Durban's R-line

Dat heb je goed iichel .. 10d.gif
Wil je zelf gaan sleutelen Robin of laat je het een ander uitzoeken ..popcorn.gif

Als voorbeeld kijk hier even movie.gif en weet je wat het kost.


- doe het zelf pakket: DVX Performance webshop of totaal pakket: DVX Performance - Volkswagen - 6R -2009 -> 2014 - 1.6 TDi - 105PK

- doe het zelf pakket: Darkside Developments - Search Results for "1.6 tdi" 014.gif

Van Vught Tuning - Volkswagen - Chiptuning, Diagnose, Onderhoud, Tuning
- Mijn garage (1) Vagtechniek - Tijdlijn meditating.gif

- Voor vragen en Levert ook upgrade turbo’s (1) XMan Turbos
X-Man's turbos for sale! 2260VK, 2260VKLR, PD170, hybrids, and more - Page 7 - TDIClub Forums

Er zijn nog meer bekende bedrijven heb je beetje een idee ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ik ben zelf monteur dus sleutelen moet wel lukken


Polo 1.6 TDI Highline

Mocht je eraan gaan beginnen vergeet niet de Turbo glijlager veranderen, het mag moet niet ....omdat de originele glijlagers vervaardigd van zacht materiaal brons, koper of messing en door te weinig olie kanaaltjes harder slijt . kolobok_idea.gif
De oplossing + info mijn winkel animaatjes-winkelen-11371.gif : www.turbo-service-berlin.de/turboservice/turbo-optimierung/o-s-t-lager-fuer-serienturbolader/a-32097/

29223-OST-Lager.jpg
En als je iets doet, doe het dan gelijk goed..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Robin66079
Turbo Upgrade Voor 1.2 TDi

Short video showing the new upgrade turbo 1.2 TDi 1f699.png 1f4a8.png 1f4a8.png


Bijna klaar ervoor, deze turbo komt officieel van mijn 1.6 tdi en is nu aangepast voor de 1.2 tdi drie cilinder.
Deze Turbo is 100% compleet en goed, Bij de 70.000 km is deze gedemonteerd.

Zie voorbeeld foto 1 wat er is gedaan..

(1 poort is eraf geslepen en vakkundig dicht gelast)


775517turbo.jpg

Foto 2 hieronder is de originele 1.2 tdi turbo

0.jpg


Ex 1.6 Tdi turbo

IMG_0925.JPG IMG_0926.JPG IMG_0927.JPG IMG_0928.JPG IMG_0929.JPG


Deze turbo is voor een zacht prijsje te koop.

Het zou mooi zijn voor het chippen de turbo erop monteren, en eigenlijk een andere intercooler dit ga je merken met het warme weer.. dus vermogen verlies.

Chippen bij een bedrijf met een testbank live uitlezen van verschillende parameters,
maximale motorbelasting, van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa
en vergeet niet EGR en DPF off..

Test...
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Die van mij weer niet, ik zag het later pas bij iemand met een 105 pk, en verder hou ik het een beetje neutraal met kleuren remklauwen, dacht wel even aan blauw.
Set ziet er netjes uit. Heb ook nog contact er over gehad, alleen hoopte ik dat het een set van een WRC was. Dan was het namelijk een mooie upgrade geweest. Ik heb fabriek af al 288mm.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Ruiter91
Vind zwart wel mooi! Heb zelf gewoon kleintjes maar is wel een leuk detail gezien mijn trommels achter ook zwart zijn gespoten :)
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Even kijken en passen, dit keer andere sportieve schijfremmen van het merk mtec
deze schijven worden nog voorzien van een coating, want roest willen we niet ..
ik rijdt nu op sport Brembo remschijven/blokken tot nu toe ook tevreden.

IMG_0956.JPG

Bij deze remschijven zitten 6C 1.8 GTI remblokken bij en zijn net even anders reflexion.gif
de remklauwen van 6R 1.4 Gti met remblokken van 6C Gti past niet

Zie foto het verschil :

IMG_0958.JPG
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator en kawazxr
Update met wat info, + retrofit brandstof pomp.

Even het antwoordt op mijn foutmeldingen 2 zelfs.

2 Faults Found:
10116 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 00 [172] - Too Low - Foutcodes lijst VAG > VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics

7478 - Fuel Metering Valve 1 Control Difference
P228C 00 [168] - Pressure too Low Foutcodes lijst VAG

....

zoeken naar de oorzaak, ben begonnen met de brandstof filter te vervangen deze zit er een jaar op van het merk Mann.
Gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik de filter opengemaakt en gekeken of ik iets bijzonders tegen kom, je kunt ook aan de kleur zien wat de filter heb geleden.

zie foto:

IMG_0970.JPG IMG_0971.JPG IMG_0972.JPG

Filter ziet er niet fris uit en dat na een jaar, misschien door bacterie, algengroei en vuile diesel ..

even getest maar goed nu met de nieuwe brandstof filter en de fout codes gewist,
loopt de polo weer als normaal Geen noodloop of andere gekkigheid.. lol.

voor de zekerheid had ik een brandstof pomp besteld een andere type wat er nu inzit .. ( beetje een gok )
6R0 919 050 AC / VAG 1K0 919 050 AC .. https://nemiga.com/cat_spares/etka/part/6R0919050AC/

Foto van de nieuwe pomp..

IMG_0973 (1).JPG IMG_0974 (1).JPG



zie het verschil oud Links en nieuw Rechts

IMG_0980.JPG


IMG_0979.JPG

Ze lijken erg op elkaar maar alles is net een beetje anders, de stekker aansluiting is hetzelfde ook de bedrading met de kleuren code zijn hetzelfde gelukkig..


In de oude brandstoffilter zit onderin als je het kan zien op de foto een filter zeefje,
Kijk eens wat een vuil onderin:

IMG_0984.JPG


foto van het nieuwe filter zeefje:

IMG_0982.JPG



Goed nu de nieuwe brandstof pomp retrofit .. Type 6R0 919 050 AC

Hier nog de originele pomp:

IMG_0975.JPG


Met een grote schroevendraaier geef je de zwarte grote ring een tik links om.

IMG_0977.JPG


pomp eruit..

IMG_0978.JPG


de nieuwe erin :
Let op bij plaatsen van brandstofpomp op de pijl links tegen over elkaar staan..

IMG_0986.JPG


Alles past op 1 klein dingetje, de pomp en stand vlotter zitten goed, de aansluitingen brandstof leiding zijn net anders.
Een blauwe leiding is te kort daar heb een stukje nieuwe leiding tussen geplaatst.

IMG_0992.JPG

IMG_0990.JPG


( Nog even aan toegevoegd ) , De brandstofpomp die erin zat was de >

6R0 919 050 H https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/polo+derby+vento-ind/po/2013-747/9/919-919030/

En is vervangen door 6R0 919 050 AC

https://volkswagen.7zap.com/nl/rdw/polo+derby+vento-ind/po/2012-677/9/919-919030/#3


Klaar is Durban..
Alles werkt naar behoren, de pomp loopt de brandstof meter werkt ..
Misschien weet ik niet de brandstofmeter calibreren..

Next update Soon..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Lekker dat je deze foutmeldingen hebt kunnen oplossen door/met deze goede
en duidelijke retrofit voor het vervangen van je brandstofpomp en filter :) (goed bezig geweest).

Klein vraagje nog over het verlengen van de brandstofslang heb je daar een stukje pijp gebruikt wat er in past voor
de stevigheid of is de blauwe slang stevig genoeg.
 
Volvo  -  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!