Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Vanavond is het moment van de waarheid. De lambdasensor en MAP worden vervangen. Als dat mijn vermogensdip-problemen niet (zo goed als) oplost ga ik de mogelijkheden bekijken om de auto in te ruilen/te verkopen. Ruim een jaar en zo'n 3000 euro bovenop de aanschafprijs verder ben ik er langzaam een beetje klaar mee :(

Sterkte man, ik hoop dat het wordt opgelost. Ik weet ondertussen hoe het voelt om maar bij te lappen... Ik leer toch elke keer weer een beetje, wat ik toe wil gaan passen, van jouw berichten (zodra de fondsen er weer zijn) dus ik hoop dat je probleem opgelost wordt!
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Wat is die sneeuw zooi irritant..
Net als Duitsers die 24h verzending/levering niet kennen.

Nieuwe veren besteld, zijn onderweg maar wilde ze vandaag al ontvangen en dit weekend monteren.. helaas Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Dus einde oefening?

Ik twijfel toch heel erg. Zit natuurlijk veel geld in ondertussen in nieuwe onderdelen. Sensoren zullen ondertussen wel langer leven dan de auto nog leeft. Ik zou graag de MAP nog willen proberen te vervangen, maar die zat muurvast in de intercooler, geen idee ook hoe ik die eruit krijg. Mijn monteur zei al de bumper demonteren, de intercooler eruit en dan kun je er beter bij, maar dan is het nog het risico dat de intercooler volledig afbreekt. Een nieuwe kost ~€100 via Autodoc. Ga ik dat geld wéér uitgeven met het risico dat het daarna alsnog de kat is? Met in het achterhoofd dat de auto ergens volgend jaar ook nog een beurt moet krijgen voor de (krakende) koppeling?

Ik heb mijn subwoofer overigens aangesloten op de oude aansluitingen van de vorige eigenaar (werkte, waarom niet). Maar hoorde per toeval dat ik de subwoofer geluid hoor maken naarmate ik verder het gaspedaal intrapte. De subwoofer zit wss slecht aangesloten op de massa. Geen idee hoe plausibel het is dat er dan ergens iets in het gaspedaal fout zit, maar zelfs met subwoofer uit doet dat probleem zich voor, dus vermoed dat daar de oorzaak niet zit. Is enkel weer iets wat erbij is gekomen wat opgelost dient te worden.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik twijfel toch heel erg. Zit natuurlijk veel geld in ondertussen in nieuwe onderdelen. Sensoren zullen ondertussen wel langer leven dan de auto nog leeft. Ik zou graag de MAP nog willen proberen te vervangen, maar die zat muurvast in de intercooler, geen idee ook hoe ik die eruit krijg. Mijn monteur zei al de bumper demonteren, de intercooler eruit en dan kun je er beter bij, maar dan is het nog het risico dat de intercooler volledig afbreekt. Een nieuwe kost ~€100 via Autodoc. Ga ik dat geld wéér uitgeven met het risico dat het daarna alsnog de kat is? Met in het achterhoofd dat de auto ergens volgend jaar ook nog een beurt moet krijgen voor de (krakende) koppeling?

Ik heb mijn subwoofer overigens aangesloten op de oude aansluitingen van de vorige eigenaar (werkte, waarom niet). Maar hoorde per toeval dat ik de subwoofer geluid hoor maken naarmate ik verder het gaspedaal intrapte. De subwoofer zit wss slecht aangesloten op de massa. Geen idee hoe plausibel het is dat er dan ergens iets in het gaspedaal fout zit, maar zelfs met subwoofer uit doet dat probleem zich voor, dus vermoed dat daar de oorzaak niet zit. Is enkel weer iets wat erbij is gekomen wat opgelost dient te worden.


Balen man al die problemen, hopelijk wordt het opgelost...
 
Ik twijfel toch heel erg. Zit natuurlijk veel geld in ondertussen in nieuwe onderdelen. Sensoren zullen ondertussen wel langer leven dan de auto nog leeft. Ik zou graag de MAP nog willen proberen te vervangen, maar die zat muurvast in de intercooler, geen idee ook hoe ik die eruit krijg. Mijn monteur zei al de bumper demonteren, de intercooler eruit en dan kun je er beter bij, maar dan is het nog het risico dat de intercooler volledig afbreekt. Een nieuwe kost ~€100 via Autodoc. Ga ik dat geld wéér uitgeven met het risico dat het daarna alsnog de kat is? Met in het achterhoofd dat de auto ergens volgend jaar ook nog een beurt moet krijgen voor de (krakende) koppeling?

Ik heb mijn subwoofer overigens aangesloten op de oude aansluitingen van de vorige eigenaar (werkte, waarom niet). Maar hoorde per toeval dat ik de subwoofer geluid hoor maken naarmate ik verder het gaspedaal intrapte. De subwoofer zit wss slecht aangesloten op de massa. Geen idee hoe plausibel het is dat er dan ergens iets in het gaspedaal fout zit, maar zelfs met subwoofer uit doet dat probleem zich voor, dus vermoed dat daar de oorzaak niet zit. Is enkel weer iets wat erbij is gekomen wat opgelost dient te worden.
De frustratie is erg begrijpelijk man. Toen ik doorkreeg dat mijn bak gereviseerd moest worden vroeg ik me ook af waar ik het voor doe. Ondertussen ben ik binnen een jaar al 4k verder aan onkosten.

Het punt is dat je voor jezelf de weegschaal moet vullen. Nu de auto niet lekker loopt vang je er sowieso minder voor, dus die honderd euro voor een intercooler kom je geheid weer tegen. Het feit dat je zelf handig bent scheelt al een hele hoop.
Hoe lang wil je de auto nog houden? Als je m toch met een halfjaar/jaar weg doet, wist ik het ook wel. Maar doe je hem nu "impulsief" (kon zo gauw geen ander woord bedenken) weg, wat koop je daarna?
Hoe meer erop zit hoe meer er kapot kan, maar hoe minder er op zit, hoe saaier hij wordt.

Afijn, uiteindelijk is het jouw weegschaal, als je wil dat ik je beïnvloed hoor ik het wel Stick Out Tongue. Ik hoop echt dat het opgelost kan worden man, sterkte met je keuze.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Jubblegum
De frustratie is erg begrijpelijk man. Toen ik doorkreeg dat mijn bak gereviseerd moest worden vroeg ik me ook af waar ik het voor doe. Ondertussen ben ik binnen een jaar al 4k verder aan onkosten.

Het punt is dat je voor jezelf de weegschaal moet vullen. Nu de auto niet lekker loopt vang je er sowieso minder voor, dus die honderd euro voor een intercooler kom je geheid weer tegen. Het feit dat je zelf handig bent scheelt al een hele hoop.
Hoe lang wil je de auto nog houden? Als je m toch met een halfjaar/jaar weg doet, wist ik het ook wel. Maar doe je hem nu "impulsief" (kon zo gauw geen ander woord bedenken) weg, wat koop je daarna?
Hoe meer erop zit hoe meer er kapot kan, maar hoe minder er op zit, hoe saaier hij wordt.

Afijn, uiteindelijk is het jouw weegschaal, als je wil dat ik je beïnvloed hoor ik het wel Stick Out Tongue. Ik hoop echt dat het opgelost kan worden man, sterkte met je keuze.

Ik begrijp je en die afweging ben ik nu aan het maken, sterker nog: die heb ik denk ik gemaakt. Kans dat ik de auto hou is aanzienlijk groter, juist aangezien er al zoveel geld in zit en zoveel zaken nieuw zijn. Ik ben wel van plan er de komende jaren nog in de rijden. Ik rij tussen de 12-15k kilometers per jaar dus de kilometerstand loopt niet enorm op met dat ding, maar goed: sinds het begin dat ik hem kocht zit ik wel al in de shit ermee. Hij stond bij de monteur op de brug en ik zag dat de versnellingsbak een beetje aan het lekken/zweten was, ik zweer dat ik een druppeltje zag hangen, dus dat vind ik dan al lekkage. Dan is het de vraag hoe snel zoiets opgelost is. Ik ben wel iemand die doet alles of niets, dus ik laat niet de helft van mijn auto in orde maken en de andere helft besteed ik geen aandacht aan.

De trein dendert door, of in dit geval de polo...

bekijk het positief, meteen intercooler upgrade doen
Het kostenplaatje van 500+ euro wat daaraan vast hangt vind ik weinig positief Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@joosspekloos Een 9N3 GTI is echt gewoon een drama om 1.8T onderdelen te krijgen. Echt weinig intercoolersetjes en die wat er zijn zijn dus echt 500 euro +... Misschien start ik een crowdfunding Stick Out Tongue

Downpipes voor de 9N3 GTI zijn ook gewoon 500 euro. Voor een mk4 golf 1.8 heb je er al eentje voor 200...
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ja, de afweging moet je natuurlijk, zoals al vaker aangegeven, zelf maken. Ik zelf zou denk ik de knoop al lang hebben doorgehakt. Veel in geinvesteerd, maar anderzijds de niet onwaarschijnlijke dreiging van een gebed zonder end. Uiteraard hangt zo'n afweging ook af van iets wat ik niet kan beoordelen, in hoeverre ben je in staat iets anders, met meer perspectief aan te schaffen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nou jongens, het is weer tijd voor avontuur.

Mijn monteur appte me met de vraag welke veer ik in mijn diverter valve had. Ik zei de middelste en ik moest 'm even vervangen voor de zwaarste. Laat het nou net zijn dat een van de hex schroefjes enorm vast zat. Twee keer een beetje kracht zetten en de schroef was niet meer hex maar rond. Balen. Zaagje gepakt, een gleufje gezaagd in het schroefje en met een schroevendraaier en hamer losgetikt. Werkte prima, duurde alleen 1,5 uur. Priegelwerkje, dat was het.

Maargoed, zwaarste veer erin, proefrit, geen verschil. Sterker nog, reed slechter. Ik kon de MAP sensor alleen niet uit mijn hoofd zetten. Schroevendraaier, wat kracht, huppakee. Schroef los. Weten we ook weer wie de sterkte van ons twee is, mijn monteur of ik Stick Out Tongue. MAP zat een beetje vol met olie maargoed, intercooler en carterventilatie, eigenlijk een klote combinatie. Spaart me wel weer een middag werk en een nieuwe intercooler.

Proefritje... ENNNNNN..... Het was er nog steeds. Zoektocht gaat dan maar door. Volgende op het lijstje is de injectoren testen/reinigen, het PCV klepje ín de T-splitsing carterventilatie, nieuwe bougies (een graden kouder, wordt vaak aangeraden op getunde 1.8T's) en DAN gaat ie gewoon lekker naar de diagnoseexpert want dan ben ik er helemaal klaar mee ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!