Het grote 'Gooi het eruit' topic!

De dealer had het in het handschoenenkastje gelegd, maar dat is niet al te groot, dus ik ben blij dat ik het in het bakje kwijt kan, en het is idd een bakje.
Dank voor het meedenken
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
@xeoMe, waar lag jouw instructieboekje?

Persoonlijk overhandigd samen met de sleutels en zelf in de dashboard kastje gelegd.
Ik vind het trouwens erg mooi dat de sleutel aan de onderkant een chrome stukje heeft (alleen bij R-line begreep ik)
fahrzeugveredelung-volkswagen-golf-7-vii-r-schlues-13503-l.jpg
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Ik heb ook zo’n bakje. Je hebt er niets aan. Als je er wat in doet krijg je het er moeilijk weer uit. Instructieboekje past er niet in. Ik gebruik het niet.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Bij mij ook bestuurder/bijrijderskant.
Maar daar hebben ze bij Vw niet over nagedacht.
In mijn dashboard kastje zit zo’n composition media waardoor je helemaal geen opbergruimte meer overhoud en in de deurplanelen kan hooguit een petflesje of blikje.

Het is het allemaal nèt niet qua opbergruimtes in een Polo:(
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Bij mij ook bestuurder/bijrijderskant.
Maar daar hebben ze bij Vw niet over nagedacht.
In mijn dashboard kastje zit zo’n composition media waardoor je helemaal geen opbergruimte meer overhoud en in de deurplanelen kan hooguit een petflesje of blikje.

Het is het allemaal nèt niet qua opbergruimtes in een Polo:(

En om het te vervolmaken, zetten ze de lifehammers aan de binnenkant van het deurvak zodanig dat je dat flesje er ook niet meer in kunt zetten
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Bij mij ook bestuurder/bijrijderskant.
Maar daar hebben ze bij Vw niet over nagedacht.
In mijn dashboard kastje zit zo’n composition media waardoor je helemaal geen opbergruimte meer overhoud en in de deurplanelen kan hooguit een petflesje of blikje.

Het is het allemaal nèt niet qua opbergruimtes in een Polo:(
Hoe ziet dat in het dashboard eruit dan? Bij mij zit er een apart afsluitbaar vak onderin het dashboard kastje speciaal voor het instructieboekje.
 
En om het te vervolmaken, zetten ze de lifehammers aan de binnenkant van het deurvak zodanig dat je dat flesje er ook niet meer in kunt zetten
Dat zou ik dan niet accepteren.

- - - - -

Van je familie moet je het hebben. Op 31 december heb ik van auto gewisseld met mijn neefje. Ik zijn Dodge RAM en hij mijn Polo. (maar hij heeft hem alleen voor aan de straat gezet, slechts 220 meter denk ik) Ik moest zijn gasten ophalen uit Rotterdam vandaar de wagenwissel.
Alles goed en aardig totdat 's nachts het alcoholniveau veel te hoog werd. Mijn auto was maar een wrak, een stuk vulnis (zo werd het uitgesproken) en nog meer van dat soort respectloze termen. Mijn remmen zouden helemaal naar z'n grootje zijn en hij zou zijn gezin niet toevertrouwen aan mijn wagen. Respect was héél erg ver te zoeken.
Ik merk er zelf helemaal niets van en denk dat het met de volgende drie dingen te maken heeft:

1. sinds hij zoveel verdiend is het een regelrechte snob geworden.
2, sinds hij een Dodge RAM rijdt is dat alleen nog maar verergerd.
3. een '18 Dodge RAM remt héél anders dan een '03 Polo.

Aan het einde van het geruzie heeft hij aangeboden om mijn remmen te laten vervangen door een Beun de Haas ofzo. (heb ik geen details van) Zaterdag laat ik even de remmen checken bij de Kwik-fit (was ik toch om mijn ruitenwisservloeistof te laten bijvullen, gratis voor ANWB klanten dus maar gelijk een afspraak gemaakt), ben benieuwd.

Originele remschijven zijn op 02-04-2014 gemonteerd. Sindsdien 50.963km. mee gereden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Jammer, had hem zo om zijn oren willen slaan met het testrapport maar hij had wel gelijk. :confused:
De monteur zei wel dat jij dit onmogelijk heeft kunnen voelen en/of horen. Zal wel een steentje ofzo tussen hebben gezeten. Tijdens het remmen was er n.l. niets van te merken.

Testrapport:
Dikte nieuw: 22mm.
Dikte minimaal toegestaan: 19mm.
Dikte huidig: 16mm. (snap niet dat hij hiermee al 2x door de APK -bij de VW dealer- is gekomen)
Schijven zijn niet krom en netjes recht afgesleten. Remblokken waren wel als nieuw.

Dat wordt dus helaas vervangen. Ik zeg helaas omdat mijn neefje toch niet gaat betalen. Hij was n.l. dronken toen hij zit had belooft. :mad: Volgens Kwik-fit kost het nu (met korting) € 400,-. :eek:

2 vragen:
1. Welke remschijven liggen er origineel onder? Ik zie ontzettend veel merken en prijzen voorbij komen. (evt. met indicator want schijnbaar heb ik die wel maar dit was afgekoppeld)
2. Klopt het dat je de remblokken te aller tijden moet laten vervangen als je de remschijven vervangt? (zijn n.l. nog als nieuw)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Kwik fit zijn dus zoizo oplichters.

En dat die door de apk komt met zulke schijven is omdat het geen apk keur punt is.

Er word alleen gekeken of het niet meer dan 50% is geroest en de remveraging goed is.
En niet gevaarlijk dun is.

Normaal geld die maat als je de remblokken gaat vervangen, dus als die onder die maat is moet je de schijven mee vervangen.

Wat ik alleen niet begrijp is, dat je altijd bij de vw dealer kom(begrijp ik hier uit)
En nu even langs zo een prut bedrijf gaat.

Laat het gewoon even bij de (gratis) wintercheck controleren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
Schijven vervangen 445 euro?! Alsjeblieft laat je niet van achter nemen door de kwikfit. Genoeg kennis en hulp hier om je dit zelf te laten doen hoor. Heb het zelf ook gedaan en echt t stelt geen drol voor. Dit kan jij zelf ruud
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!