Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Nou jongens, het is weer tijd voor avontuur.

Mijn monteur appte me met de vraag welke veer ik in mijn diverter valve had. Ik zei de middelste en ik moest 'm even vervangen voor de zwaarste. Laat het nou net zijn dat een van de hex schroefjes enorm vast zat. Twee keer een beetje kracht zetten en de schroef was niet meer hex maar rond. Balen. Zaagje gepakt, een gleufje gezaagd in het schroefje en met een schroevendraaier en hamer losgetikt. Werkte prima, duurde alleen 1,5 uur. Priegelwerkje, dat was het.

Maargoed, zwaarste veer erin, proefrit, geen verschil. Sterker nog, reed slechter. Ik kon de MAP sensor alleen niet uit mijn hoofd zetten. Schroevendraaier, wat kracht, huppakee. Schroef los. Weten we ook weer wie de sterkte van ons twee is, mijn monteur of ik Stick Out Tongue. MAP zat een beetje vol met olie maargoed, intercooler en carterventilatie, eigenlijk een klote combinatie. Spaart me wel weer een middag werk en een nieuwe intercooler.

Proefritje... ENNNNNN..... Het was er nog steeds. Zoektocht gaat dan maar door. Volgende op het lijstje is de injectoren testen/reinigen, het PCV klepje ín de T-splitsing carterventilatie, nieuwe bougies (een graden kouder, wordt vaak aangeraden op getunde 1.8T's) en DAN gaat ie gewoon lekker naar de diagnoseexpert want dan ben ik er helemaal klaar mee ;)
Pff wat een verhaal. Vind het wel leuk dat je ons zo uitgebreid op de hoogte brengt iedere keer! Heel frustrerend allemaal, maar hopelijk is het niet voor niets en kan je snel, onbezorgd, van je Polo gaan genieten. Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Oh echt? Dat zou mooi zijn! Maar is het dan ook voor oudere modellen?
Android Auto werkt alleen bedraad of draadloos via WiFi. Dus je entertainment systeem in je auto moet over wifi beschikken en Android Auto draadloos ondersteunen of je moet bijvoorbeeld een dongle kopen die op dit moment in ontwikkeling is door een derde partij. Deze dongle werkt dan weer via je USB poort, mits je entertainment systeem Android Auto ondersteunt. Ik hoop mijn dongle ergens in januari-maart binnen te krijgen.

Oudere telefoons werken helaas minder goed of helemaal niet met Android Auto (technisch of softwarematig missen ze ondersteuning voor bepaalde protocollen). Al helemaal niet draadloos. Voor draadloos is al minimaal Android 9 nodig, als ik het goed heb.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Android Auto werkt alleen bedraad of draadloos via WiFi. Dus je entertainment systeem in je auto moet over wifi beschikken en Android Auto draadloos ondersteunen of je moet bijvoorbeeld een dongle kopen die op dit moment in ontwikkeling is door een derde partij. Deze dongle werkt dan weer via je USB poort, mits je entertainment systeem Android Auto ondersteunt. Ik hoop mijn dongle ergens in januari-maart binnen te krijgen.

Oudere telefoons werken helaas minder goed of helemaal niet met Android Auto (technisch of softwarematig missen ze ondersteuning voor bepaalde protocollen). Al helemaal niet draadloos. Voor draadloos is al minimaal Android 9 nodig, als ik het goed heb.
Ik heb een Pixel 4a, dus dat zit wel goed dan. Waar heb jij die dongle vandaan?
 
Ik zit eraan te denken om na de winter voor 18inch te gaan..mijn polo is verlaagd met H&R veren (25/40) en was even benieuwd of er mensen zijn die op 18” rijden (niet in de winter) met dezelfde hoogte.

Ervaringen en foto’s zou mooi zijn
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI (140pk JD Engineering) 
Mijn Polo GTI is ook verlaagd met H&R veren( ik dacht 20/35). De GTI was al wat lager, dus ik denk dat het wel ongeveer overeenkomt met 25/40. Er zitten 18 " velgen onder met 215-35-18 banden. Stuurt lekker direct en het blijft voor mij voldoende comfortabel. Ik heb er geen spijt van. :)
2020-09-06-6.jpg

Kopie  van 2020-09-06-2.jpg
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Mijn Polo GTI is ook verlaagd met H&R veren( ik dacht 20/35). De GTI was al wat lager, dus ik denk dat het wel ongeveer overeenkomt met 25/40. Er zitten 18 " velgen onder met 215-35-18 banden. Stuurt lekker direct en het blijft voor mij voldoende comfortabel. Ik heb er geen spijt van. :)
2020-09-06-6.jpg

Kopie  van 2020-09-06-2.jpg
Je hebt geen problemen met het aanlopen van de band? Aangezien het 215 zijn? Ziet er goed uit!!
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI (140pk JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
Je hebt geen problemen met het aanlopen van de band? Aangezien het 215 zijn? Ziet er goed uit!!
Dank! :) Nee, de banden lopen niet aan. Ik denk dat dat mede komt doordat de auto door de stuggere veren wat minder inveert. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik nog niet heb gereden met 4 volwassen inzittenden en een gevulde kofferbak...........
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!