Gert Polo 9N3 GTI Cup Edition

Pfoe, damn! Vraag je vader of je je GTI mag inruilen voor zijn projectje. Mooi ding man.
Maar hopelijk is de aanjager snel ook weer gerepareerd.
Dat kan mijn armoedige portemonnee niet aan ben ik bang. Wel een superwijs ding, een van de grootste natuurlijk aangedreven V8 (6.4) die in NL te vinden zijn.

Aanjager is als het goed is onderweg uit Polen, hoop hem voor het weekend binnen te hebben maar ben er bang voor.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
De versnellingsbak begint nu wel echt moeilijk te doen. Ik kan nog schakelen, maar als ik m'n koppeling indruk hoor ik wat tikken (druklager?) en ook stationair in z'n vrij hoor ik getik. Of dat laatste van de bak, aandrijfas, koppeling of echt vanuit de motor zelf komt is voor mij moeilijk te beoordelen. Donderdag krijgt ie een beurt en heb ik ze gevraagd ernaar te kijken.

Daarnaast aan het kijken voor nieuwe koplampen, want de huidige krijg ik niet netjes na de mislukte behandeling van die maat van m'n neef. Hella lamp is nog maar aan één kant verkrijgbaar en de andere kant vanaf februari weer. Komt tegen die tijd wel weer dan.

Verder niks nieuws onder de zon. Climate control doet t weer en verder geen geld gespendeerd aan modificaties.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Verhaaltje over mijn dilemma. Beetje negatief verhaal, maar goed.
Vandaag het vonnis dat de prise-as toch echt aan vervanging toe komt als ik vervolgschade wil gaan voorkomen. ook schakelvork bij z'n drie is niet helemaal best. Dus revisie. Kosten: 2.000 euro. Da's een beste bak geld om voor de tweede keer in twee jaar uit te gaan geven. Naar de eerste garage gaan die m'n bak heeft gerepareerd heeft niet zoveel zin, gezien de verschijnselen heb ik niet echt iets om te eisen.
Daarnaast ga ik er dit weekend 236.000 kilometer op zetten, dus wie weet hoe lang de turbo en het blokje het nog vol gaan houden. Blokrevisie of ander blok waarvan je niet weet wat ie met zich mee brengt? Daarnaast moeten de stoelen nog een keer, velgen gerepareerd en alle ongein eromheen.

Inruilen? Wat vang ik voor dat ding en daarnaast, wat koop ik terug? Langzamer wil ik gewoon niet, dat vind ik niks. Zelfde type/bouwjaar kan zomaar dezelfde ellende mee brengen. Nieuwer en snel kost je gauw 15.000 euro, dan zal ik toch minimaal een eurootje of 9.000 bij moeten leggen. Eerlijk gezegd niet zo'n zin.
Mocht iemand suggesties hebben voor alternatief, hit me up, maar ik weet echt niet wat ik met deze situatie aan moet.

Fotootje voor het lange verhaalIMG_20220206_173407_810.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Je weet nu straks wat je hebt, ik zou hem houden! Eventueel als je deze bak reviseren te duur vindt een gebruikte zoeken?

Denk dat de motor nog wel even mee kan als deze altijd netjes is bereden en onderhouden. Ik heb laatst de kans mijn "nep cup-edition" terug te kopen voor een schijntje aan me voorbij laten gaan, nu toch erg veel spijt..

Heb anders misschien nog een adres die jouw bak ook kan reviseren die mogelijk wat minder kost.. PB maar bij interesse en laat ook even weten mocht je de auto toch weg willen doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Dat ik weet wat ik heb maakt het helaas niet veel makkelijker. Ik zie nu alleen maar wat er allemaal moet gebeuren. Ik zet 25.000 kilometer op het beestje per jaar en dat is wel een beetje veel aan het worden denk ik. Het zal pijn doen om m te zien gaan, dat sowieso.

Bedankt voor je aanbod, ik zal het meenemen in m'n overweging. Mocht ik een keuze maken en hem weg doen, laat ik het je weten.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Het dilemma waar jij nu mee zit heb ik ook diverse keren gekend. Lastige keuzes altijd..
Afgezien daarvan heb jij een unieke auto waar je erg blij mee ben neem ik aan?!
Als ik jou was zou ik echt deze houden man! Alles kost geld en je weet nooit wat je terug koopt. Bovendien als je een andere auto koopt, daar kan ook de versnellingsbak stuk gaan etc..

Als ik jou was zou ik naar een goed revisie specialist gaan of een donor versnellingsbak nemen en deze gelijk laten reviseren. Kost misschien iets meer, maar dan weet je ook dat je goed zit. Afhankelijk je budget natuurlijk
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
We komen nu op bekend terrein. Ik weet heel goed wat je voelt. Maar als ik er inbreng in mag geven: ondanks alle gezeik en gedoe, heb ik nog steeds spijt van dat ik de GTI ingeruild/verkocht heb. Ik had 'm veel liever willen houden als 'weekendauto' en zo hier en daar nog eens wat zelf er aan sleutelen. Helaas op dat moment niet het geld voor dergelijke constructie, maar toch.

Alle reparaties die je tot nu toe hebt uitgevoerd gaan ook zo 1-2-3 niet meer kapot. Van wat ik meekrijg op FB groepen zijn de 1.8T's echt goeie blokjes (er zijn zelfs mensen die claimen dat het het beste VW blok is dat ooit is gemaakt). Ze gaan dus zeker een heel lange tijd mee (kilometerstanden van 300-400.000 zijn niet uitzonderlijk, en relatief zijn de onderdelen niet mega duur).

Laat je de bak reviseren, eventueel bij het adres van Johan. Dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken. Stoelen met en met, velgen ook. Maak er een project van?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Voor jou bekend terrein inderdaad. Ik snap jullie wel, en ik vind het gewoon heel lastig maar ik denk toch dat ik het niet trek. De vraag is of ik mezelf hier over 10 jaar nog in zie rijden. En als dat t m niet wordt, moet ik er dan wel zoveel insteken?

Tuurlijk weet je niet wat je terug koopt, maar goed, ik weet ook niet wat dit ding nog allemaal met zich mee brengt. Onderhoudshistorie tussen 140.000 en 190.000 (aankoop van mij) is niet zo compleet en gezien dingen die kapot waren ging mijn voorganger er wat minder voorzichtig mee om dan ik.
Alle reparaties die je tot nu toe hebt uitgevoerd gaan ook zo 1-2-3 niet meer kapot.
Dit vind ik een moeilijke, want dat dacht ik ook toen de bak anderhalf jaar geleden uit elkaar werd gehaald en op dat punt sta ik nu weer.
Ik ga gewoon rond neuzen, vragen en kijken wat er op mijn pad komt.
In ieder geval al wat gekeken bij de donkergele Clio Rs'jes uit 2015, mooie wagens ook. Verder geen idee wat ik zoek want zoeken stond niet in de planning.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Ik zou voor een gebruikte bak gaan en lekker rijden, Meestal zit hier 3 maanden garantie op en kost aanzienlijk minder dan 2000€.
Het klopt dat je niet precies weet wat je er voor terug krijg, maar indien je hem zo verkoop krijg je er ook een heel stuk minder voor… ik denk dat zoizo de reparatie kosten van de inruil af gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Ik maak maandag m'n keuze definitief. Zojuist weer met maten stukje gereden en het gevoel van rijplezier is ongekend. Daarnaast helpt goed advies altijd, dus dank allen voor het steunen van mij in m'n dilemma. Net ook al maar Johan gestuurd, ik moet gewoon even m'n hart luchten en dat doe ik hier.

Nog een foto om het af te leren Screenshot_20220211-232304.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
Blijft een leuk bakkie, zeker in het echt, succes met de keuze. Oh ps heb nog steeds die gave polaroid van me auto die je vriendin gemaakt hebt op een mooi plekje in de woonkamer staan ;)
Hahaha volgens mij was dat het zusje van iemand anders Stick Out Tongue de Polaroid van mijn auto heb ik ook op een mooi plekje staan!
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Even een korte update:

De situatie is nog iets kutter dan gedacht. De auto is nog steeds niet in mijn bezit.
In principe ligt de reparatie van de bak achter op schema, omdat de monteur corona heeft gekregen. Ik laat ook gelijk mijn derde remlicht even nakijken, omdat ik zo gauw niet kon zien of ik dat zonder de spoiler te verwijderen kon fiksen. Die komt zeg maar de APK niet meer door, omdat er teveel ledjes zijn gestopt.

Maar nu: het gemekker begon vorig jaar natuurlijk al toen op een gegeven moment die auto begon te kraken. Ene monteur zei: prise-as, de andere (die eerst de revisie deed) zei dat ik er maar mee door moest rijden tot het "erg genoeg" was. Nou dat bijt me nu waarschijnlijk wel even terug. De koppeling is in al die kilometers (ik maak echt wel minimaal 20.000 km per jaar met het beestje) scheef af gaan slijten omdat de prise-as niet goed heeft gedraaid. Hierbij is mijn koppeling dus niet goed en is het vliegwiel ook niet helemaal goed meer. Vervangen of niet? Nu ligt alles los, dus ik heb maar gekozen op advies om het te laten vervangen. Hij kon niet garanderen dat ik hier nog lang mee door zou kunnen, en nu ligt het toch los. Geen zin om er met anderhalf - 2 jaar weer te gaan staan.
Voel me ondertussen wel ontzettend genaaid door die eerste garage, maar ik kan er denk ik niet zo veel mee. Het is ook nog een bekende van mijn vader dus wil het ook niet te hard gaan spelen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Verdrietig
Waarderingen: SA_Polo.6r en Pigeon
Jeetje wat kut.
Het derde remlicht was een goede inschatting. Hiervoor moet de (geplakte) spoiler er af, vervolgens het remlicht vervangen en de spoiler weer netjes geplakt. Al met al niet lastig, maar wel een vervelend klusje.

Ondanks dat het een bekende van je vader is, ben ik van mening dat je best mag zeggen dat hij foutief advies gegeven heeft en dat dit de reden is dat je nu onnodig in hogere kosten loopt. Hij zal er waarschijnlijk niks mee doen (althans, niks waar jij iets aan hebt), maar hopelijk stopt hij wel te adviseren door te rijden met iets totdat het 'erg genoeg is'. Het feit dat het geluid maakt terwijl dat niet de bedoeling is lijkt me al indicatie genoeg dat het 'erg genoeg' is, namelijk.

Hopelijk wordt het allemaal snel voor je opgelost!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!