GTI tacho

Ik heb ook een Blue GT tacho, en bij mij werkt het wel. Als je contact aanzet licht het lampje eventjes op en als je het knopje in het dashbord kastje indrukt ook. Doet hij dit niet dan is het niet meer geactiveerd. Dit probleem schijnt vaak voor te komen bij wisselen van de tacho, kennelijk zet niet elke dealer de codering netjes over. Je kunt met behulp van vcds het systeem weer aanzetten. In "Address 17: Instruments" staat een code die er ongeveer zo uitziet: 140E01. Die laatste 1 betekend dat het bandencontrolle systeem aanstaat. Bij jou staat er waarschijnlijk een 0 op die plek (neem alle voorzorgen in acht als je dit aan gaat passen!!).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Valleigroep in Veenendaal geeft aan dit niet aan te durven omdat ze niet zeker weten of de kabelboom van mijn auto compatible is met de tellerunit. Kan iemand hier op het forum een dealer regio zuid-holland / utrecht aanraden die er ervaring mee heeft en dit makkelijk kan uitzoeken?

alvast bedankt voor de reacties!
 
Dan is het goed, wist namelijk niet of je al op de hoogte was. Als er meer dan 100km op de unit staat kunnen ze de sleutels niet meer inleren namelijk.

Ga je met blauwe wijzers doen?

18_max-1.jpg
 
Even een opsomming van dingen die een probleem (kunnen) opleveren als je de GTI tacho in een BM inbouwd:
- Schakelindicator WEG
- Voorgloeilampje WEG
-
Geen BACK knop zonder stuurwielbediening rechts, dus soms zit je vast in de menu's
- Nog iets vergeten?

Met de 1e 2 dingen kan ik wel leven, maar het 3e puntje maakt het toch wel erg lastig...

Grt,
Gerard
 
Jahoor, dan moet je op ebay de "mufu tasten" van de golf 6/scirocco hebben;)
Die kunnen gewoon op je huidige stuur gemonteerd worden.
(HakanC heeft dit namelijk ook al eens eerder gedaan, maar hij rijdt inmiddels in een andere auto;))
 
VW  6R  1.2TDI 
Even een opsomming van dingen die een probleem (kunnen) opleveren als je de GTI tacho in een BM inbouwd:
- Schakelindicator WEG
- Voorgloeilampje WEG
-
Geen BACK knop zonder stuurwielbediening rechts, dus soms zit je vast in de menu's
- Nog iets vergeten?

Met de 1e 2 dingen kan ik wel leven, maar het 3e puntje maakt het toch wel erg lastig...

Grt,
Gerard

Ik heb zelf een GTI tacho in mijn BM met Blauwe naalden en Needlesweep.
De schakelindicator blijft gewoon bestaan en in plaats van het gloei-spiraaltje brandt het EPC lampje.
Dus dat is allemaal goed te doen. De back-knop gebruik ik inderdaad eigenlijk nooit, omdat alles met de pijlen werkt.
 
@GewoonJan: "mufu tasten" levert geen vw hits op de duitse, nederlandse en internationale (.com) ebay?
@boukejileba: meen ergens gelezen te hebben dat als je bijv. in navigatie modus zit, je niet terug kan? En ook niet als je in bel modus zit?
 
@GewoonJan: "mufu tasten" levert geen vw hits op de duitse, nederlandse en internationale (.com) ebay?
@boukejileba: meen ergens gelezen te hebben dat als je bijv. in navigatie modus zit, je niet terug kan? En ook niet als je in bel modus zit?

Hmm.. ik zie het :roll:
op golf 6 lenkradspange krijg je wel een hit, maar dat is zonder mf, dus heb je weinig aan.
Nou had ik ook gelezen dat de dealer deze dingen ook kan bestellen, dus allicht daar even vragen wat dat kost?

qua heen en terug, dan moest je dacht ik een knop inhouden van de mfa knoppen en dan zou de teller terug springen, maar dat was ergens een regeltje op polo6rfreunde, kan het dus zo niet meer voor je terugvinden of dat ook daadwerkelijk zo is :oops:
auto uitzetten en dan weer starten werkt wel, maar is geen wenselijke situatie Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!