eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

Verbruik na het chippen is wel wat omhoog gegaan. Zie nu gemiddelde van 11,5l/100km op dashboard. Is natuurlijk niet meer dan logisch, de motor jaagt er serieus wat benzine door als je vermogen vraagt. Gemiddelde zakt wel snel als je terug wat rustiger gaat rijden.
Bij ons staat er nu een algemeen gemiddelde op van 8,2. Er wordt meestal wel rustig mee gereden door de vrouw. Ik rij er ook rustig mee, en geef af en toe is goe gas. Als ik een rit sportief rijd, kom ik voor die rit op een 11 a 12 liter. Maar ik moet maar 220 paardjes eten geven he :)
 
Volkswagen  Polo 6R WRC  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid
2ii8hn4.jpg

42dd catch can, alleen niet plug & play te monteren op een polo. Maar gaan we zeker mooi oplossen.
 
Eddy! Jou had ik net nodig, haha. Ik ben op zoek naar een FMIC voor mijn FR (1.9 TDi). Ik heb nu een SMIC, ik zag dat jij ook overgestapt was naar een FMIC op je ibi. Welke en waar heb jij die besteld en wat heeft ie je gekost?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Eddy! Jou had ik net nodig, haha. Ik ben op zoek naar een FMIC voor mijn FR (1.9 TDi). Ik heb nu een SMIC, ik zag dat jij ook overgestapt was naar een FMIC op je ibi. Welke en waar heb jij die besteld en wat heeft ie je gekost?

http://www.darksidedevelopments.co....ooler-for-seat-ibiza-vw-polo-skoda-fabia.html
Je kan niet beter en goedkoper hebben denk ik. Dikkere core, gelast en snelle levering indien op stock.

http://www.darksidedevelopments.co....-vw-polo-skoda-fabia-with-seatsport-fmic.html

Dit zijn de buizen.
 
Daar was ik al bang voor. Dat gaat mijn portemonnee niet leuk vinden aangezien ik ook een grotere turbo wil Stick Out Tongue.

Als je de volledige originele IC kit van de cupra wil, betaal je gemakkelijk 1500€+ voor alle onderdelen. Ze durven gemakkelijk 200€ vragen voor 1 korte slang en dan zit je nog met die crap klikverbindingen. Dus die van darkside is echt de goedkoopste. Zowieso niet voor de stock IC van een cupra gaan. Die end tanks zijn gepressed en niet gelast. Met iets ofwat turbodruk blaas je die direct kapot en gaat lekken.

Een turbo kan je best ineens voor een gt2260v met origineel spruitstuk gaan. Met de originele kkk turbo moet je niet gaan tunen, die turbo is echt niets waard. Helaas kost dat allemaal wel wat geld ja, maar dan heb je het ineens tegoei en zit je achteraf niet te sukkelen. Neem eens contact op met Johan van VVT.

Ik rij zelf met een gt17 hybride turbo, en piping kit van forge volledig aangepast zonder klikverbindingen (met egr powerpipe) en dan de IC van darskide. Van 60k getuned en nu 200k op de klok.
 
@eddyfr mooie updates! Zijn dat de R8 coil packs? Zou je mij kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is? Zat hier zelf ook voor te kijken voor mijn GTI, een grotere vonk en hogere betrouwbaarheid is wat ik hierover kon vinden maar dat werd niet echt bevestigd. Moet je dan ook andere zaken aanpassen zoals de bekabeling?
 
@eddyfr mooie updates! Zijn dat de R8 coil packs? Zou je mij kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is? Zat hier zelf ook voor te kijken voor mijn GTI, een grotere vonk en hogere betrouwbaarheid is wat ik hierover kon vinden maar dat werd niet echt bevestigd. Moet je dan ook andere zaken aanpassen zoals de bekabeling?

Niks voor aanpassen, heb het niet kunnen laten en ze al gemonteerd. Zal strak ff foto's posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: IbifaHo
@eddyfr mooie updates! Zijn dat de R8 coil packs? Zou je mij kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is? Zat hier zelf ook voor te kijken voor mijn GTI, een grotere vonk en hogere betrouwbaarheid is wat ik hierover kon vinden maar dat werd niet echt bevestigd. Moet je dan ook andere zaken aanpassen zoals de bekabeling?

Hey Noel, dacht eerst dat je een golf gti had gekocht met 2.0 motor. Ik vrees dat deze niet gaan passen op een 1.4 tsi! Volgens mij is er enkel een ombouwset voor de 1.8T maar niet voor de 1.4. De 2.0 bobines zijn volgens mij te groot.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!