ernstige motorschade of nog te repareren? polo 9N tdi 70pk

het is dus idd een auto met airco. Als ik het hele front eraf haal, dan zit ik dus idd met het leeg laten lopen en opnieuw vullen van de airco.
Volgens het werkplaatshandboek is het mogelijk om de motor er via de onderkant uit te laten zakken, echter bij motorcode BNM alleen zonder versnellingsbak.

Aangezien ik de motor met versnellingsbak en al eronder uit wil hebben, heb ik het hele subframe er maar afgehaald. Veel extra werk, maar het creert wel veel ruimte en maakt het makkelijk om straks de auto met de brug van de motor en versnelligngsbak af te tillen.

Een onaangename verassing kwam ik nog tegen toen ik de slang tussen de intercooler en de turbo eraf trok. Daar kwam een enorme plas olie uit! Ik begin dus echt heel benieuwd te worden naar wat er in hemelsnaam allemaal kapot gelopen is in die motor aangezien er zelfs olie via de turbo naar buiten gespoten is.

Maandag gaan we weer verder met sleutelen en ik zal eens wat fotos nemen van de schade :)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 TDI 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!