eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

Even de todo list aangepast. Helaas nog steeds aan het wachten op de 42dd catch can. Er komen later ook nog plasma coils in de WRC en ga een fluidampr monteren om eens te testen. Vriend van mij heeft de runnerflap delete van APR op z'n tfsi gedaan. Zou ik graag ook nog doen, maar is nogal een zware klus.
precies chinees voor mij Stick Out Tongue
 
Hehe ff googlen eh Stick Out Tongue

Wat betreft de ophanging ben ik er nog niet uit. De plasma coils zijn andere bobines die zorgen voor een krachtigere ontsteking en zijn zeer robuust. de fluiddampr is een demperpoelie die de krukaspoelie vervangt en zorgt voor minder trillingen oa bij het schakelen en zorgt voor minder rammelen van de versnellingbak. En er zitten flappen/kleppen in de intake manifold van de 2.0 tfsi en deze worden aangestuurd door de software. Waarom dat die er zitten vraag ik mij nu nog af, maar ook in open stand houden die de luchtflow tegen...
 
Jij bent blijkbaar wel goed thuis in de auto mechaniek?
Ik zou zelf niet weten hoe eraan te beginnen. Kan olie en filter vervangen, banden wisselen,... Da zal t wel zo zijn denk ik. Op e paar kleine prullen na misschien. Maarja, ieder zijn ding hè. Moet tof zijn als je alles zelf kan/durft. Al die aanpassingen zijn wel dure grapjes vermoed ik?
 
Volkswagen  Polo 6R WRC  2.0 TSI 
Stage 1,5 software zit erin en gaan loggen op de baan vandaag. Zo goed als geen aanpassingen moeten doen. Loopt perfect op 1.4 bar turbodruk en 130bar brandstofdruk. 102 octaan brandstof gaat bijna geen verschil maken, omdat de ECU gewoon niks terug regelt op voorontsteking. Motor krijgt genoeg lucht via de stock intake, veel beter zelfs dan een vw racing CAI op de edition 30. Maar dat kan gewoon te maken hebben met de vervuiling van de kleppen op de edition 30.

Ervaring tot nu toe; Zo soepel als origineel alleen blijft ie nu gewoon doortrekken tot 7000rpm :mrgreen: Gaat dus als de brandweer. Geschat vermogen is 330pk.
 
Tractie is ook in orde zelfs met dit bagger weer. Laat zelfs de esp en asr opstaan, voelt allemaal perfect aan (inclusief de knallen :) ). Al kan het bochtenwerk natuurlijk wel een pak beter met een andere ophanging. Andere bandjes gaan ook wel helpen, ben de dunlopjes ondertussen wel beu en ben aant kijken voor een michelin ps of een goodyear asymmetric.

Ik heb de Goodyear Eagle Asymmetric 2 nu een jaar er onder liggen en ben erg tevreden, vooral op droog wegdek. Wegrijden op sneeuw had ik wel iets meer van verwacht, remmen gaat dan wel weer goed. Michelin PS was niet beschikbaar voor mijn 16 inch velgen.
 
Klinkt heel goed. De onze is nog maagdelijk standaard...mssch na de zomer naar 300 paardjes. Zal wel onze max worden. Wil er ook niet teveel centjes inpompen. Is voor iedereen natuurlijk anders. Gelukkig maar! Anders hadden we allemaal t zelfde gerief he.
Morgenvroeg gaat onze binnen voor een oliewissel, wegens teveel Sludge ( geel dun papje aan de oliedop) en dat al na 8500km! Vind ik wel erg snel. Hij word soms enkele dagen niet gebruikt, maar de andere dagen doet hij toch 70km per dag. Is toch niet kort,kort. Zou condens niet mogen. Garage had toch ook liever de olie eraf. Ook al kan t volgens dieteren geen kwaad. Ik laat er alleszins geen longlife meer opdoen. Gewoon 1 keer per jaar een wissel. Zal zeker niet slechter zijn. Gaat hij ook normaal gezien minder olie verbruiken. Nu op 8500 km 1 liter bijgevuld en staat nu in t midden vd markering. Valt mee, maar vind ik teveel.
Voor de rest een wolf(je) in schaapskleren Nog geen spijt van de aankoop gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R WRC  2.0 TSI 
Klinkt heel goed. De onze is nog maagdelijk standaard...mssch na de zomer naar 300 paardjes. Zal wel onze max worden. Wil er ook niet teveel centjes inpompen. Is voor iedereen natuurlijk anders. Gelukkig maar! Anders hadden we allemaal t zelfde gerief he.
Morgenvroeg gaat onze binnen voor een oliewissel, wegens teveel Sludge ( geel dun papje aan de oliedop) en dat al na 8500km! Vind ik wel erg snel. Hij word soms enkele dagen niet gebruikt, maar de andere dagen doet hij toch 70km per dag. Is toch niet kort,kort. Zou condens niet mogen. Garage had toch ook liever de olie eraf. Ook al kan t volgens dieteren geen kwaad. Ik laat er alleszins geen longlife meer opdoen. Gewoon 1 keer per jaar een wissel. Zal zeker niet slechter zijn. Gaat hij ook normaal gezien minder olie verbruiken. Nu op 8500 km 1 liter bijgevuld en staat nu in t midden vd markering. Valt mee, maar vind ik teveel.
Voor de rest een wolf(je) in schaapskleren Nog geen spijt van de aankoop gehad.

Hmm idd vreemd, de mijne staat meestal ook 4-5 dagen stil en dan int weekend crossen. Catch can zit met dit weer ook snel vol met vocht en rommel maar nog geen sludge gezien aan de dop. Verstandig om de olie nu direct te vervangen en doe er maar lekkere 5W40 505.01 op, gaat ie idd ook minder verbruiken.
 
Hmm idd vreemd, de mijne staat meestal ook 4-5 dagen stil en dan int weekend crossen. Catch can zit met dit weer ook snel vol met vocht en rommel maar nog geen sludge gezien aan de dop. Verstandig om de olie nu direct te vervangen en doe er maar lekkere 5W40 505.01 op, gaat ie idd ook minder verbruiken.
Net oliewissel gekregen. Nu eens benieuwd of de dop proper gaat blijven. Was wel aangenaam verrast door de prijs (olie,filter,dichting en werkuren) 144 euro betaald. Vind ik schappelijk voor vw. Bij citroen betaalde ik vroeger al meer!
Btw, waar heb jij de catchcan laten zetten en wat kost dat? Probleem komt volgens mij door een erg slechte ontluchting vh blok/ karter. Zonder dop opendraaien of pijlstok uittrekken kwam de olie er erg "klotsend" uit. Dan krijg je ook meer olieverbruik en condens in het blok.
 
Volkswagen  Polo 6R WRC  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!