Gefacelifte Polo

Dat is inderdaad een keuze. Snap ik. Echter de 150pk zal niet meer in de opties staan. Wat is dan voor jou de meerwaarde met jouw huidige AW en de nieuwe? Puur ontwerp/design?
Het nieuwe design, net wat strakker en wat het comfort maakt de extra opties, het bedieningspaneel in touch bedienbaar.

Ik vind de Golf 8 prachtig eruit zien, en dit is een mini golf 8.

Overigens:

Achter het stuur van de nieuwe Polo vind je de Digital Cockpit van 20,5 centimeter. Hier zie je onder andere je snelheid en kilometerstand. Wil je nog meer? Dan kies je voor de Digital Cockpit Pro. Die is met 26 cm nét iets groter en volledig aanpasbaar naar jouw wensen. Zo kun je bijvoorbeeld ook de routebeschrijving of extra informatie van assistentiesystemen weergeven.


Je kunt dus ook de keuze maken uit 2 Digital cockpits.
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
zullen ongetwijfeld wat nieuwe snufjes in en op zitten maar verder op het oog andere voorbumper en lichtunits voor/achter zijn voor mij nog geen reden om over te willen of gaan stappen maar blijft uiteraard een persoonlijke smaak en afweging...
Helemaal mee eens! Voor geldt echter dat ik nu een 1.0 TSI rij en al enige tijd twijfel om een GTI te kopen. Daarin heb ik bij nieuwe aanschaf überhaupt geen keuze en zal het wel dit “nieuwe” model moeten worden.

Aanvullende vraag: bij “normaal” rijgedrag, dus netjes aan de snelheid houdend ;) ,wat is dan je gemiddelde verbruik bij een GTI?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Helemaal mee eens! Voor geldt echter dat ik nu een 1.0 TSI rij en al enige tijd twijfel om een GTI te kopen. Daarin heb ik bij nieuwe aanschaf überhaupt geen keuze en zal het wel dit “nieuwe” model moeten worden.

Aanvullende vraag: bij “normaal” rijgedrag, dus netjes aan de snelheid houdend ;) ,wat is dan je gemiddelde verbruik bij een GTI?
Kortere stukjes a8km doet ie 1:10 (dagelijkse woon werk km)
langere stukken doet ie 1:15
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
inderdaad netjes aan snelheid houden, langere afstanden, cruise control ben ik wel eens richting 1:17 a 1:18 gegaan volgens computer maar dan moet je je goed beheersen ( waar ik niet altijd in uitblink :mrgreen: ) maar op de korte stukjes zal het inderdaad wel ergens in de buurt van 1:12 of zo liggen ongeveer gemiddeld schat ik zo in.... Moet eerlijk zijn let daar normaal gesproken nooit op. Voor zuinig rijden moet je geen GTI kopen....
 
juist een filmke bekeken van de nieuwe polo R line, nieuwe MMI is wel mooi vlak zonder die knoppen, maar de huidige vind ik gemakkelijk met langs beide zijden de snelle toegang tot functies. dus twijfel geval.
de airco zonder knoppen vind ik maar niets, klote als je dat nie kunt bedienen op het gevoel zonder te kijken tijdens het rijden.
wat ik wel leuk vond is de nieuwe DSG pook, met die verlichting in. zou zo iets nog wel willen in mijn wagen.. ;) :cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
juist een filmke bekeken van de nieuwe polo R line, nieuwe MMI is wel mooi vlak zonder die knoppen, maar de huidige vind ik gemakkelijk met langs beide zijden de snelle toegang tot functies. dus twijfel geval.
de airco zonder knoppen vind ik maar niets, klote als je dat nie kunt bedienen op het gevoel zonder te kijken tijdens het rijden.
wat ik wel leuk vond is de nieuwe DSG pook, met die verlichting in. zou zo iets nog wel willen in mijn wagen.. ;) :cool:
en als ik de prijs vergelijk (in België) van mijn wagen met de nieuwe versie van mijn uitvoering, dan ligt de nieuwe al bijna 1400€ hoger dan de mijne.. en dit met alles dat ik als optie er bij heb genomen inbegrepen (Sebring alu velgen, LED pakket, comfort pack, travel pack, climatronic, AID display..)
heb zelfs een volwaardig reserve wiel er gratis bij onderhandeld ;)
nadien wel nog zelf mijn origineel grote dakspoiler gemonteerd en OZ rally/racing velgen aan toegevoegd en een Helix Sub geïnstalleerd.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
De officiële wereldpremière van de "nieuwe" Polo GTI. Helaas is het maar bij één foto gebleven. Bijzonder... zie hier.

Update (11.18u): hier staan nu alle foto's online.
Update (17.23u): YouTube zie hier.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Mooie vernieuwde Polo. Dikke velgen, prachtig interieur maar ik kan echt
niet wennen aan die achterlichten... Echt heel jammer...
Persoonlijk vind ik de velgen ook erg fraai! Het rode accent over het gehele dashboard vind ik dan weer minder, maar dat heeft de huidige GTI ook geloof ik. En wanneer ik tóch nog voor een nieuwe GTI wil gaan dan heb ik geen andere keuze m.b.t. die achterlichten ;) Of switchen naar een ander merk, lastig.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
‘combinatie met de standaard zeventraps automatische DSG-transmissie (….)’

Ik ga er dan vanuit dat er een DQ381 in ligt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!