Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Laat ik maar eens iets eruit gooien hier. Het is VEEL te warm.. deze hittegolf heeft ondertussen de temp. in mijn woning de 28 graden doen aantikken.

Weinig tot geen mogelijkheden om woning te koelen. Temperatuur loopt elke dag 2-3 graden op. Met de verwachting voor komende week denk ik dat de 33 graden nog gehaald gaat worden.. in huis. helaas.

Is het bij jullie een beetje uit te houden?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Laat ik maar eens iets eruit gooien hier. Het is VEEL te warm.. deze hittegolf heeft ondertussen de temp. in mijn woning de 28 graden doen aantikken.

Weinig tot geen mogelijkheden om woning te koelen. Temperatuur loopt elke dag 2-3 graden op. Met de verwachting voor komende week denk ik dat de 33 graden nog gehaald gaat worden.. in huis. helaas.

Is het bij jullie een beetje uit te houden?

Ach, ik werk in een instelling gedateerd uit de begin jaren 60. Het is een sauna hiero. En ons hitteprotocol is er ook zo lekker duidelijk in: "Eet maar een ijsje, of doe een raampje open". Het is hier as we speak 32 graden
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Laat ik maar eens iets eruit gooien hier. Het is VEEL te warm.. deze hittegolf heeft ondertussen de temp. in mijn woning de 28 graden doen aantikken.

Weinig tot geen mogelijkheden om woning te koelen. Temperatuur loopt elke dag 2-3 graden op. Met de verwachting voor komende week denk ik dat de 33 graden nog gehaald gaat worden.. in huis. helaas.

Is het bij jullie een beetje uit te houden?
Man ik ben hier niet voor gemaakt. Dit jaar in mei een airco in de slaapkamer laten installeren. Beste aankoop van het jaar. Ik zit elke avond op de slaapkamer tv te kijken. Alleen thuiswerken... De productiviteit zal ver te zoeken zijn morgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en JayS
28 graden woonkamer en de kinderkamers tikken soms de 30 aan. Als ze naar bed gaan, gaan hun ramen vol open en 24/7 draaien er op elke slaapkamer ventilatoren. Ook gooi ik alles dan open inclusief de voordeur. Overdag alles potdicht, ramen en gordijnen. Tot nu toe elke nacht doorgeslapen!
muggen of hitte dan kies ik toch voor hitte..
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Man ik ben hier niet voor gemaakt. Dit jaar in mei een airco in de slaapkamer laten installeren. Beste aankoop van het jaar. Ik zit elke avond op de slaapkamer tv te kijken. Alleen thuiswerken... De productiviteit zal ver te zoeken zijn morgen.
Hier ook een airco op de slaapkamer, echt geweldig Big Grin
Rest van het huis zit nu op de 26 graden.
Gelukkig hoef ik maar te werken in de 30 graden :(
 
muggen of hitte dan kies ik toch voor hitte..

Kan ik me in vinden. Ik zet eigenlijk altijd in de ochtend pas de ramen open (en in de nacht op een soort kier, waardoor er niks naar binnen vliegt, roosters open en ventilatiesysteem hard).

Als het rond half 7 zo'n 14 graden is koelt het huis makkelijk af zodat het in de avond nog maar 22/23 graden is. Maar met temperaturen van 22 graden op dit tijdstip is dat onmogelijk.

Ik ga misschien toch eens kijken voor horren.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Je zou zo maar een dode op je geweten kunnen hebben, levensgevaarlijk.
Beroepsrisico. Moeten ze maar van zijn busje afblijven.

Laat ik maar eens iets eruit gooien hier. Het is VEEL te warm.. deze hittegolf heeft ondertussen de temp. in mijn woning de 28 graden doen aantikken.

Weinig tot geen mogelijkheden om woning te koelen. Temperatuur loopt elke dag 2-3 graden op. Met de verwachting voor komende week denk ik dat de 33 graden nog gehaald gaat worden.. in huis. helaas.

Is het bij jullie een beetje uit te houden?
Hier is het prima uit te houden. Hele dag zo'n 22/23ºC. Maar airco (en niet zo'n mobiel klote ding), beste investering van mijn leven. Maar is hier ook echt nodig want anders is het soms warmer dan buiten. Isolatie kende ze toen nog niet.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Beroepsrisico. Moeten ze maar van zijn busje afblijven.

Hier is het prima uit te houden. Hele dag zo'n 22/23ºC. Maar airco (en niet zo'n mobiel klote ding), beste investering van mijn leven. Maar is hier ook echt nodig want anders is het soms warmer dan buiten. Isolatie kende ze toen nog niet.

Ik heb inderdaad zo'n mobiel klote ding. Werkt niet. Veel te onhandig met de afvoerslang. Bovendien zuigt het alle lucht door mijn hele huis en gaat het hele huis erdoor zwaar tochten (harde wind onder en langs alle deuren en ramen).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ach watjes allemaal Stick Out Tongue.
Mijn thermometer geeft op dit moment 31,2 aan. s'nachts zakt hij niet onder de 29 en 2 dagen terug een 35,3 aangetikt.
Gewoon rustig doen en veel drinken.
Nou moet ik wel zeggen dat ik nu niet hoeft te werken ivm vakantie, dus kan lekker rustig aandoen.
IMG_20200810_143224.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!