Het grote 'achteruit rij camera' topic

Onlangs een origineel exemplaar aangeschaft en aangesloten op een Golf 7 met een nieuwe kabelboom (ook origineel). Verder ook gecodeerd met VCDS. Wanneer ik de auto in z'n achteruit zet, gaat de klep wel open maar krijg ik zwart beeld op het scherm. Heb al een andere videokabel geprobeerd. Ook geprobeerd pin 6 en 12 op de 5F om te keren, maar tevergeefs.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  Golf 7  1.0 TSI 
Ook met een andere camera geprobeerd (helemaal nieuw). Zelfde verhaal.

Zo zit de bekabeling:
Rood/roze = 12v (vanaf 5F)
Bruin = aard (vanaf originele klep aansluiting)
Zwart = achteruitrijlicht

Videokabel natuurlijk naar voren getrokken. Twee verschillende kabels geprobeerd.

Zo hoort het, toch?

IMG-20200121-WA0007.jpg
 
Volkswagen  Golf 7  1.0 TSI 
Ik heb van het weekend een aftermarket camera ingebouwd dmv een kentekenverlichting houdertje. Inbouw ging soepel, 12v vinden was een uitdaging. Uiteindelijk aan een pin van mn radio connector gesoldeerd. Echter bleek dat mijn camera het nog niet deed, na wat speurwerk kwam ik tegen dat de camera aan gezet dient te worden via VDCS. Bij mijn garage hebben ze echter deze software niet. Iemand hier op t forum een adresje waar dit voor een fatsoenlijke prijs gefixt kan worden? Liefst in (midden) Brabant.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI 2013  1.4 TSI 180 pk 
Ik heb van het weekend een aftermarket camera ingebouwd dmv een kentekenverlichting houdertje. Inbouw ging soepel, 12v vinden was een uitdaging. Uiteindelijk aan een pin van mn radio connector gesoldeerd. Echter bleek dat mijn camera het nog niet deed, na wat speurwerk kwam ik tegen dat de camera aan gezet dient te worden via VDCS. Bij mijn garage hebben ze echter deze software niet. Iemand hier op t forum een adresje waar dit voor een fatsoenlijke prijs gefixt kan worden? Liefst in (midden) Brabant.
@Antera
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: KoningRoel en Antera
Zijn er mensen die toevallig tegen het volgende probleem aanlopen? Wanneer je de auto in zijn achteruit zet werkt de camera. Wanneer je hem weer in zijn neutraal of 1ste versnelling zet, en vervolgens weer in zijn achteruit. Dan schakelt hij niet over op de achteruitrijcamera. Wanneer je dit opnieuw probeert opeens weer wel? Soms krijg ik ook te zien "park pilot is momenteel niet beschikbaar". Ik heb de rode draad van de tulp stekker aan de achteruitrijverlichting gekoppeld, waar ik dus ook de draad heb lopen om de camera te voeden. Iemand enig idee hoe dit kan? Dit lijkt mogelijk een bekend probleem te zijn met het infotainment systeem.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 
Welkom op het forum. Heb je een Polo 6C of AW? Kan het zijn dat je die handelingen te snel achter elkaar doet en de camera nog niet terug ingeklapt is? Ik ga er van uit dat je een inklapcamera in je logo hebt. Klopt dat?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Welkom op het forum. Heb je een Polo 6C of AW? Kan het zijn dat je die handelingen te snel achter elkaar doet en de camera nog niet terug ingeklapt is? Ik ga er van uit dat je een inklapcamera in je logo hebt. Klopt dat?
Bedankt. Ik heb een Polo 6R uit 2015. Ik heb een gewone camera gekocht, geen inklapbare. De camera heb ik tussen de kentekenverlichtingslampjes gemonteerd. Aan de camera zelf zit een tulp stekker met een rood draadje, en er zit een adapter aansluiting voor de elektriciteit. Aan het infotainment systeem zit een ca-vwm01 kabel die ervoor zorgt dat ik er een camera erop aan kan sluiten. Op die kabel zit ook een rood-witte draad en een groene draad.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 
Even een update. Probleem is verholpen. Heb mijn Polo naar een VW dealer gebracht. Die kwamen er ook niet uit. Uiteindelijk heb ik in plaats van de 12v van de achteruitrijverlichting, de draden van de ca-vwm01 gebruikt en dus 2 draden vanaf het infotainment systeem naar achteren aangelegd. Resultaat is dat de camera aan blijft voor een paar seconden nadat je hem uit zijn achteruitversnelling heb gehaald. Vermoedelijk werd doordat de verbinding met de camera verbrak een storing gemeld met ParkPilot. Ook is hierdoor het beeld veel beter dan eerst.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!