Het grote 'Gooi het eruit' topic!

@Robin klopt! Dat viel me later in. Laat er iig een nieuwe sensor inzetten, kosten €150. Niet het einde van de wereld, wel zonde Stick Out Tongue. Vanmiddag is 'ie klaar, ik hou jullie op de hoogte.

Edit: rare is wel dat de toerenteller het nog wel gewoon goed leek te doen...
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Spraakbesturing in auto's heb ik nooit fijn gevonden, Siri op Carplay gebruik ik nog wel eens.
Hey google! Lets go home (Google start navigatie naar huis, Google geeft berichtmelding thuis ''Je man is onderweg naar huis, Eten klaarzetten AUB'':tearsofjoy:
En nee dit is geen grap, had ik echt ingesteld haha. Maar ik gebruik voornamelijk Google dus. Spraakbediening van VW is om te huilen.

Denk dat alle spraakbediening behoorlijk slecht is van de auto merken, ze moeten het gewoon helemaal loslaten en met de grote spraakjongens werken.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
  • Haha
Waarderingen: Tonq
Kreeg de melding drukverlies band rechts voor. 0.85 bar, dus iets inderdaad niet goed.

Naar de dealer geweest, blijkt de velg kapot te zijn.. waarschijnlijk door een gat in de weg (bij uitwijken in de polder etc).

Kosten nieuwe velg + band 575 euro (schrok ik een beetje van, want alle velgen bij elkaar waren dacht ik die prijs in de configurator).

Ervoor gekozen de velg te laten richten, is goedkoper en weer uit eigen zak betalen, net zoals bij mn kras destijds.

Voortaan maar even heel rustig de berm in rijden wanneer ik een tegenligger tegen kom.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Verdrietig
Waarderingen: Allison6R en Giltix
Start de motor thuis. EPC lampje blijft branden aan/uit. Uit als ik stationair sta. Geen vermogen en schokkerig rijden. Uitgelezen: G83 P0321. Fijn, tijd voor de volgende reparatie...

Een vervolg: sensor vervangen en hij had wel weer wat pit terug (dipjes waren in de lage toeren minder), maar helaas nog niet weg. De toerentellernaald schommelt ook nog een beetje stationair (blijft niet op één punt staan), dus de zoektocht gaat door. Klinkt heel stom, maar gevoelsmatig is ie de pit van vorige week weer kwijt. Hij bokt steeds weer wat meer heb ik het gevoel. Het enige dat nog niet vervangen is aan het inlaat en brandstoftraject is de MAP sensor en de upstream lambda. Als kerst en nieuwjaar voorbij zijn dan nog maar eens geld investeren om die ook te vervangen en anders zou ik het niet meer weten.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!