Durban's R-line

Lekker dat je deze foutmeldingen hebt kunnen oplossen door/met deze goede
en duidelijke retrofit voor het vervangen van je brandstofpomp en filter :) (goed bezig geweest).

Klein vraagje nog over het verlengen van de brandstofslang heb je daar een stukje pijp gebruikt wat er in past voor
de stevigheid of is de blauwe slang stevig genoeg.


Goed dat je het vraagt, ik had een verloop stukje nodig van 6 mm naar 8 mm.

Het stukje rubber van 8 mm is flexibel en kun je alle kanten mee uit en is niet zo probleem maar de 6 mm blauwe stugge kunststof slang wel.
Verloop stukjes had ik wel liggen maar niet de juiste, kunststof op kunststof gaat hem ook niet worden.

Ik heb de aansluiting van de blauwe leiding afgeknipt, en het andere stukje laten zitten in de slang voor meer stevigheid. Met een klein beetje kracht kun je rubberen brandstofslang over de blauwe heen schuiven en aan draaien met een klem..


IMG_0989.JPG
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Polo was even helemaal screwy.gif van het padje af ..

Tijd voor een grote onderhoudsbeurt en nog wat dingen.

Even terug had een storing met noodloop tot gevolg, vermoed toch dat GTL de boosdoener was, met de warmte 30+ had ik er alleen last van misschien is het de viscositeit van de brandstof, de Ecu doet zijn best maar raakt een beetje ongeregeld, er zijn ook geen defecten aan de brandstofpomp.

Storingscodes uitgelezen met VCDS is geen probleem maar de waardes GTL kloppen allemaal voor geen kant, ondertussen zoveel getallen gezien kom er ven niet uit.. je zou iemand moeten vinden die er meer vanaf weet..

Onder tussen de motor geflusht en olie ververst dit keer van het merk Motul 5w 30 vol Synthetische, alle filters zijn vervangen en weer terug op de oude vertrouwde diesel, de motor loopt netjes zonder geklop , geratel of noodloop actie.. ( verschil is op GTL loopt de auto mooier en stiller, nu op Diesel meer hoorbaar)

IMG_1028 (1).JPG


De olie aftapplug heb ik even aangepast met een Neodymium magneet, de bout in de draaibank en een gaatje van 10mm inboren, het magneetje intikken met een kunststof hamer anders sla je de magneet naar de filistijnen. Ze zijn ook kant en klaar te koop..

19197684_1335220519859500_1125288606_o (1).jpg

Eerst een afspraak maken voor complete diagnose misschien zit toch ergens een fout ? of heb ik een ecu update nodig maar ja welke versie ?? Ik zag ergens een bericht van een monteur die had na de update geen last meer van diesel lucht om en in de auto, heb het al eens eerder hier beschreven op het forum en er zijn meerde diesel rijders die er last van hebben.

toch heb ik het vermoeden dat de verstuivers een keer de geest geven, als ze moeten vervangen gaan ze alle 4 eruit voor nieuwe. De oude verstuivers worden nagekeken en gereinigd. Niet normaal toch net op de 100.000 km

kijk even geen auto brug beschikbaar dan maar zo sleutelen ..
19126208_1335220479859504_199911611_o.jpg


Ik heb een log gemaakt om de paar dagen dus van GTL naar diesel, Zie je de waardes verlopen.


Test met GTL - Gas To Liquid 1
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)

18:01:08
IDE00188-ENG102817 Fuel high pressure: actual value-FUP_FIL 26.422 MPa
IDE00196-ENG100000 Engine oil temperature-TOIL 81 °C
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6923 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.3045 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 1.1626 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.1910 mg/stroke
IDE00589 Fuel pressure 27550 kPa rel

Test met GTL - Gas To Liquid 2
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)

09:33:44
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 27563.477 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6030 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.2108 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 1.1475 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.1921 mg/stroke
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF -0.079 MPa
IDE02228-ENG100386 Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL 00000001
IDE03892-ENG102868 Fuel high pressure sensor: unconditioned voltage-VP_PFU 1.0316 V
IDE05632-ENG101485 Fuel pressure regulator valve actual value-CFB_PCV_MES 0.356 A





Test met originele Diesel 1
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)

19:25:12
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 36425.781 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.5532 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 0.0042 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.2430 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.3496 mg/stroke
IDE00407-ENG101894 Rail pressure regulation: status-LV_VCV_CTL 00000000
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 17.986 %
IDE00589 Fuel pressure 37910 kPa rel
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF 0.256 MPa
IDE02228-ENG100386 Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL 00000001
IDE03892-ENG102868 Fuel high pressure sensor: unconditioned voltage-VP_PFU 1.2402 V
IDE05632-ENG101485 Fuel pressure regulator valve actual value-CFB_PCV_MES 0.515 A


Test met originele Diesel 2
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)

16:09:13
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 33178.711 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.4612 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 0.0090 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 -0.0617 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.4722 mg/stroke
IDE00407-ENG101894 Rail pressure regulation: status-LV_VCV_CTL 00000000
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 16.983 %
IDE00589 Fuel pressure 32640 kPa rel
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF 0.061 MPa
IDE02228-ENG100386 Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL 00000001
IDE05632-ENG101485 Fuel pressure regulator valve actual value-CFB_PCV_MES 0.486 A
ENG106693-ENG101000 Fuel high pressure commanded value_1-FUP_SP_KPA_ENVD 0.000 kPa


Test met originele Diesel 3
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)

09:57:22
IDE00196-ENG100000 Engine oil temperature-TOIL 82 °C
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6341 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.2338 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.2119 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.7128 mg/stroke
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 17.010 %
IDE00589 Fuel pressure 35740 kPa rel
IDE03892-ENG102868 Fuel high pressure sensor: unconditioned voltage-VP_PFU 1.1879 V



Test met originele Diesel 4

Sunday,18,June,2017,16:09:16:01249

Address 01: Engine (03L 906 023 MA)

16:09:08
IDE00188-ENG102817 Fuel high pressure: actual value-FUP_FIL 34.106 MPa
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 34393.311 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -1.1355 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 0.1749 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.4210 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.7125 mg/stroke
IDE00407-ENG101894 Rail pressure regulation: status-LV_VCV_CTL 00000000
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 17.220 %
IDE00476-ENG104101 Fuel Metering Valve-VCV 21.031 %
IDE00589 Fuel pressure 33510 kPa rel
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF 0.116 MPa
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Misschien wel interessant,
Info over de common Rail Injection 1.2 Tdi en de 1.6 Tdi

- 3 CYLINDER TDI ENGINE WITH COMMON RAIL FUEL INJECTION SYSTEM. PDF
SSP 465 1.2L 3 cylinder TDI engine with common rail fuel injection system.pdf - Autorepairmanuals.ws Data Center

- 1.6L TDI ENGINE WITH COMMON RAIL INJECTION SYSTEM. PDF
SSP 442 1.6L TDI engine with common rail injection system.pdf - Autorepairmanuals.ws Data Center


op een andere manier weet niet of het werkt hieronder in PDF bestand downloaden GsNJNwuI-UM.gif
 

Bijlagen

  • SSP 465 1.2L 3 cylinder TDI engine with common rail fuel injection system.pdf
    3.1 MB · Weergaven: 2
  • SSP 442 1.6L TDI engine with common rail injection system.pdf
    2.7 MB · Weergaven: 2
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
zit bijna 1000 bar verschil tussen GPL en diesel op je raildruk...

Durban 16:09:08
IDE00188-ENG102817 Fuel high pressure: actual value-FUP_FIL 34.106 MPa
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 34393.311 kPa

Apart een aardig verschil met iemand anders..

20170518_191553.thumb.jpg.0f722141ac9e67f76cc82b84b383c3a5.jpg
20170518_233253.thumb.jpg.bae516ce4a408ed0be33981fb277d281.jpg
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
iemand op amtgarageforum met hetzelfde probleem:

Deze VW Polo heeft motorstoring P0087, brandstof rail/ systeemdruk laag,
en gaat bij de eerste keer wegrijden/vermogen vragen direct in storing.
Gevraagde brandstofdruk wijkt dan af van geleverde brandstofdruk.
Vervangen zijn, brandstof opvoerpomp, brandstoffilters (originele) ivm. te lage opvoerdruk.
Opvoerdruk daarna gemeten en is 5,3 bar en dit is goed volgens opgegeven waarde van VW.
Storing blijft helaas terugkomen.

Druksensor, drukregelaar en brandstofdoseerklep op hogedrukpomp vervangen, helaas zonder resultaat.
Hogedrukpomp en verstuivers laten testen, verstuivers zijn prima, hogedrukpomp had een defecte plunjer en haalde zijn druk niet.
Pomp laten repareren en probleem opgelost dachten wij, maar weer helaas, storing blijft terugkomen.

658249-20161210_091604-1 (1).jpg
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
iemand op amtgarageforum met hetzelfde probleem:

Deze VW Polo heeft motorstoring P0087, brandstof rail/ systeemdruk laag,
en gaat bij de eerste keer wegrijden/vermogen vragen direct in storing.
Gevraagde brandstofdruk wijkt dan af van geleverde brandstofdruk.
Vervangen zijn, brandstof opvoerpomp, brandstoffilters (originele) ivm. te lage opvoerdruk.
Opvoerdruk daarna gemeten en is 5,3 bar en dit is goed volgens opgegeven waarde van VW.
Storing blijft helaas terugkomen.

Druksensor, drukregelaar en brandstofdoseerklep op hogedrukpomp vervangen, helaas zonder resultaat.
Hogedrukpomp en verstuivers laten testen, verstuivers zijn prima, hogedrukpomp had een defecte plunjer en haalde zijn druk niet.
Pomp laten repareren en probleem opgelost dachten wij, maar weer helaas, storing blijft terugkomen.

658249-20161210_091604-1 (1).jpg
Hebben deze heren al een uitkomst? Verstuivers zijn vrij populair, sneuvelen redelijk vaak:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Hebben deze heren al een uitkomst? Verstuivers zijn vrij populair, sneuvelen redelijk vaak:rolleyes:

je bedoelt op amtgarageforum ? ik heb geen oplossing of antwoordt kunnen vinden.

het laatste antwoordt is : ( Wellicht ver gezocht.. Maar Is timing motor al gecontroleerd (basis van motorblok)?!
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Maar wat vind je zelf van de correctie waarden van je verstuivers? Ik ben niet zo thuis in het GTL gebeuren als jij dat bent, maar hoe staat het met de smerende eigenschappen van GTL? Kan GTL, diesel volledig vervangen in een diesel personenwagen die hier niet specifiek voor ontworpen is? Persoonlijk ga ik richting de verstuivers (alhoewel dit ook een vermoeden is) maar ben ook benieuwd wat voor een invloed GTL heeft op de duurzaamheid van het brandstofsysteem van jou polo.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Op het moment weet ik het niet, de auto start perfect en loopt als een zonnetje ook No smoke 1f4a8.png of schommelen in toeren alleen de waardes van elke verstuiver lopen ver uit een.

Eerst breng ik de polo naar een bekende diesel service Diesel Büchli, kijken of ze nog iets anders ontdekken dan alleen de verstuiver. Ik ben benieuwd of het komt door de vervuilde diesel, slijtage of door slechte kwaliteit materiaal, metaalmoeheid, stress !!

Met de Polo wordt verder normaal mee gereden en niet dagelijks gebruikt, wat mogelijk is door korte ritjes rijden waardoor je ophoping van vervuiling krijgt. Zeg het maar.. pieker.gif

Als ik aan de verstuivers begin gaan ze alle vier eruit voor nieuwe ben er niet zo blij mee, de oude verstuivers worden nagekeken op een testbank, als deze weer in orde zijn komen er andere nozzels op. 1f4a8.png 1f4a8.png

Ja en dan over GTL wat zal ik zeggen .. ik heb net een half jaar mee gereden met plezier, al kost deze schone brandstof iets meer daar heb ik wel voor over als het beter is voor je motor en milieu.
wat ik eerder vertelde de motor loopt rustiger/ stiller door GTL, je zou zeggen door betere smering brandstof hij pakt ook beter op als je gas geeft. ik vind de brandstof vetter dan diesel kan het niet uit leggen.
Als je de onderzoeken leest hieronder in Pdf is het voor elke diesel geschikt.

ik weet iemand met een diesel boot die vaart op GTL daar liggen twee Vetus Deutz in hij wil niet meer anders..
denk de deze motoren bij elkaar 25.000 kosten als ze in de soep draaien door GTL dan heb iemand (de maker) een probleem.

Ik zie alleen een klein probleem met de computer/Ecu van de auto denkt dat ik diesel rijd, terwijl de structuur en viscositeit GTL anders is.
daarom alleen in de noodloop bij 30+ graden in de buitenlucht de auto stond de hele dag met de kont in de zon, het zal wel veel warmer zijn geweest in de auto.. ( Polo zonnesteek screwy.gif ) Volgens mij weet Jos of ?? er wel meer van af.

Wat ik niet over kan oordelen met GTL blijft de DPF/roetfilter schoon dat regenereren niet of minder nodig zal zijn, ook minder tot geen problemen met de EGR klep door roet aanslag.

Voor meer leesvoer:


http://www.gtl.nu/media/attachments/gevatspecialgtlwebsite.pdf

http://publications.tno.nl/publication/34616398/d0Gfvq/TNO-2014-R10588-NL.pdf

https://www.josboone.nl/download/file:final-approved-position-paper-dutch11

Brandstoffen voor het wegverkeer TNO : Opmaak 1

V-power diesel bevat een gedeelte GTL diesel : brandstoffen_anwb.pdf


Gaap .. goed weekend sleep.gif
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Syste
Interessante topic. Leuk om te zien hoe je dit hebt aangepakt en deelt met anderen. Ik ben namelijk ook van plan om mijn polo 1.6 tdi te optimaliseren middels een andere turbo, van een Golf GTD. Ik zit alleen met het feit dat het verwijderen van het roetfilter nu problemen oplevert met de nieuwe apk regels. Ben benieuwd hoe jij dit opgelost hebt? Ik vind het ook wel interessant om te weten of de brandstofdruk problemen inmiddels opgelost zijn? Ik weet dat de commonrail pomp van zowel de 1.6 tdi als de 2.0 tdi gevoelig zijn voor additieven of andere brandstof. Deze pomp hoeft maar even zonder smering te lopen en het is gedaan.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 90 PK 
Interessante topic. Leuk om te zien hoe je dit hebt aangepakt en deelt met anderen. Ik ben namelijk ook van plan om mijn polo 1.6 tdi te optimaliseren middels een andere turbo, van een Golf GTD. Ik zit alleen met het feit dat het verwijderen van het roetfilter nu problemen oplevert met de nieuwe apk regels. Ben benieuwd hoe jij dit opgelost hebt? Ik vind het ook wel interessant om te weten of de brandstofdruk problemen inmiddels opgelost zijn? Ik weet dat de commonrail pomp van zowel de 1.6 tdi als de 2.0 tdi gevoelig zijn voor additieven of andere brandstof. Deze pomp hoeft maar even zonder smering te lopen en het is gedaan.

Geen roetfilter bij autos met bj 2010 of hoger die wel affabriek een roetfilter hebben gehad is apk afkeur en vanaf 2019 zelfs strafbaar. Maar momenteel wordt de controle alleen nog maar optisch gedaan, dus als je de filter er alleen uit haalt en de boel mooi dichtlast dan is het niet te zien, of de keuringmeester geeft even paar keer goed gas [emoji28]. Voor modellen van voor 2010 is een uitzondering gemaakt, als je hier de roetfilter verwijderd kun je online op de site van de rdw aangeven dat dit is gebeurd, vervolgens krijg je thuis een nieuw kentekenbewijs geleverd en je wegenbelasting gaat 10% omhoog, als het goed is. De polo van Durban staat te koop op marktplaats voor 12,5k tof ding, maar moet zeggen dat de koper wel ingelicht moet worden over het feit dat deze auto geen roetfilter meer heeft en dus eigenlijk afgekeurd is. Een nieuwe roetfilter en egr plaatsen gaat een grote kostenpost zijn voor de koper. Dan heb je de vraag nog of dat wel goed blijft werken met de grotere turbo en extra vermogen...msschien is deze al binnen mum van tijd vol en verstopt.

Ik had zelf ook overwogen om een grotere turbo te nemen, sterker nog ik had het al gedaan alleen deze weer retour gedaan omdat hij beschadigd was. Bij mij is de egr en dpf er ook uit, maar mijn auto is van 2009. Ik heb hem trouwens ook nog niet gemeld bij de rdw hoor [emoji28]. Doe het wel als ik de auto in 2019 nog heb.
 
Geen roetfilter bij autos met bj 2010 of hoger die wel affabriek een roetfilter hebben gehad is apk afkeur en vanaf 2019 zelfs strafbaar. Maar momenteel wordt de controle alleen nog maar optisch gedaan, dus als je de filter er alleen uit haalt en de boel mooi dichtlast dan is het niet te zien, of de keuringmeester geeft even paar keer goed gas [emoji28]. Voor modellen van voor 2010 is een uitzondering gemaakt, als je hier de roetfilter verwijderd kun je online op de site van de rdw aangeven dat dit is gebeurd, vervolgens krijg je thuis een nieuw kentekenbewijs geleverd en je wegenbelasting gaat 10% omhoog, als het goed is. De polo van Durban staat te koop op marktplaats voor 12,5k tof ding, maar moet zeggen dat de koper wel ingelicht moet worden over het feit dat deze auto geen roetfilter meer heeft en dus eigenlijk afgekeurd is. Een nieuwe roetfilter en egr plaatsen gaat een grote kostenpost zijn voor de koper. Dan heb je de vraag nog of dat wel goed blijft werken met de grotere turbo en extra vermogen...msschien is deze al binnen mum van tijd vol en verstopt.

Ik had zelf ook overwogen om een grotere turbo te nemen, sterker nog ik had het al gedaan alleen deze weer retour gedaan omdat hij beschadigd was. Bij mij is de egr en dpf er ook uit, maar mijn auto is van 2009. Ik heb hem trouwens ook nog niet gemeld bij de rdw hoor [emoji28]. Doe het wel als ik de auto in 2019 nog heb.

dat heeft hij wel aangegeven: dpf delete egr delete
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Geen roetfilter bij autos met bj 2010 of hoger die wel affabriek een roetfilter hebben gehad is apk afkeur en vanaf 2019 zelfs strafbaar. Maar momenteel wordt de controle alleen nog maar optisch gedaan, dus als je de filter er alleen uit haalt en de boel mooi dichtlast dan is het niet te zien, of de keuringmeester geeft even paar keer goed gas [emoji28]. Voor modellen van voor 2010 is een uitzondering gemaakt, als je hier de roetfilter verwijderd kun je online op de site van de rdw aangeven dat dit is gebeurd, vervolgens krijg je thuis een nieuw kentekenbewijs geleverd en je wegenbelasting gaat 10% omhoog, als het goed is. De polo van Durban staat te koop op marktplaats voor 12,5k tof ding, maar moet zeggen dat de koper wel ingelicht moet worden over het feit dat deze auto geen roetfilter meer heeft en dus eigenlijk afgekeurd is. Een nieuwe roetfilter en egr plaatsen gaat een grote kostenpost zijn voor de koper. Dan heb je de vraag nog of dat wel goed blijft werken met de grotere turbo en extra vermogen...msschien is deze al binnen mum van tijd vol en verstopt.

Ik had zelf ook overwogen om een grotere turbo te nemen, sterker nog ik had het al gedaan alleen deze weer retour gedaan omdat hij beschadigd was. Bij mij is de egr en dpf er ook uit, maar mijn auto is van 2009. Ik heb hem trouwens ook nog niet gemeld bij de rdw hoor [emoji28]. Doe het wel als ik de auto in 2019 nog heb.

mijn polo is van 2014. Voor mij is DPF-delete dus een no-go. Als ik enkel een grotere turbo monteer en hiermee minimaal 170 pk kan halen, met behoud van roetfilter, dan wil ik dit overwegen. Anders niet. Dan is een chip voor mij voldoende. Inderdaad een toffe polo van Durban, maar voor mij iets te veel aanpassingen/geld.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 90 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!