Gert Polo 9N3 GTI Cup Edition

Garrut98

Bekend lid
386
485
112
Vanwege hoge vraag Stick Out Tongue start ik toch even mijn eigen topic.
Zoals ondertussen denk ik wel bekend heb ik sinds ongeveer anderhalf jaar een gigantisch mooie cup edition op de kop kunnen tikken. Met dit topic wil ik voortgang een beetje doorgeven en mooie verhalen maken. Voor mensen die hem nog niet hebben gezien zal ik onderin even wat foto's dumpen.

Plannen die ik nu nog heb zodra mijn portemonnee het toelaat zijn:
- verlagen
- double din radio erin zetten
- velgen repareren
- stoelen repareren en opvullen
- interieur opknappen
Motorisch wil ik hem zoveel mogelijk standaard houden (voor nu)

Onder ook het interieur opknappen valt het stuur. Ik merk dat sinds een aantal weken mijn stuur heel dof en viezig wordt aan de bovenkant en de zijkanten. Daar wil ik verandering in brengen. Ik ga eerst kijken of ik een setje kan scoren om het te herstellen, maar wil ook op zoek naar eventueel een nieuw stuur of opnieuw laten bekleden. Het liefst met zo'n mooi rood 12-uur streepje erop. Die zoektocht naar mijn ideale stuur gaat vanaf nu beginnen.
Ik zal jullie proberen een beetje lekker op de hoogte te houden.

Tot zondag ;) ,
Gert
IMG-20210716-WA0021.jpgIMG-20210716-WA0023.jpgIMG-20210716-WA0022.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Wauw, wat een prachtige CUP edition! Ik zal dit topic met veel plezier volgen vermoed ik.

Mbt je stuur. Je zou ook nog een stuur van een Golf V GTI kunnen overwegen. Kwa periode klopt dit en deze is net wat sportiever dan die van een 9N3 GTI/CUP.
Dankje!
Ik heb inderdaad een gerenoveerd golf V stuur op het oog. Lekker breed en sportief zien die er inderdaad uit. Wil gaan voor deze waarschijnlijk, maar ik vind het nog wel een hoop geld voor een stuur (€260,- ex airbag)Screenshot_20210806-180423.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Kleine update:

Hij rijdt nog, leeft nog en ziet er nog altijd even strak uit. Twee minpuntjes:
vanavond weer Max Verstappen modus op de snelweg en tijdens het aanzetten om in te halen klapt ineens een deel vermogen weg en begint m'n motorstoringslampje te knipperen. Assjemenou, wat krijgen we nu dan. Ik snelweg af, stukje rijden en vermoeden dat is op 3 poten loopt. Gek zuinig als het in z'n systeem zou passen, maar dat was niet. Kalm aan naar huis gereden en daar even OBD apparaat van pa eraan gehangen. P0304, ontsteking van cilinder 4 ziet het leven niet meer zitten. Bobines getest en ja hoor, eentje naar de knoppen. Morgen maar even nieuwe inzetten. Dan is er nog maar 1 minpunt.

en dat is nog steeds de versnellingsbak. Paar weken geleden weer voor naar de garage. Er zit gewoon een lager niet lekker in dat ding. Ik weet dat, mijn vader weet dat en ook de garage weet dat. Maar is het erg genoeg om de bak eraf te trekken en te reviseren? (Kleine kanttekening: vorig jaar oktober is ie ook al gereviseerd, maar blijkbaar alleen de "destijds kapotte delen") Volgens de garage niet. Het zit ook aan de "niet-belaste" kant, dus rij maar lekker door tot ie meer herrie begint te maken. Zint me voor geen meter, maar heb ook niet veel keus. Naar een andere garage gaan en daar weer een revisie doen ziet mijn portemonnee ook niet zitten, dus ja. Ik slaap er nog wel een paar nachtjes over.

verder nog steeds blij met m'n bommetje <3
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Mijne maakt ook een geluidje, garage zegt dat het de drukkager is oid en dat ik er door mee kan rijden tot het echt herrie is. Weet niet of het over dezelfde lager gaat maar toch..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Wel van mening dat deze dikke bak een nog wel een goede gereviseerde versnellingsbak waard is toch? Gewoon elke maand wat opzij zetten man! :)
Ga ik denk ik wel doen ja, maar hij doet het nog dus wat dat betreft is het ook geen wereldramp.

Vandaag druk bezig geweest met t scheurmonster. Het slot van de passagiers deur deed het bar slecht, dus daar heb ik even een nieuwe ingezet en ben de achtergrond van m'n Volkswagen logo op de achterklep in de kleur van de auto aan het spuiten. Uiteraard geen goede voor-foto gemaakt (oeps) en de na-foto volgt maandag ergens gok ik.
Heb wel deze gemaakt als "voor", na licht opschurenIMG_20210911_113545.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Goeiedag lui,

Nu ik allround mijn sloten heb vervangen en ik met een gerust hart weg kan lopen bij de auto is het tijd voor een volgend projectje. Eigenlijk wil ik de velgen lagen repareren, aangezien die volledig naar de getver zijn. Maar ik wil ook niet fietsen en de auto's thuis zijn ook allemaal projectjes - vader met hobby ;) - afijn, ik zit over een aantal dingen na te denken, maar toen kwam de climate control aankakken. Deze knippert soms bij het opstarten en vandaag opgezocht hoe ik erachter kom wat het is. Foutcode 4F9 02. Zekeringen of regelmodule heb ik al gelezen. Nu ben ik heel slecht met elektronica en dergelijke, dus wil ik dit aanpakken dat ook te leren. Daarnaast piept mijn ventilator (denk ik) tijdens het blazen af en toe, dus lostrekken en smeren is sowieso geen overbodige luxe.

Verder gaat het monsterbest met het beestje, rijdt heerlijk, hard en blijft mooi om te zien. Fototje van de club waarmee we naar Deutsche autofest gingen om het af te leren
IMG_4729.JPG
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Geweldig
Waarderingen: Giltix en capszz
Van uitstel komt zoals gewoonlijk afstel. Niks gedaan aan de climate control en deze heeft nu besloten helemaal op te houden met blazen. De fan piepte ook al tijdens het draaien dus uit elkaar halen, schoonmaken, smeren en anders nieuwe bestellen. Gelijk maar nieuwe aanjager en nieuwe weerstand besteld. Hij was al tijden een beetje "zenuwachtig" dus maar gewoon goede nieuwe spullen erin. Was aardig koud in de auto afgelopen dagen. Gezien de nieuwe onderdelen van autodoc nog niet binnen zijn, zal het ook wel even koud blijven. Gelukkig hebben we thuis meer hobby-autos die wonder boven wonder nu allemaal in elkaar zitten en rijden, dus mag ik m'n vaders nieuwe speeltje/project een keer mee. Zoals je kunt zien, zeker geen straf.IMG_20210912_135411__01.jpg

PS. Gisteren in Amsterdam foto's gemaakt, dus nieuwe foto's incoming.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Van uitstel komt zoals gewoonlijk afstel. Niks gedaan aan de climate control en deze heeft nu besloten helemaal op te houden met blazen. De fan piepte ook al tijdens het draaien dus uit elkaar halen, schoonmaken, smeren en anders nieuwe bestellen. Gelijk maar nieuwe aanjager en nieuwe weerstand besteld. Hij was al tijden een beetje "zenuwachtig" dus maar gewoon goede nieuwe spullen erin. Was aardig koud in de auto afgelopen dagen. Gezien de nieuwe onderdelen van autodoc nog niet binnen zijn, zal het ook wel even koud blijven. Gelukkig hebben we thuis meer hobby-autos die wonder boven wonder nu allemaal in elkaar zitten en rijden, dus mag ik m'n vaders nieuwe speeltje/project een keer mee. Zoals je kunt zien, zeker geen straf.IMG_20210912_135411__01.jpg

PS. Gisteren in Amsterdam foto's gemaakt, dus nieuwe foto's incoming.

Pfoe, damn! Vraag je vader of je je GTI mag inruilen voor zijn projectje. Mooi ding man.
Maar hopelijk is de aanjager snel ook weer gerepareerd.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!