H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl

Vraagje:

Op de site van xenonlamp.nl staat nu een complete ombouwset voor de Polo bluemotion. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?
Kan ik deze zonder problemen inbouwen "plug and play"? Of moet ik nog onderdelen verzagen e.a??

Is er eventueel iemand die zou willen/kunnen helpen?

Thanks alvast!!!! :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

reeds gedaan ;)

neem aan dat je nog h4 lampen hebt?

ohw nog vergeten erbij te zetten, 't enige wat je moet verzagen is de afdek kap, voor de rest kun je alles er zo in klikken en drukken als ik 't goed heb ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

Hoi Jan!

Thanks voor de tip!!!
Ik heb inderdaad H4.
Dus het moet zo gepiept zijn in principe??
Bedoel je met de afdekkap, de kap achterop de lichtunit?

Mag ik vragen welk kleurtype je hebt gekozen? Ikzelf zit aan 6000k te denken.

Nogmaals dank! :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

@ Barry
geen probleem hoor ;)

en jep, die afdekkap jah!
is even een gaatje in maken dat de stekkertjes er doorheen kunnen en dan weer dicht maken met kit of tape ;)

ik heb gekozen voor 6000k bi-xenon, maar ik ga binnenkort een keertje onderzoeken of ik dat ook nog met gemak kan omzetten naar hi-low ;)

oh en nog een tip, vergeet niet je relais aan te sluiten op je accu als je voor bi xenon gaat :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

@Ger: thanks, ik had hem al gezien indd. Maar het is in de how to een beetje onduidelijk wat er precies verzaagd (of in welk onderdeel) er precies ruimte moet worden gemaakt.

@Gewoonjan: hi-low? Waarom zou je dat willen? Je xenon geeft de meeste lichtopbrengst, dan wil je die toch ook als grootlicht?
Ik neem aan dat de installatie handleiding volstaat die je erbij krijgt? :geek:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

@Barry, zelf vind ik 't een gemis dat er 'minder' licht op de weg komt als ik groot licht activeer ;)
bij mij blijft dimlicht op de h4 pit namelijk ook aan als ik groot licht aan zet op halogeen ;)
dus vandaar dat ik eigk naar hi-low wil gaan, maar verder kan ik niets meer doen dan beamen dat je echt veel meer licht en zicht hebt Big Grin

oh en die handleiding is opzich wel voldoende inderdaad ;)

@rickie, dat was ik zelf vergeten te doen waardoor mijn xenon in eerste instantie niet werkte, plus dat 't relais ook je groot licht regelt volgens mij ;)
is gewoon de rode draad van 't relais aan de min pool van de accu maken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

Bedankt voor de hulp allemaal!! :cool:

Ik heb een set besteld (6000k bi-xenon).
Als hij binnen is zal ik kijk of het me zelf lukt..en spoedig de fotoresultaten posten!

Nogmaals dank! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

Correctie: het zijn 8000k lampen geworden i.v.m. op dit moment niet te leveren 6000k lampen. Ik heb de gok maar genomen...nu hopen dat ze niet te blauw zijn...
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

Mocht ik xenon willen inbouwen, dan ga ik voor 5000k.

Ik vind 6000k niet echt mooi, maar 8000k is te blauw vind ik.

Lekker wit is echt mooi.

Ik ga even die foto opzoeken van een lid hier, geweldige xenon.

FotoFRGAXLYF-1.jpg


Dit is de auto van HaukeBPM

Kijk wat vet!!
 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

5000K is gewoon te leveren bij Pilot Xenon, kijk maar is op NLtuning.nl!

Elke kleur is gewoon leverbaar bij Pilot. 5000 vind ik ook het mooiste, 6000 oogt toch al snel aftermarket (imho)
 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

Met de donkere dagen begin ik nu ook te merken dat de h4 lampen van mijn bm niet echt geweldig zijn.. ik had in mijn auto hiervoor h7 4300k en die kleur wil ik misschien wel weer of toch de 6000k. Aangezien ik een lease auto heb moet ik alles orgineel houden of dan wel orgineel achter de hand houden.. weet iemand of ik die afdek kapjes ook los kan kopen? en is er ook een 6000k bi-xenon?

laatste vraag wie woont er het dichtsbij Groningen die mij dan zou willen helpen met het inbouwen.. niet dat ik niet handig ben maar heb graag een helpende hand..

oja moet ik ook rekening houden met canbus?
 
Re: Xenon inbouwset bluemotion

die kapjes zijn inderdaad los te koop ;)
maar wat je ook kan doen is een tweede set h4 units op de kop tikken, heb ik ook gedaan, liggen nu heel mooi 2 koplampen in de kast bij mij op de kamer :lol:
oh en ik wil je best helpen met inbouwen, geen problemen mee ;)
(woon in Groningen Stick Out Tongue )

qua 6000k bi-xenon, die is er zeker! ik rijdt er zelfs mee rond :cool:
maar wat ik wel merk is dat ik wel een canbus melding krijg, omdat niet beide h4 connectoren gebruikt zijn en ik tot nu toe nog geen goede error canceller heb gevonden :roll:

maargoed eigk wil ik zelf naar hi-low, maar nog lak aan gehad om na vraag te doen of ik dan mijn huidige set moet verkopen :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Xenon inbouwset bluemotion INBOUWHULP GEZOCHT *pag2*

Beste forummers Big Grin !!

Als eerst de vraag aan de admins..en uiteraard ook aan een ieder die het ziet zitten, wie van jullie heeft er op korte termijn (vrijdag,zaterdag of zondag) tijd om mijn xenon in te bouwen?! Ik heb het vanavond binnen gekregen maar denk niet dat ik er helemaal zelf uit ga komen.

Het is afkomstig van xenonlamp.nl en bevat ook een extra setje kabeltjes met weerstanden voor het CANBUS verhaal.

Wat het misschien wel wat makkelijker maakt is dat ik al een extra set koplampunits heb waar ik ze in wil hebben. Ik help gewoon mee schroeven, maar het is de eerste xenon installatie voor mij dus ff te nieuw allemaal.

WIE O WIE heeft er een deze dagen tijd voor mij?! :mrgreen: :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!