H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl

Nu maar hopen dat deze de oplossing zijn dan is er weer een hoop ergenis verholpen zeg. Ik gaf het bij mij altijd de schuld dat ik LED lampen in mijn bochtenverlichting had gezet!!!!! Ik wacht jullie reacties af en indien nodig bestel ik ze ook zsm.
Trouwens nog 1 vraag, welke aftermarket xenon set hebben jullie gebruikt? Ik heb een Pilot set maat nooit last gehad dat ik een melding kreeg van een kapotte lamp. En uit de woorden van Jan begrijp ik dat jij daar wel last van had?
 
Ik gaf het bij mij altijd de schuld dat ik LED lampen in mijn bochtenverlichting had gezet
Zelf had ik daarom Xenon-look genomen voor mijn bochtenverlichting. Ook omdat de bochtenverlichting langzaam opkomt en weer dimt, LED kan daar niet zo goed mee overweg.

Maar ook bij mij werkt de bochtenverlichting helemaal niet meer na inbouw van H4 Bi-xenon.

Welke set van Pilot heb je, en is deze canbus geschikt ? Heeft deze ook een relais-schakeling voor groot-licht ?

P.S. Zelfs op zondag is mijn bestelde set kabels nu al verstuurd:
http://www.ebay.co.uk/itm/HI-LOW-H4...ENON-HID-Replacement-Connection-/170896745657
 
Om je vraag van aftermarket xenon te beantwoorden peter, ik heb de ballasten van de in de titel genoemde xenon set en momenteel in gebruik is een morrimoto mini D2S xenonset (de lenzen, lampen en het relais ervan is in gebruik). Verder heb ik idd recentelijk ook xenonlook lampen besteld: mtec super white en cosmos blue, kon niet kiezen, dus beiden maar besteld (alleen toen vergeten de error cancellers van xenonlamp.nl mee te bestellen, moet nu dus apart helaas):lol:

Verder, Houz74 en ik gaan er waarschijnlijk wel uit komen ;) de vorige keer is het ons ook gelukt om de lampcontrole uit te krijgen, dus voor nu heb ik er ook wel alle vertrouwen in :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
En toen ging net mijn deurbel, dus ik vol verbazing er naartoe (ik verwachtte niemand), was het de post! Big Grin
Maw ik heb nu alles binnen wat ik wilde hebben om het bochtenverlichting probleem aan te pakken Big Grin

Had de kabeltjes ter vervanging van het relais nog lang niet verwacht, dus was even een leuke verrassing :mrgreen:

Vanavond maar eens even het spul in de auto zetten :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
H4 relais-kabels zien er goed uit, heel anders dan de door mij bestelde.
Zijn ze niet te kort ?

Waren ook de eerste goede die ik zag, dus gelijk besteld toen :mrgreen:
Kan je wel even een linkje doen als je liever die kabels hebt?

Kort zijn ze inderdaad wel, maar voor mij maakt dat niet uit omdat ik de ballasten toch 'los' heb liggen onder de kap zonder problemen.
Daarbij komt ook nog het feit dat ik waarschijnlijk de error cancellers (mini condensatoren) nodig heb en daarmee dus de kabel span alweer langer wordt ;)
Ik zal wel eerst even zonder error cancellers proberen om te zien of de auto dan een foutmelding geeft (dan is het dus van de ballasten afhankelijk of er een melding komt of niet) en daarna nog een keer met error cancellers (als ik deze nodig mocht hebben). Uiteraard zet ik van te voren wel weer even de dashmelding van het dimlicht aan in de computer.
Maak ook nog wel even een fotootje van het geheel als het erin zit, krijg je een idee van wat ik heb gedaan met m'n bedrading Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Waren ook de eerste goede die ik zag, dus gelijk besteld toen :mrgreen:
Kan je wel even een linkje doen als je liever die kabels hebt?

Kort zijn ze inderdaad wel, maar voor mij maakt dat niet uit omdat ik de ballasten toch 'los' heb liggen onder de kap zonder problemen.
Daarbij komt ook nog het feit dat ik waarschijnlijk de error cancellers (mini condensatoren) nodig heb en daarmee dus de kabel span alweer langer wordt ;)
Ik zal wel eerst even zonder error cancellers proberen om te zien of de auto dan een foutmelding geeft (dan is het dus van de ballasten afhankelijk of er een melding komt of niet) en daarna nog een keer met error cancellers (als ik deze nodig mocht hebben). Uiteraard zet ik van te voren wel weer even de dashmelding van het dimlicht aan in de computer.
Maak ook nog wel even een fotootje van het geheel als het erin zit, krijg je een idee van wat ik heb gedaan met m'n bedrading Stick Out Tongue

Erg benieuwd of het allemaal lukt!
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Ik ben benieuwd en hoop op een goed resultaat want dan kan ik het ook bestellen en het bochtenverlichting probleem eindelijk uit de wereld helpen....

In ieder geval die kabeltjes van mij NIET bestellen, ze zijn slecht geaard en bij 1 van de 2 kabeltjes lijkt het of de bedrading is verkloot (bij inschakelen dimlicht hoor je de grootlicht shutter omklappen:roll:
Maar er is ook nog een kleine kans dat de bedrading wel goed is van de stekkertjes, maar ikzelf 2 clipjes heb omgedraaid in de originele stekker:roll:

Ik ga morgen iig er even verder mee prutsen en 1 van mijn 2 relais gebruiken om een goede aarde erin te zetten. Daarbij ga ik ook even uitzoeken of ikzelf de kabels verkeerd terug heb gestopt of dat ik de bekabeling erop aan moet passen.

En tot overmaat van ramp ben ik ook nog door mijn rug gegaan, dus niet de gehoopte start van het weekend helaas.
 
VW  6R  1.2TDI 
En tot overmaat van ramp ben ik ook nog door mijn rug gegaan, dus niet de gehoopte start van het weekend helaas.
Volledig off-topic, ik weet het :oops:, maar toch ... beterschap Jan!
beterschap007-1.gif
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik kon de verleiding toch niet weerstaan en heb mn pijn zover mogelijk genegeert.
Ben tot de conclusie gekomen dat mijn kabels niet bepaald goed zijn bedraad:roll:
De pinout is verkeerd en als ik de stekkers goed heb (dus de pinout in de stekker overhoop gooi), dan wordt grootlicht direct geselecteerd, dus ik gok dat er bij de stekker een terug loop van stroom is, die het grootlicht activeerd:(

Dusssss.. Ik ben terug bij af:( tijd om nieuwe kabeltjes te gaan zoeken, heb geen zin om deze te gaan verbouwen qua bedrading:ugeek:
 
VW  6R  1.2TDI 
De mijne zijn ook binnen, maar ik heb voorlopig geen tijd om me ermee bezig te houden.

De ovale stekkers (met gele rand) kunnen er bij mij op 2 manieren op, en bij mijn set staat in de beschrijving dat je deze bij sommige auto's moet omdraaien.

Please note:
A. If your car interface is in common with "Negatve Pole" (This rate is about 92%). Please connect the ballast's power line as following way:
Open mouth


B. If your car interface is in common with "Positive Pole" (This rate is about 8%). Please connect the ballast's power line as following way:
Shut up

Enige uitleg over deze kromme van chinees naar engels vertaling: De ovale stekker met gele rand heeft aan beide kanten een lipje waarmee je hem vast kunt klemmen. De ene loopt helemaal door (Shut up), de andere is onderbroken (Open mouth)
 
Maar ik ben benieuwd wat de kabels bij jou doen!:) als die wel normaal werken dan moet ik die maar bestellen Stick Out Tongue

Kom er niet aan toe deze week, dus misschien moet je de gok maar wagen.
http://www.ebay.nl/itm/HI-LOW-H4-3-...t=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item6d79b19758
Deze waren binnen een week binnen. Voordeel is dat de H4 stekkers standaard zijn, pin-outs zijn makkelijker te checken.

Als je de aantallen op 1 stuk laat staan, maar via de pull-down 2PCS selecteerd, dan kom je op GBP 6,99 (ongeveer € 8,08) uit voor een paar.

P.S.
De pin-out die ik opgezocht had, las ik zelf verkeerd om. Vandaar dat ik deze foto gepost had, die kun je niet verkeerd lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De pinout moet ik nog steeds bij die ene connector regelen, maar ik heb inmiddels andere adapters gekocht.
Ik dacht via eBay mooi een paar euro's te besparen, maar dat werd dus helaas duurkoop met wat gevloek erbijStick Out Tongue

Deze adapters zijn ook meteen canbus proof, dus ik ben benieuwd!:)
(komen overigens van retrofitlab.com)
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1362486361387.jpg
    uploadfromtaptalk1362486361387.jpg
    32.4 KB · Weergaven: 51
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!