Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Mij is verteld dat die er in zit omdat de RNS310 (die eerst werd geleverd in de 6R) deze wel nodig had voor bluetooth. Vervolgens is er wel een navi update naar RNS315 geweest maar is productie niet aangepast om de craddle weg te laten. Of dat klopt weet ik niet, maar ik vind 't ook super irritant. Weet ook niet wat de 'schade' aan dashboard is als je hem verwijderd.


Zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn... In dat geval: erg slordig van VW............
 
Andere kabels, andere uitdagingen... Fiets voor de vrouw aan het maken. De lakcode is L041 Rosa Line Black :mrgreen:
Daar komt een 105 groepje op om door de bossen te crossen.

105 5800 2x100 compact met V-Brakes (alternatief was HS33/HS11 met hydraulische shifters == duur)
Shimano RS11
Handgelast frame
Kleurenschema zwart/zilvergrijs

Je moet wat met je vrije tijd...

2017-10-19 11.10.43.jpg

Gouden regel in 't wielrennen is dat het ideale aantal fietsen n+1 is, waarbij n het huidige aantal fietsen is.
(want we hebben nog niet genoeg van die dingen thuis staan...)

2017-10-19 11.11.21.jpg

OEM is hier thuis Shimano en Giant, voor wie 't niet gezien heeft :mrgreen::cool:
Ik moet het doen met een gewone heren fiets en een Cross Racer van Bulls. Dat is een fiets die tussen een mountainbike en een racefiets in zit...
fa1da4763d67289978c90047ef0cdc84.jpg


Verstuurd via mobiel
 
Vandaag een bod gedaan op een Polo BM uit 2010, als hij er mee akkoord gaat dan kan de Polo nooit lang op zich laten wachten! 'Helaas' wel een zwarte ipv. een witte, maar we hebben geen zin om nog 3 maanden te wachten op een witte die aan alle eisen voldoet.. :)

Frustrerend dit. Heeft het bedrijf tussentijds de auto verkocht zonder enig reactie aan mij te geven. Dus de zoektocht begint weer van voor af aan, grrrr.. :triumph:
 
Zaterdag komt de remmerij van @iichel er onder aan de achterkant, dus weg trommels hallo schijven! :)

Nu vervang ik ook gelijk de handrem-unit voor die van een GTI/R-line alleen dan moet de armsteun en een deel van het middenconsole er uit.

Heeft iemand dit al een keer gedaan of heeft er een link van hoe dan moet? Kan op workshop-manuals wel iets vinden, maar geen plaatje inclusief verwijderen van de armsteun.

Alle hulp is welkom! :mrgreen:
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Stelt geen drol voor.
- Radio afdekking eraf halen
- Clima bedekking eraf halen
- Pook rand loshalen
- Handremhoes loshalen
- 'inlegje' loshalen
- Achterste klep van de middenrmsteun loshalen (zit een schroefje verborgen achter de onderste rand van de bekerhouder, zaklamp erin, zie je 'm!
- 12/13mm bout van de armsteun loshalen en armsteun op je achterbank mikken
- Afdekking middenconsole loshalen nadat je 2 schroeven bij je clima los hebt gehaald
- Paar schroeven van de middentunnel loshalen (achter 1, bij de pook 2, helemaal vooraan 2)
- Middentunnel aan de achterkant optillen en eruit manouvreren
- Handremkabel in het midden losdraaien
- Handremstekkertje loshalen
- Handrem eruit halen

In omgekeerde volgorde inbouwen.

Let bij het vastmaken van de handremkabels op de goede spanning:
De hefboom van de handrem bij de klauwen moet tegen een palletje aankomen (als je eronder ligt/staat zie je het wel).
Die spanning stel je in bij de schroef aan de handrem.

Al met al niet lastig.. maar wel nauwkeurig werken!
Remvloeistof meteen van gelakte delen afspoelen met overmatig water.
 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Frustrerend dit. Heeft het bedrijf tussentijds de auto verkocht zonder enig reactie aan mij te geven. Dus de zoektocht begint weer van voor af aan, grrrr.. :triumph:
Waardeloos maar helaas tegenwoordig eerder normaal dan uitzondering dat mensen/bedrijven hun afspraken niet nakomen. :(
Succes met het vinden van een goede andere.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Waardeloos maar helaas tegenwoordig eerder normaal dan uitzondering dat mensen/bedrijven hun afspraken niet nakomen. :(
Succes met het vinden van een goede andere.
Dan hebben ze waarschijnlijk een beter bod gehad. Zou jij dan niet het zelfde gedaan hebben ? Ik wel zo lang er niet aanbetaald is reserveer ik niks meer

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Goedemorgen, ik heb een chinese schakelaar geplaatst met CH/LH auto-functie, op 1 functie na werkt het allemaal zoals het zou moeten werken.

Waneer ik bij de chinese schakelaar de stadslicht stand inschakel (h4 koplamp) gaat de dimlicht in werking samen met het stadslicht, waneer ik hem doordraai naar dimlicht veranderd er niets aan de verlichting. Bij parkeerlicht werkt overigens wel alleen de stadslichtjes.

Heet iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat waneer ik de schakelaar op stadslicht zet ook enkel deze lampjes alleen gaan branden?
full
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
Dan hebben ze waarschijnlijk een beter bod gehad. Zou jij dan niet het zelfde gedaan hebben ? Ik wel zo lang er niet aanbetaald is reserveer ik niks meer

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Hij had op z'n minst me kunnen contacten om te overleggen toch? Iets met fatsoen :)

Waardeloos maar helaas tegenwoordig eerder normaal dan uitzondering dat mensen/bedrijven hun afspraken niet nakomen. :(
Succes met het vinden van een goede andere.

Thanks! =)
 
Goedemorgen, ik heb een chinese schakelaar geplaatst met CH/LH auto-functie, op 1 functie na werkt het allemaal zoals het zou moeten werken.

Waneer ik bij de chinese schakelaar de stadslicht stand inschakel (h4 koplamp) gaat de dimlicht in werking samen met het stadslicht, waneer ik hem doordraai naar dimlicht veranderd er niets aan de verlichting. Bij parkeerlicht werkt overigens wel alleen de stadslichtjes.

Heet iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat waneer ik de schakelaar op stadslicht zet ook enkel deze lampjes alleen gaan branden?
full

Zijn er op de module eventueel jumpertjes die je kan verzetten?
Heb ook zo'n set, wel in m'n 9n3, en bij mij gaat ze wel apart aan.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Op het blokje waar je de brede connector in steekt zitten bij sommige modellen kleine plastic connectors (= jumper) die over 2 pinnetjes staan. Als je deze eraf haalt en over andere pinnetjes weer terug zet kan je z'n functie of werking vervangen.

Het model dat ik heb heeft die jumpertjes niet, maar ik weet dat sommige er wel hebben.
Mocht jou model die hebben kan je daar wat mee spelen om te kijken of het wat veranderd .

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloAW
Hmm dit is vreemd. Gisteren stond er dat ik pas over 7000 KM service zou moeten uitvoeren aan de auto en vandaag zie ik opeens dat hij dit nu wil. Gaat dit vanzelf over?:(
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Oei dat is herkenbaar. Misschien een optie om te kijken of je een polo uit Duitsland wilt importeren? Is vast meer aanbod van dan hier.
Heb ik wel over getwijfeld, maar ik heb zelf geen enkele ervaring met importeren en ken ook niemand die dit voor mij zou kunnen regelen. Als ik het uit handen geef ben ik voor een all-in service al een kleine €800 kwijt en dat gaat weer ten koste van de aanschafprijs, dus al met al vraag ik me af of ik er veel mee op schiet :(
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!