Het grote 'Gooi het eruit' topic!

En dat die door de apk komt met zulke schijven is omdat het geen apk keur punt is.
Oke, hier is Kwik-fit dus ook al de fout in gegaan want hij zie van wel.

Wat ik alleen niet begrijp is, dat je altijd bij de vw dealer kom(begrijp ik hier uit)
En nu even langs zo een prut bedrijf gaat.
Ik ben hier langs gegaan omdat mijn ruitenwisservloeistof helemaal op was en als ANWB lid kan je dit daar gratis laten bijvullen. Toen ik daar was gelijk even info gevraagd voor de remschijven en controle was ook gratis, vandaar. Ik kom trouwens niet altijd bij de VW dealer maar de laatste keer was de APK daar het voordeligst.

Laat het gewoon even bij de (gratis) wintercheck controleren.
Goede tip, dank je.

Schijven vervangen 445 euro?! Alsjeblieft laat je niet van achter nemen door de kwikfit. Genoeg kennis en hulp hier om je dit zelf te laten doen hoor. Heb het zelf ook gedaan en echt t stelt geen drol voor. Dit kan jij zelf ruud
Misschien wel maar dan moet ik daar wel het gereedschap voor hebben en dat heb ik niet. Garagekrik heb ik wel.

Dank jullie. Kwik-fit gaat hem dus absoluut niet worden. Niet zo raar dat mijn neefje nee zei. Of hij minder gaat vergoeden weet ik niet.
Maar iemand antwoord op deze vraag?
Welke remschijven liggen er origineel onder? Ik zie ontzettend veel merken en prijzen voorbij komen. (evt. met indicator want schijnbaar heb ik die wel maar dit was afgekoppeld)

EDIT: Net kwam ik bij het zoeken dit filmpje tegen:

en het is inderdaad wel heel erg simpel. Alleen heb ik dus niet alle gereedschappen die benodigd zijn. Maar als ik dit zie dan is het inderdaad schandalig wat bedrijven er voor vragen. Ik snap dat het licht moet blijven branden maar het licht moet bij mij ook blijven branden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ja. € 445,- officieel.


Ik kan je vertellen , bij de dealer kan het voor ong de zelfde prijs, denk ook nog we goedkoper , kwik kwak zijn echte kwakzalvers.

Zelf vervangen is nog goedkoper. En het scheelt je hoeft geen raketgeleerde te zijn op het spul te vervangen.

TRW is vaak het merk dat gebruikt word , ook bosch brembo enz enz
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Als je zo minachtend op internet over je eigen neefje praat dan vind ik dat je zijn mogelijke vergoeding ook niet moet aannemen.

Betaal dan gewoon zelf je schijven en ga nou niet telkens roepen of je neefje dit nog wel voor je wilt betalen.

Je familie te kak zetten op internet maar wel stiekem hopen dat hij het voor je gaat betalen.

Hoe oud ben je man?
Wat heeft mijn leeftijd ermee te maken? Niemand hier kent mijn neefje dus hij zal dit hoogstwaarschijnlijk ook nooit lezen. Op dit forum zal hij ook niet komen want een Polo is veel te min voor hem. Als ik hem met naam en toenaam zou noemen dan was het een heel ander verhaal. En daarbij, als hij zijn afspraken na zou komen dan geeft hij mij ook geen aanleiding om iets negatiefs daarover te schrijven. Stiekem hopen heeft er dan ook niets mee te maken. Afspraak is afspraak bij mij.

voor dat geld doe ik het ook voor je!!!:mrgreen:
Dat geloof ik meteen. :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vandaag de wintercheck laten uitvoeren en helaas hebben ze wel wat gevonden. Ze hebben gelijk wat vloeistoffen bijgevuld als service. :)

- Achterdemper slecht maar gasdicht. (met slecht bedoelen ze waarschijnlijk dat de stofkap (heet dat zo) los hangt en wat rammelt)
- RV buitenste aandrijfhoes lek. (dat is volgens mij niet zo makkelijk te vervangen als leek. Kreeg ca. € 60 als vervangprijs van het onderdeel maar dat zal via internet goedkoper moeten kunnen denk ik)
Ze hebben geen woord gezegd over mijn remschijven.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Wat heeft mijn leeftijd ermee te maken? Niemand hier kent mijn neefje dus hij zal dit hoogstwaarschijnlijk ook nooit lezen. Op dit forum zal hij ook niet komen want een Polo is veel te min voor hem. Als ik hem met naam en toenaam zou noemen dan was het een heel ander verhaal. En daarbij, als hij zijn afspraken na zou komen dan geeft hij mij ook geen aanleiding om iets negatiefs daarover te schrijven. Stiekem hopen heeft er dan ook niets mee te maken. Afspraak is afspraak bij mij.

Dat geloof ik meteen. :)

Het heeft niets te maken met het bekend maken van wie je neefje is.

Het gaat erom dat jij op internet zeer negatief praat over je eigen familielid, maar je wilt wel dat hij iets voor je gaat betalen.

Een beetje man weigert dit uit principe.

Maargoed, jij hebt kennelijk geen eer en praat graag negatief over anderen, in dit geval je eigen familielid via internet maar accepteert van diezelfde persoon wel een gift dat misschien een paar honder Euro kan zijn.

Dit noem ik pure gierigheid en egoisme.

Als ik jouw neefje was en ik wist hoe jij over mij praat, op een forum zoals deze, dan kreeg je van mij geen rooie cent en ik weet zeker dat ook hij jou geen rooie cent zou geven als hij dit wist.
 
Die aandrijfashoes zou ik wel zsm laten vervangen. Als er water en vuil bij komt kost het je straks een complete aandrijfas/homokineet

Er zit inderdaad zo een rubbere aanslag/stofhoes op de demper,
Dit is geen apk punt maar vervangen kan geen kwaad(levensduur van de demper)
Remschijven lekker mee vervangen als de blokken versleten zijn!

@BlackPoloBM misschien niet netjes van ruud, maar om nou hierover zo een “probleem” van te maken gaat ook ver, hou het vriendelijk :)
 
Laat maar BM, zo via tekst komen wij er toch niet uit dus... lets agree to disagree.

Die aandrijfashoes zou ik wel zsm laten vervangen. Als er water en vuil bij komt kost het je straks een complete aandrijfas/homokineet

Er zit inderdaad zo een rubbere aanslag/stofhoes op de demper,
Dit is geen apk punt maar vervangen kan geen kwaad (levensduur van de demper)
Remschijven lekker mee vervangen als de blokken versleten zijn!
Dat was mij al verteld, ga ik ook (laten) doen.
Blokken zijn nog als nieuw is mij eerder verteld. Vind ik wel vreemd want ik houd alles bij maar kan niet terugvinden dat ik deze heb vervangen. Remschijven achter heb ik destijds wel laten vervangen. (dacht eerder dat dat voor was geweest. :oops:)

Hoelang gaan schokdempers gemiddeld mee?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!