Hardst wat je gereden hebt in je polo !

Normaal ga ik eigenlijk de eerste week Duitsland in om te testen wat de top is maar dit heb ik met de Polo nog niet gedaan.

Mijn top, op tellers, gehaald is;
Oude Golf 6 GTI 292km/u
Oude Gol 6 R 291km/u - deze liep harder door dan de GTI (logisch gezien 110pk meer) maar op de top leek die er meer moeite mee te hebben. Zal wel combinatie gewicht en 4motion geweest zijn.

Ben wel benieuwd wat de Polo een beetje "makkelijk" haalt zonder dat je een kilometer recht stuk moet hebben.
Misschien nog even proberen deze week gezien het weer :mrgreen:


Edit: @JM89 Reset je trip eens Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
die heb ik nu al 75.000km niet gereset! wat heb je er aan ook, je kan op je schermpje zien wat je op een tank doet haha
en als die leeg is moet die toch weer vol!

Kan daar nooit tegen, net als mensen de volumeknop niet gecentreerd naar boven laten staan.
Al moet VW het gewoon zo maken dat de buitenste ring draait en het logo vast blijft :oops:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Kan daar nooit tegen, net als mensen de volumeknop niet gecentreerd naar boven laten staan.
Al moet VW het gewoon zo maken dat de buitenste ring draait en het logo vast blijft :oops:
Precies dit heb ik ook! Na elke tankbeurt de trip op 0 en voor de volumeknop hebben ze stickers gemaakt zodat je het logo niet meer ziet (Ali) Stick Out Tongue
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
rond de 160 km/h. Eerste keer deze snelheid met deze Polo. Ging erg vlot hiernaartoe en zelfs boven 120-130 km/h nog goede acceleratiesnelheid. Mede dankzij de Racechip denk ik. Misschien dat ik deze week mijn tijden met de Racechip kan meten (80-120 / 0-100). Ik wil daar wel een verantwoorde weg voor uitzoeken nog, snelweg gaat vaak omhoog/laag en zal dus niet altijd even nauwkeurig zijn. Ook moet ik de meting voor/na op ongeveer hetzelfde punt kunnen starten.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
wil die van mij ook nog wel laten doen, en ben al een keer gered doordat ik een extern kastje had.. dus ik twijfel ook echt nog heel erg, aangezien met zo'n kastje je altijd wat lager uitkomt maar dan misschien ook wel weer veiliger is daardoor.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
wil die van mij ook nog wel laten doen, en ben al een keer gered doordat ik een extern kastje had.. dus ik twijfel ook echt nog heel erg, aangezien met zo'n kastje je altijd wat lager uitkomt maar dan misschien ook wel weer veiliger is daardoor.

Ik denk dat ik zo rond dezelfde waardes kom als een fabrieksupdate. Dat was ook minimaal wat ik wilde behalen. Ik heb eigenlijk expres voor de 95pk gekozen omdat deze vele stukken goedkoper is dan een 115pk motor te kiezen. Een kastje om hetzelfde resultaat te behalen was dus een voordelige optie. Ik heb nooit een test gedaan om de exacte waardes te weten, maar gevoelsmatig gewoon een aanzienlijk stuk vlotter en meer pit.

Ter vergelijking: het verschil als je accelereert met volgas met 4 personen in de auto, of met 1 persoon (die verschillen merk ik ook al namelijk).

Tot nu toe staat de chip nog op mapping 4 van de 6. Dit omdat dit de door Racechip aanbevolen mapping is, en al merk dat de motor een stuk minder in toeren loopt in bijv. zijn 2, waardoor ik sneller in zijn 1 moet rijden (vrij hinderlijk, want daardoor maakte hij bij langzaamrijdens stadsverkeer een noodstop). Zal hem een keer wat hoger proberen te zetten, maar verwacht niet dat dit per se positiever is.

Ben zelf tot nu toe best tevreden, al lees ik ook verhalen dat je ineens storingen kunt krijgen na bijv. 1-2 jaar. Die ook direct weg zijn zodra je de bedrading weer origineel gemaakt hebt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!