Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Oppervlakkig @drewsmotion ;)
Hoe weet jij dat Stick Out Tongue

ohhh, misschien is dat wel te fixxen zonder spuuut'n
Geen idee, de bumper is vrij oppervlakkig (meer een schaafplek). De motorkap is op geprobeerd te tekenen door een kind. Vreemde schade om te zien. Binnenkort maar eens langs gaan bij wat schadeherstel-adresjes om eens te laten beoordelen en een offerte te laten maken.
 
Dat is een hele mooie Golf zeg goede kleur en hij ziet er als nieuw uit :cool:
Zijn de krassen er misschien niet uit te detailen of zijn ze hier net te diep voor.
Veel rijplezier natuurlijk, maar dat zal zeker lukken met de DSG ;)
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Livonias
Ik zie een hele discussie over waar en bij wie je onderhoud moet doen en het bang zijn dat de waarde van de auto daalt etc. etc.

Ben ik de enige die de aanschaf van een auto met andere ogen bekijkt?

Als ik een auto ga kopen, en ik zie een bepaalde prijs, dan ga ik er altijd vanuit dat dat de prijs is van die auto.

Ik kijk niet naar wat hij later nog zou opleveren.

Net zoals ik een TV koop. Dan ga ik ook niet kijken naar hoeveel die TV nog waard is na 5 of 10 jaar.

Alles wat ik later voor de auto krijg als ik van plan ben om hem te verkopen is dan alleen maar mooi meegenomen.

Een auto is een slechte investering roepen veel mensen. Nee. Een auto is geen investering.
 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en kawazxr
Ik zie een hele discussie over waar en bij wie je onderhoud moet doen en het bang zijn dat de waarde van de auto daalt etc. etc.

Ben ik de enige die de aanschaf van een auto met andere ogen bekijkt?

Als ik een auto ga kopen, en ik zie een bepaalde prijs, dan ga ik er altijd vanuit dat dat de prijs is van die auto.

Ik kijk niet naar wat hij later nog zou opleveren.

Net zoals ik een TV koop. Dan ga ik ook niet kijken naar hoeveel die TV nog waard is na 5 of 10 jaar.

Alles wat ik later voor de auto krijg als ik van plan ben om hem te verkopen is dan alleen maar mooi meegenomen.

Een auto is een slechte investering roepen veel mensen. Nee. Een auto is geen investering.
Ik snap wat jij bedoelt maar als je een auto tekoop aan bied waar geen onderhoud staat aangestempeld in de boekjes dan kun je de vraag prijs ook niet zo hoog leggen denk ik.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik snap wat jij bedoelt maar als je een auto tekoop aan bied waar geen onderhoud staat aangestempeld in de boekjes dan kun je de vraag prijs ook niet zo hoog leggen denk ik.

Haha, dat is nou heel mijn punt juist. Mij interesseert het geen ene moer wat ik later voor mijn auto terug krijg op het moment dat ik een auto aanschaf.

Ik bekijk de aanschafwaarde en overweeg dan of ik de auto koop of niet. De aanschafwaarde van de auto zie ik dan als verloren, gezien ik voor dat geld de auto ervoor terug krijg.

Wat ik dan later voor die auto krijg als ik hem wil verkopen, is zorg voor later en interesseert me geen ene reet meer, gezien ik in eerste instantie er al vanuit ging dat het geld al weg is door de aanschaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik zie een hele discussie over waar en bij wie je onderhoud moet doen en het bang zijn dat de waarde van de auto daalt etc. etc.

Ben ik de enige die de aanschaf van een auto met andere ogen bekijkt?

Als ik een auto ga kopen, en ik zie een bepaalde prijs, dan ga ik er altijd vanuit dat dat de prijs is van die auto.

Ik kijk niet naar wat hij later nog zou opleveren.

Net zoals ik een TV koop. Dan ga ik ook niet kijken naar hoeveel die TV nog waard is na 5 of 10 jaar.

Alles wat ik later voor de auto krijg als ik van plan ben om hem te verkopen is dan alleen maar mooi meegenomen.

Een auto is een slechte investering roepen veel mensen. Nee. Een auto is geen investering.


Sommigen denken dat een auto een vervelende investering is om van punt A naar B te komen.
Zij vinden dat dit zo goedkoop mogelijk moet en zijn bereid om 100 km op een snelweg te rijden
om het verbruik zo goedkoop mogelijk te houden. Deze mensen bellen ook 10 bedrijven om
zo goedkoop mogelijk het onderhoud te houden. Zij halen bij de Action een liter olie voor 5,95
en wassen hun auto om de 2 maanden.

Dan zijn er ook liefhebbers. Deze behandelen hun auto als een vrouw. Zij kopen sieraden voor
haar en sturen haar naar een schoonheidssalon.

Tot die laatste categorie behoor ik :mrgreen:
 
Haha, dat is nou heel mijn punt juist. Mij interesseert het geen ene moer wat ik later voor mijn auto terug krijg op het moment dat ik een auto aanschaf.

Ik bekijk de aanschafwaarde en overweeg dan of ik de auto koop of niet. De aanschafwaarde van de auto zie ik dan als verloren, gezien ik voor dat geld de auto ervoor terug krijg.

Wat ik dan later voor die auto krijg als ik hem wil verkopen, is zorg voor later en interesseert me geen ene reet meer, gezien ik in eerste instantie er al vanuit ging dat het geld al weg is door de aanschaf.
Mag ik ook een keer schudden aan je geldboom?
Als ik iets aanschaf maakt niet uit wat zelfs de kleinste dingen dan ben ik daar gewoon heel zuinig op en hou het goed en netjes bij.
Dat heeft ook bijdrage aan de rest waarde van dat product.
En het geld van de aanschaf van je auto is niet verloren want je hebt in ruil daarvoor een product gekregen van waarde wat je later(mits je hem netjes houd) weer goed kunt verkopen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
@BlackPoloBM heeft zeker een punt. Maar op een gegeven moment bij relatief grote "investeringen" noem ik het zo nu is er een punt waarbij het handig kan zijn om na te denken over de resale value van een product die je aanschaft. Een auto is over het algemeen niet iets kleins en kan goed worden gezien als een investering (vanuit mijn perspectief). Ik heb heel erg goed nagedacht over welke auto ik zou kopen voordat ik hier ook voor ging. En de resale value speelde hier ook een grote rol in. Niet veel mensen kunnen zomaar een paar duizend euro missen.

Als geld geen rol speelde zou ik bijv. een S-Klasse gekocht hebben. Die auto's hebben echt een hele slechte resale value tegenover andere auto's van die prijsklasse. Na 10 jaar bezit krijg je maar een fractie van de prijs terug wanneer je besluit de auto te verkopen.

Ik vind wel dat auto's als een investering gezien kunnen worden. Wanneer je een huis koopt wordt je ook niet blij wanneer dit veel minder waard is. Kon je net zo goed een paar maanden wachten en de huis voor veel goedkoper kopen.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Mag ik ook een keer schudden aan je geldboom?
Als ik iets aanschaf maakt niet uit wat zelfs de kleinste dingen dan ben ik daar gewoon heel zuinig op en hou het goed en netjes bij.
Dat heeft ook bijdrage aan de rest waarde van dat product.
En het geld van de aanschaf van je auto is niet verloren want je hebt in ruil daarvoor een product gekregen van waarde wat je later(mits je hem netjes houd) weer goed kunt verkopen.

Ik heb geen geldboom hoor. Als ik dat had, dan had ik wel mijn droomauto gekocht, dat in NL 50.000 Euro kost.
Een auto zie ik niet als een product met waarde. Je weet namelijk nooit wat er over een aantal jaar met je auto kan gebeuren.

Heb je hele mooie plannen en berekeningen gemaakt, en dan gebeurt er iets met de auto waardoor al je plannen in duigen vallen.
Dit soort onvoorziene gebeurtenissen, heb ik meegerekend tijdens het kopen van een auto, waardoor ik dus nooit een auto koop dat duurder is dan een normale Polo of Golf.

Wat er dan later met de Polo gebeurt, interesseert me dus ook niet en alles wat ik er dan nog voor kan krijgen is alleen maar mooi meegenomen.

Misschien ben ik wel iets te positief. Deze instelling maakt mij in ieder geval gelukkig en zorgt ervoor dat ik later niet teleurgesteld raak.
 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik heb geen geldboom hoor. Als ik dat had, dan had ik wel mijn droomauto gekocht, dat in NL 50.000 Euro kost.
Een auto zie ik niet als een product met waarde. Je weet namelijk nooit wat er over een aantal jaar met je auto kan gebeuren.

Heb je hele mooie plannen en berekeningen gemaakt, en dan gebeurt er iets met de auto waardoor al je plannen in duigen vallen.
Dit soort onvoorziene gebeurtenissen, heb ik meegerekend tijdens het kopen van een auto, waardoor ik dus nooit een auto koop dat duurder is dan een normale Polo of Golf.

Wat er dan later met de Polo gebeurt, interesseert me dus ook niet en alles wat ik er dan nog voor kan krijgen is alleen maar mooi meegenomen.

Misschien ben ik wel iets te positief. Deze instelling maakt mij in ieder geval gelukkig en zorgt ervoor dat ik later niet teleurgesteld raak.
en ach, als je er 5 ton op hebt staan, dan zit de waarde wel goed Stick Out Tongue
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
heel vreemd de linker koplamp is opeens na het opstarten van de auto gestopt met werken :(

zie ook geen lichtje in de dash branden om me te vertellen dat dit lampje is door verbrand o.i.d.

weet iemand toevallig welk lampje ik er in moet stoppen nu? h7 of h5 of iets? (weet hier vrij weinig van)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
je hebt zeker een adapter Met touch schermpje?
wat ik heb gedaan is vervangen voor een zelfde adapter met alleen 2 knopjes.

http://www.autohaus-koller.de/media/images/popup/3C0051435PA.jpg

Dan ben je van dat geklets af. misschien zijn er nog andere mogelijk heden..?

url

url


Ik heb inmiddels de touch adapter ook verkocht en vervangen voor één met 2 knopjes, nu praat hij gelukkig niet en werkt hij zoals het hoort. bedankt voor je reactie!
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
Vanochtend half 11 begonnen met uitlaat vervangen van een mini cooper s en om half 4 pas klaar.
Man wat een ellende zeg, lijkt wel of er niet overna gedacht is met het ontwerpen van de auto.


Hou maar op haha, wat een drama auto's om aan te sleutelen.(een normale cooper 1.6)

Mijn zus heeft ook zo een ding...
 
ik wil graag een gps tracker in mijn auto bouwen, iemand hier ervaring mee? heb al verschillende apparaten gezien maar die zijn vaak met een simkaart abbonement en allerlei bijkomende kosten voor platform etc. ben benieuwd of iemand hier een goede oplossing heeft?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!