Gert Polo 9N3 GTI Cup Edition

Even een korte update:

De situatie is nog iets kutter dan gedacht. De auto is nog steeds niet in mijn bezit.
In principe ligt de reparatie van de bak achter op schema, omdat de monteur corona heeft gekregen. Ik laat ook gelijk mijn derde remlicht even nakijken, omdat ik zo gauw niet kon zien of ik dat zonder de spoiler te verwijderen kon fiksen. Die komt zeg maar de APK niet meer door, omdat er teveel ledjes zijn gestopt.

Maar nu: het gemekker begon vorig jaar natuurlijk al toen op een gegeven moment die auto begon te kraken. Ene monteur zei: prise-as, de andere (die eerst de revisie deed) zei dat ik er maar mee door moest rijden tot het "erg genoeg" was. Nou dat bijt me nu waarschijnlijk wel even terug. De koppeling is in al die kilometers (ik maak echt wel minimaal 20.000 km per jaar met het beestje) scheef af gaan slijten omdat de prise-as niet goed heeft gedraaid. Hierbij is mijn koppeling dus niet goed en is het vliegwiel ook niet helemaal goed meer. Vervangen of niet? Nu ligt alles los, dus ik heb maar gekozen op advies om het te laten vervangen. Hij kon niet garanderen dat ik hier nog lang mee door zou kunnen, en nu ligt het toch los. Geen zin om er met anderhalf - 2 jaar weer te gaan staan.
Voel me ondertussen wel ontzettend genaaid door die eerste garage, maar ik kan er denk ik niet zo veel mee. Het is ook nog een bekende van mijn vader dus wil het ook niet te hard gaan spelen.
ff overleg met je pa? Recht is recht, krom is krom..
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Ik heb hem erop aangesproken, krijg er verder niks voor, maar als het dan bij een ander gebeurt ligt het er niet aan dat ik niks heb gezegd.

Verders heb ik het scheurmonster ingeleverd en mijn GTI weer terug gekregen. Want een gigantisch verschil weer. Koste me een aantal ribben uit mijn lijf maar ben er wel weer gelukkig mee. Was het het waard? Denk het wel, maar anders daar ga ik daar nu ook niet meer over inzitten.

Vandaag eindelijk weer kunnen hobbyen en touren met het heerlijke weer wat we nu hebben.
IMG_20220305_142830.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Hatsee, auto nu zo'n drie maanden met gereviseerde bak terug. Apk was niet per se goedkoop maar ja dat heeft vooral met mijn bandengebruik te maken.

Gisteren schoot er echter ineens een storing in bij de abs. Zekeringen nagekeken, accuspanning en de hele RamBam maar kon hem ook niet uitlezen. Vandaag maar naar de garage gebracht om verder te kijken, hopende op een sensor. Maar helaas. Intern in de pomp is er iets verrot, waardoor hij de druk niet goed kan verdelen zoals ik begrepen. Nu moet dus die hele rotzooi eruit en gereviseerd worden, wat allicht geen geinig bedrag met zich meebrengt.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N en Pigeon
Hatsee, auto nu zo'n drie maanden met gereviseerde bak terug. Apk was niet per se goedkoop maar ja dat heeft vooral met mijn bandengebruik te maken.

Gisteren schoot er echter ineens een storing in bij de abs. Zekeringen nagekeken, accuspanning en de hele RamBam maar kon hem ook niet uitlezen. Vandaag maar naar de garage gebracht om verder te kijken, hopende op een sensor. Maar helaas. Intern in de pomp is er iets verrot, waardoor hij de druk niet goed kan verdelen zoals ik begrepen. Nu moet dus die hele rotzooi eruit en gereviseerd worden, wat allicht geen geinig bedrag met zich meebrengt.
Heb je de zekeringen HEEL goed nagekeken en desnoods preventief vervangen voor die 2euro? Ik heb destijds met mijn Polo ook storing op ABS gehad en dat was echt een scheurtje in die zekering die je gewoon vrijwel NIET kon zien..
 
Mijn ABS-storing kwam toentertijd door een kabeltje die tegen een aandrijfas aan schuurde. Klein scheurtje, veel problemen. Wel kl*te...
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Heb je de zekeringen HEEL goed nagekeken en desnoods preventief vervangen voor die 2euro? Ik heb destijds met mijn Polo ook storing op ABS gehad en dat was echt een scheurtje in die zekering die je gewoon vrijwel NIET kon zien..
Wel heel goed nagekeken en doorgemeten, niet vervangen. Dat zou nog kunnen inderdaad. Ook alle punten bij de ABS pomp zelf worden nog doorgemeten voordat alles wordt verwijderd. Als de zekering kapot is, zou dat foutieve waardes moeten afgeven toch? (ben geen "stroomwonder" zelf) Ik zal sowieso eens kijken om ze te vervangen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Wel heel goed nagekeken en doorgemeten, niet vervangen. Dat zou nog kunnen inderdaad. Ook alle punten bij de ABS pomp zelf worden nog doorgemeten voordat alles wordt verwijderd. Als de zekering kapot is, zou dat foutieve waardes moeten afgeven toch? (ben geen "stroomwonder" zelf) Ik zal sowieso eens kijken om ze te vervangen.
Door de warmte in de zekering kunnen de haarscheurtjes openstaan en hierdoor onderbreken.
 
Door de warmte in de zekering kunnen de haarscheurtjes openstaan en hierdoor onderbreken.
Blijft de foutcode dan altijd "bestaan"? Of moet ik het dan nog een keer door meten als de auto warm is?

De garage had wel 2 foutcodes, die weet ik alleen niet meer. Zij gaan ook alles nog door meten voor ze het eruit halen, en die zijn echt wel te vertrouwen. Wat ook nog het geval is, is dat mijn bandenspanning lampje niet brandt, die gaat toch ook via ABS?
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Op aanraden van de handige heren hier nog eens zekeringen gecheckt. Dit keer duidelijke breuk gezien, maar ik had geen originele 40a zekeringen liggen. Samen met mijn vader een noodzekering gemaakt, nu nog even op zoek naar een originele, want ik had vandaag geen tijd om er 1 te scoren. Storing is weg, scheelt een bak geld.

Bedankt @Johan en @Robin
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Toen ik voor de "grote" zekeringen bij de dealer ging konden ze die zo bestellen. Kostte meende ik rond de 2/3 euro per stuk. Fijn dat het is opgelost!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar al heel lang niks gehad met de polo. De laatste tijd speel ik camera-auto voor m'n maatje die fotograaf is en ik geniet er oprecht van, levert ontzettend mooie momenten en foto's op, zoals deze
IMG_2722.jpg

Geen problemen dus, afgezien van roest. Hier en daar wat behandelen en dan van de winter even kijken hoe we de gehavende plekjes het beste bij kunnen verven.

Ik loop alleen tegen 1 ding aan, mijn bestuurdersdeur hangt en heeft speling. Nu heb ik hier ergens gelezen dat afstellen niet kan en dat ik het scharnier moet vervangen. In de basis geen probleem, maar moet dan echt mn hele dashboard eruit? .

Ohja. Mn stoel wordt ook oud en zakt door. Voor de gein bij de dealer opgevraagd. Zitting alleen is 1200 euro, zonder bekleding. Dus dat wordt een vakman benaderen. Mocht iemand een 9n3 GTI stoel vinden in goede staat, hit me up ;)
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!