Hardst wat je gereden hebt in je polo !

Ja met een kapotte turbo ben je dan wel de ..., want dan wordt Pon ingeschakeld. Voor de rest loopt het wel los, mits je een goede en transparante verhouding met je dealer hebt. Maar in mijn geval neem ik het als calculated risk. Inmiddels de vierde gechipte auto zonder problemen.
Maar had ik een leasebak, dan koos ik hoogstwaarschijnlijk ook voor deze constructie. Je moet toch wat ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja, en sterker nog, lease auto's mogen officieel niet gebruikt worden voor rijtest, rijvaardigheids en betrouwbaarheids ritten.
Ja met een kapotte turbo ben je dan wel de ..., want dan wordt Pon ingeschakeld. Voor de rest loopt het wel los, mits je een goede en transparante verhouding met je dealer hebt. Maar in mijn geval neem ik het als calculated risk. Inmiddels de vierde gechipte auto zonder problemen.
Maar had ik een leasebak, dan koos ik hoogstwaarschijnlijk ook voor deze constructie. Je moet toch wat ;)

Wat zou een relatie met je dealer voor invloed hebben op de afhandeling van dit soort problemen, zij zullen toch ook gewoon vast zitten aan hun regels/procedures omtrent een afhandeling denk ik? Ik heb bijvoorbeeld goed contact gehad al die tijd met 'mijn dealer', tot aan de aflevering van de auto. Maar inmiddels bij problemen zoek ik gewoon een willekeurig VW dealer in de buurt, afhankelijk van waar ik ben. Dealer waar ik hem heb opgehaald is namelijk 200km verderop. Goed of persoonlijk contact met een dealer hebben zit er dus niet in.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
klopt helemaal, en een externe ECU is al 1 keer m'n redding geweest met een kapotte turbo op mn golf 7 GTE

Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door externe box / tuning? In iedergeval, als je OBD tuning had, verwacht ik dat ze je het wel hadden aangerekend. Precies het risico dat ik wil uitsluiten.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ja, en sterker nog, lease auto's mogen officieel niet gebruikt worden voor rijtest, rijvaardigheids en betrouwbaarheids ritten.


Wat zou een relatie met je dealer voor invloed hebben op de afhandeling van dit soort problemen, zij zullen toch ook gewoon vast zitten aan hun regels/procedures omtrent een afhandeling denk ik? Ik heb bijvoorbeeld goed contact gehad al die tijd met 'mijn dealer', tot aan de aflevering van de auto. Maar inmiddels bij problemen zoek ik gewoon een willekeurig VW dealer in de buurt, afhankelijk van waar ik ben. Dealer waar ik hem heb opgehaald is namelijk 200km verderop. Goed of persoonlijk contact met een dealer hebben zit er dus niet in.
Bij mijn dealer staat gewoon in het systeem dat mijn auto gechipt is, de DSG aangepast en S/S uitgeschakeld. Zodat men er niet klakkeloos nieuwe software op zet e.d. Is er een probleem, dan wordt dat keurig opgelost onder garantie. Bij zoiets als een kapotte turbo wordt het wsch anders, omdat ze bij heel kostbare reparaties Pon er bij moeten betrekken. Maar zoals gezegd, dat is een risico dat ik gaarne neem, kwestie van kans-inschatting. De dealer zal niet onnodig moeilijk doen wanneer je open kaart hebt gespeeld en de relatie goed is. Hij is er immers niet op uit onnodig klanten te verliezen.
Betreft het een lease auto, dan wordt het een ander verhaal. Zoals de bekende in Amsterdam Betondorp geboren filosoof J.C. al zei: elk voordeel hep se nadeel ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door externe box / tuning? In iedergeval, als je OBD tuning had, verwacht ik dat ze je het wel hadden aangerekend. Precies het risico dat ik wil uitsluiten.
ja ik had toen een JD box die kon van standje 0 tot 9, boven standje 4 of 5 ik weet niet meer moest er eigenlijk 98 in. maaaar je raad het al niet gedaan en toch een tijdje hoger gezet. zal iets met de temperatuur huishouding wel te hoog zijn geweest voor de turbo. wat die ging met een mooi dik rookgordijn kapot. iets met het schoepenwiel wat er los in lag haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
ja ik had toen een JD box die kon van standje 0 tot 9, boven standje 4 of 5 ik weet niet meer moest er eigenlijk 98 in. maaaar je raad het al niet gedaan en toch een tijdje hoger gezet. zal iets met de temperatuur huishouding wel te hoog zijn geweest voor de turbo. wat die ging met een mooi dik rookgordijn kapot. iets met het schoepenwiel wat er los in lag haha

Dan vermoed ik dat onderstaande bij jou gebeurd is (bron: Gerritspeek), en dan specifiek het laatste punt (teveel turbodruk). Blijkbaar heb jij het wel voor elkaar gekregen de turbo volledig op te blazen als ik het zo lees. Wist zelf overigens niet dat dit mogelijk was, met name het eerste punt niet.:


Risico.
Het klinkt erg aantrekkelijk: 25 euro (zelf bouwen) of 100 euro (laten maken) en dan 20 pk erbij krijgen, maar er is wel degelijk een risico aan verbonden waarvan je je goed bewust moet zijn:
  • Van te veel brandstofinspuiting kan een blok schade oplopen. Als het echt veel te veel is kan dat niet allemaal worden verbrand. Het grootste deel gaat wel via de uitlaat naar buiten (zwarte pluim), maar een klein deel blijft in de cilinder achter en spoelt daar de olie van de cilinderwand af. De gevolgen op langere termijn laten zich raden.
  • Optioneel kan een powerbox ook zorgen voor een hogere turbodruk (ca. 200 mbar hoger) en daar zit een bepaald risico aan. De ECU ziet namelijk die verhoogde turbodruk niet, de ECU denkt dat de druk normaal is terwijl die druk in werkelijkheid 200 mbar hoger is. Een TDI blok kan die verhoging vrijwel altijd wel aan, maar het gevaar zit 'm in het feit dat de begrenzing die zorgt voor het noodloopprogramma ook 200 mbar hoger komt te liggen. Voorbeeld: bij een TDI die standaard maximaal ca. 2000 mbar levert ligt de begrenzing voor de noodloop op ca. 2200 mbar (verschillen tussen duur- en piekbelasting even buiten beschouwing gelaten). Bereikt de druk een keer 2200 mbar dan zal het blok echt niet opgeblazen worden, maar de noodloop grijpt wel in. Bij een powerbox met een turbodruk verhoging van ca. 200 mbar ligt de begrenzing van het noodloopprogramma ook 200 mbar hoger, op ca. 2400 mbar. En dat is een druk waarbij de kans op schade duidelijk groter is. Bovengenoemde risico is bij een echte tuning (herschrijven van de ECU) veel minder omdat daarbij de ECU de werkelijke druk blijft zien. Een goede tuner zal de gevraagde turbodruk met 100-200 mbar verhogen en de begrenzing van het noodloopprogramma niet, of met hoogstens 100 mbar verhogen, om niet te snel noodloop te krijgen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
ik heb het zelf veroorzaakt door hem te hoog te zetten, dus dat zou kunnen dat dat gebeurd is. maar wel mijn eigen schuld ik wist wel dat die te hoog stond, niet die van de tuner
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
wil die van mij ook nog wel laten doen, en ben al een keer gered doordat ik een extern kastje had.. dus ik twijfel ook echt nog heel erg, aangezien met zo'n kastje je altijd wat lager uitkomt maar dan misschien ook wel weer veiliger is daardoor.
Ik ben dus oprecht benieuwd hoeveel het in de praktijk nou zou schelen. Degene met ECU tuning zal sneller moeten zijn, maar vraag me af hoeveel. Ik heb zo’n box en ben er super tevreden mee
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik heb de behoefte ook niet zo om 40-50 km/h harder te rijden in NL op de snelweg. 160 km/h bij 130 km/h doe ik nog wel, mits het rustig is. Ik wil niet net als die motorrijders die in 10 minuten naar Rotterdam rijden, of zoals de nachtelijke hardrijders in west-brabant die wekelijks op omroepbrabant staan mijn rijbewijs kwijtraken of gevaar veroorzaken.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hij ziet in ieder geval al sneller dat die auto naar links gaat dan ik. Op het moment dat ie begint met seinen zie ik de auto nog niet naar links gaan. Zal ook wel komen door de video.
Ik weet niet of je vaker op de autobahn zit, maar het is niet alleen zien en reageren op wat er gebeurd. met die snelheden moet je ook inschatten. en in dit geval was zijn inschatting juist. die auto gaat naar links komen. vaak word er op voorhand ook al geseind als mensen flink aan het trappen zijn.

Eerlijk gezegd is het mij te druk op die middelste baan om 240 links te rijden. 170/180 durf ik nog wel aan. maar je ziet maar kijken en inschatten wat de ander zou kunnen gaan doen. en nu is het gewoon niet te beremmen

oh en het is duidelijk geen golf 5 haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!