedaan. Dat is mijn punt. Daar moet ook op gehandhaafd worden. Je hoort mij toch niet zeggen dat het louter en alleen de oudjes zijn die gevaarlijk rijden? Integendeel.
 
Polo  6c  Verkocht 
Maar dat eerste wat je noemt wordt al lang aangepakt. Daar is de politie voor. Rijbewijzen worden afgepakt. Bekeuringen worden gegeven. Etc etc. Rijvaardigheid van oudjes wordt vrij weinig aan gedaan. Dat is mijn punt. Daar moet ook op gehandhaafd worden. Je hoort mij toch niet zeggen dat het louter en alleen de oudjes zijn die gevaarlijk rijden? Integendeel.
ik denk dat we elkaar begrijpen :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: BlackDiesel
Iedereen moet voor zich zelf verantwoording dragen.
En mensen zelf laten beslissen of ze nog willen rijden.
Iedereen word na zijn 75ste elke 5 jaar gekeurd. En als ze goedgekeurd worden dan hebben ze weer 5 jaar.
En al die vooroordelen over ouderen.
Laat die mensjes.
Het is vaak hun enige mobiliteit
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Iedereen moet voor zich zelf verantwoording dragen.
En mensen zelf laten beslissen of ze nog willen rijden.
Iedereen word na zijn 75ste elke 5 jaar gekeurd. En als ze goedgekeurd worden dan hebben ze weer 5 jaar.
En al die vooroordelen over ouderen.
Laat die mensjes.
Het is vaak hun enige mobiliteit
Ik vergelijk ouderen die een gevaar op de weg zijn door lichamelijke en/of mentale beperkingen door ouderdom met mensen die net een slokje te veel op hebben en achter het stuur stappen. Een bestuurder die te veel gedronken heeft is vaak niet onder de indruk dat hij/zij een gevaar op de weg vormen, en dat het reactievermogen al met een kleine hoeveelheid alcohol erg verslechterd is. Voor die ouderen is er dan geen alcohol in het spel, maar de gevolgen zijn vergelijkbaar. Ouderen hebben vaak niet door dat zij zo'n gevaar op de weg vormen.

5 jaar keuring vind ik een té grote interval, want tussen je 85e en 90e levensjaar kun je heel erg snel achteruit gaan qua gezondheid en vooral verkeersveiligheid.

Qua mobiliteit is er voor mij niets zo hartverscheurends als een oudere die alle mobiliteit moet opgeven vanwege de leeftijd, maar op een gegeven moment is het simpelweg gewoon niet meer veilig en verantwoord. Iemand die altijd met te veel alcohol achter het stuur kruipt is toch ook een gevaar op de weg en zou geen rijbewijs meer moeten hebben toch?
 
Sinds er iets is veranderd hier op het forum zie ik niet meer als er een nieuw iemand registreert. Want nou gaan de voorstel topics van oude mensen weer gebruikt worden en die staan nog steeds als voorstel topic. Dat is zeer verwarrend! Kan dat anders??
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
Sinds er iets is veranderd hier op het forum zie ik niet meer als er een nieuw iemand registreert. Want nou gaan de voorstel topics van oude mensen weer gebruikt worden en die staan nog steeds als voorstel topic. Dat is zeer verwarrend! Kan dat anders??
Het is de bedoeling dat mensen zich voorstellen in het showroom gedeelte.
Dit word ze ook uitgelegd in het welkoms bericht bij registratie, alleen leest niemand deze ...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Sinds er iets is veranderd hier op het forum zie ik niet meer als er een nieuw iemand registreert. Want nou gaan de voorstel topics van oude mensen weer gebruikt worden en die staan nog steeds als voorstel topic. Dat is zeer verwarrend! Kan dat anders??
Je hebt gelijk!
bij de oude waren er veel meer voorstel topics.
Terug naar het oude!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Geweldig
Waarderingen: Do-Rithm
Het is de bedoeling dat mensen zich voorstellen in het showroom gedeelte.
Dit word ze ook uitgelegd in het welkoms bericht bij registratie, alleen leest niemand deze ...
Omdat niemand zin heeft omdat helemaal te gaan uitzoeken waar de nieuwelingen binnen komen. Dus als het als de oude stijl kan zoals Franklin zegt. Hij ziet het ook. ;)
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!