eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

243 kw is net een beetje meer dan je Ibiza had volgens mij?
Hoe voelt dit aan ten opzichte van de ibi?

Ibi = tractor WRC = F16 :mrgreen: (volgens mij haal je pks en kWs door elkaar, de ibiza staat afgesteld op 200pk)

Nee, is gewoon niet te vergelijken. De Ibiza gaat goed vooruit maar als je dan in de Polo stapt dat is toch nog iets anders. Is turbo diesel tegen een turbo benzine (147kW vs 243kW+). Polo is vele male sneller, die trekt echt als een raket weg van de ibiza hoor. Ik moet eigelijk eens een geijkte testbank opzoeken om te weten hoeveel vermogen ie nu maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid
Nog extra plannen (komt wss door de medicatie die ik neem :mrgreen:):
- RS3 LPFP komt er nu maandag in
- RS4 fuel regulator klep
- Sportkat weg en een mooie buis (ben dat las gepruts beu)
.... gaat vervolgd worden Stick Out Tongue

2l9rzfl.jpg

grtzz
 
Sorry iichel, maar ik kijk niet naar pks, interesseert me geen bal. Maar naar betrouwbaarheid... Deze upgrades geven bijna geen pk winst.
Ik zie waardes van WRC's op testbank met 400pk en meer. Geloof er geen zak van ;) De eigenaar kent motorisch te weinig en tuners blijven maar met cijfertjes zwaaien en hun geld aftroggelen na mechanische pech.
Die van mij hoeft die extreme waardes niet te hebben, duurzaamheid is vele maal belangrijker. Waarom denk je dat ie gastjes na enkele maanden hun bak verkopen? Omdat er wss iets mee aan de hand is. Ik heb de mijne al 2jaar en ga hem niet wegdoen.
 
Laatst bewerkt:
300 pk is meer dan genoeg voor een polo Big Grin.
Een sperdiff mis ik nog he ;)

Nog een voorbeeld de cam follower die ik overlaatst vervangen heb (moest eigelijk niet vervangen worden) slijt sneller met een APR pomp omdat die een dikkere veer heeft. Zijn weinig mensen die dat weten en wat gebeurt er:

Thomas100_0507web.JPG

+ nokkenas naar de zak...

Zoiets gaat een tuner u nooit vertellen denk ik, als ze uw een loba of APR pomp willen aansmeren...
 
Amai veel stof :rolleyes:

Still going strong maar ben van plan om binnenkort maar eens een Sachs performance clutch te monteren. Originele koppeling lijkt soms een beetje te plakken. Begint een beetje irritant te worden met terugschakelen, smorgens op de snelweg. 67k op de teller. Remmen lijken maar niet te verslijten, tarox goed spul.

2nu3875.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!