H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl

de accu moet men los halen bij het inbouwen van de xenon kits...

dus ... jep Big Grin

ik ga eens kijken of ik dat kan vinden.

ik doe alles stap voor stap en maak overal een screen shot van.

ik ben me bewust ervan dat de hele auto zowat electronisch gestuurd is , en via deze codes geregeld worden.

dus het veranderen van deze dingen , zelfs per ongeluk is meer dan zuur !!!

ik laat jullie zo wat weten.

gr michael
 
Heb je toevallig de accu los gehad?
De enige keer dat ik zoveel foutcodes zag was namelijk in een auto die de accupool los heeft gehad.
Anders zouden er wel heeeel veel dingen kapot zijnStick Out Tongue

Oh, goed dat je dit zegt, Gewoonjan! Heb namelijk ook de accupool los gehad bij de tevergeefse poging om voet verlichting te installeren. Zal de auto ook eens aan de VCDS leggen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Als je de "Longcoding" gebruikt, sla dan ergens eerst de originele code op, zo kun je dit later altijd terug zetten als er iets mis is!
Dit is in ieder geval niet de juiste code:
Address 09: Cent. Elect. Labels: Redir Fail!
Part No SW: 6R0 937 088 B HW: 6R0 937 088
Component: BCM PQ25 Re4 H46 BCM PQ25 Re4 H46 03210321
Coding: 23B0000000000000002001B03C2B0CD0CF80610F7E86004120 0000000000
Veel te veel nullen, is dus niet goed uitgelezen.

Deze waardes moet je ook zeker niet wegschrijven, dan start je auto de volgende dag niet meer omdat de accu leeg is. Dit heb ik zelf namelijk ook meegemaakt.
 
Ja die heb ik. Ik stuit op het volgende probleem als ik alles aansluit hou ik 2 kabels over die zeg maar de connecter hebben van de fitting van je originele h4 lamp. (dat zijn niet je ballasten)

Die hebben in en uit. Als ik die dus in mijn originele fitting stop dan moet het daarna ook ergens anders in. Alleen waarin is mij een raadsel.

Overigens heb ik ook nog dezelfde connector op de speciaal bijgeleverde kabel van xenonlamp.

Of ik maak ergens een denk fout:)
 
Euh... Het relais gaat in 1 van de 2 H4 fittingen en dan houd je 1 over. (Zo ver ben ik bekend met het spul)
Daarna heb jij het over 2 kabeltjes die overblijven, zijn deze zwart met een ringetje op het einde?
Zo ja, dan is dit de massa, deze kun je onder de torx schroef doen naast de gril(die ene die het dichtste richting het motorcompartiment gaat.

Is dit m niet, dan even een foto?

Qua bluemotion kabels zou ik zo niet weten hoe dit eruit ziet of gemonteerd wordt, dus als daar je probleem bij zit, wederom ook even een fotootje;)
(Ja ik ben een bm rijder, maar heb de dash melding voor dimlicht uitgezet;))
 
VW  6R  1.2TDI 
Zo het is allemaal gelukt! Ik zat eventjes in het buitenland daarom mijn late reactie.

Ik heb alleen een vraag aan de andere die ook de speciale blue motion set hebben van xenonlamp.nl bij mij zit er ongeveer 0,5 tot een meter verschil in de spreiding van de linker en rechter koplamp.

Is dit normaal? Ik neem toch aan dat het een egale spreiding moet zijn?

Ik zal vanavond even een fototje schieten.

Groetjes

Floris
 
Ik heb alleen een vraag aan de andere die ook de speciale blue motion set hebben van xenonlamp.nl bij mij zit er ongeveer 0,5 tot een meter verschil in de spreiding van de linker en rechter koplamp.
Alle auto's die het stuur aan de linkerkant hebben schijnen met hun koplampen naar rechts. De rechter koplamp schijnt verder naar buiten dan links en de linker koplamp staat lager afgesteld dan rechts. Met Xenon valt dit erger op, maar als het goed is veranderd het lichtbeeld niet na inbouw van Xenon. Je kunt altijd naar bijvoorbeeld de Kwik-fit om je lamp-afstelling te laten checken.
 
Alle auto's die het stuur aan de linkerkant hebben schijnen met hun koplampen naar rechts. De rechter koplamp schijnt verder naar buiten dan links en de linker koplamp staat lager afgesteld dan rechts. Met Xenon valt dit erger op, maar als het goed is veranderd het lichtbeeld niet na inbouw van Xenon. Je kunt altijd naar bijvoorbeeld de Kwik-fit om je lamp-afstelling te laten checken.

Links toch?Stick Out Tongue
Aangezien rechts een ophoging zit van het lichtbeeld wat ervoor zorgt dat de weg recht voor je beter verlicht is;)
De berm verlichten heeft niet veel zin, maar dat doet het standaard strooilicht wel voor je, dus geen problemen daarmee;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Juist rechts, dit is vooral om een tegenligger niet te verblinden.

:confused:
lage deel links, hoge deel rechts; plek op de weg is rechts, dus schijnt naar links (lage deel zit nog steeds alleen op de linkerbaan, hoge deel zit alleen op de rechterbaan (je eigen rijbaan dus)) over het algemeen omdat de berm anders onnodig verlicht word.
dit is mijn redenatie erachter ;)
kunnen we even kijken waar het (evt) mis gaat ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Volgens mij heeft Houz74 gelijk. Je merkt het ook als je een tegenligger hebt die in een (flauwe) bocht (vanuit jezelf gezien) naar links naar je toekomt: dan zijn de koplampen veel feller. Als 'ie dan de bocht door is, is dat voorbij.

Dat is overigens ook waarom je je koplampen deels moet afplakken als je naar de UK gaat: anders verblind je constant de tegenliggers. Als het zo zou zijn als Gewoonjan zegt, zou dat afplakken niet nodig zijn...
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Volgens mij heeft Houz74 gelijk. Je merkt het ook als je een tegenligger hebt die in een (flauwe) bocht (vanuit jezelf gezien) naar links naar je toekomt: dan zijn de koplampen veel feller. Als 'ie dan de bocht door is, is dat voorbij.

Dat is overigens ook waarom je je koplampen deels moet afplakken als je naar de UK gaat: anders verblind je constant de tegenliggers. Als het zo zou zijn als Gewoonjan zegt, zou dat afplakken niet nodig zijn...

heb mijn redenatie er ook neer gezet, maar als het hoge deel idd alleen in de berm hoort te zitten, dan staan mijn huidige xenon lampen ook verkeerd afgesteld (te veel naar links).
al blijf ik het dan vreemd vinden dat het hoge deel alleen in de berm zou zitten, lijkt me dat de auto dan heel weinig licht naar de linkerbaan stuurt (iig dat is mijn ervaring). :oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!